خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقدی بر آتش روز گذشته‌ی ضد هوایی در تهران

به گزارش انصاف نیوز، «علی قلهکی»، فعال رسانه ای اصولگرا در یادداشتی تلگرامی نوشت:

1- ضد هوایی هایی که دیروز در تهران شروع، شلیک به یک “کواد کوپتر” کردند توپ 23 میلیمتری یا در اصطلاح نظامی، معروف به “23” هستند. سال تولید این ضد هوایی 1960 بوده و مربوط به 57 سال قبل است که بررسی ها نشان می دهد نمونه هایی که دیروز در تهران نواخت آتش داشتند، تولید ایران و دارای مهماتی پیشرفته تر از سایر هم نسل های قبلی خود بوده اند.

2 – “کواد کوپتری” که دیروز حالت نظامی تهران را از “سفید” به “زرد” تغییر داد، در خیلی از فروشگاه ها و کانال های تلگرامی با قیمتی در حدود 7 میلیون تومان قابل دسترسی است. این “ریزپرنده ها” بیشتر قابلیت اطلاعاتی دارد تا قابلیت عملیاتی.
“کواد کوپتر” کمتر توان حمل بار اضافی مثل محموله های انفجاری و . . . را ندارد و در شرایط جغرافیایی باز مثل بیابان تا 4 کیلومتر در هر طرف برد پروازی دارد، عموما به دلیل نوع جریان های هوایی قوی در ارتفاعات بالا، نمی تواند بیشتر از چند صد متر ارتفاع بگیرد. رادار گریز بوده و به دلیل فرکانس بسیار پایین به راحتی نمی توان با پارازیت آن را نشاند و یا از مسیرش منحرف کرد، مگر با نصب دستگاه جَمِر که در این صورت کلیه فرکانس ها یک محدوده از جمله از جمله موبایل و رادیو و تلویزیون و بی سیم و….قطع می شود.

3- سالها بود که در تهران صدای ضد هوایی شنیده نشده بود، یک نفر(که ظاهرا مشخصات و اهدافش هنوز مشخص نیست) توانسته با یک پرنده کوچک چند میلیون تومانی، نه تنها دهه 60، 70 و 80 ها را با صدای ضد هوایی آشنا کند، بلکه توانسته چند ساعتی مردم پایتخت و رسانه را درگیر کند. اتفاق دیروز اگر چه هشداری نایاب طی سالیان اخیر بوده، ولی همین هشدار کوچک نشان داد حرکت پر سر و صدای دیروز سامانه ضد هوایی تهران در مورد “کواد کوپتر” چندان موفق عمل نکرده است.

https://telegram.me/joinchat/BI-4cEAN3m6QqGBRUKX7dw

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حالا خدا رو شكر! كه اين انتقاد را يك اصلاح طلب مطرح نكرد، چشمتان روز بد نبيند
    فوراً در پروژه نفوذ جا ميگرفت و اينكه چشم ديدن پيشرفتهاى نظامى را ندارد !

  2. این توپ در حقیقت نوعی تیربار است و کارایی چنذانی ندارد. در دوران جنگ 2 سال پشت این توپ نشسته ام. متعجب شدم هنوز از این توپ استفاده می شود که فاقد هر نوع ابزار الکتریکی و الکترونیکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا