خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش یک نماینده از حادثه پلاسکو

«محمدرضا بادامچی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در اینستاگرام خود گزارشی از اتفاق رخ داده در ساختمان پلاسکو ارائه کرد که در پی می آید:

صبح امروز خبر ناخوش آیند و دردناکی در فضای مجازی پخش شد. اولین برج هفده طبقه پایتخت، در پنجاه و سه سالگی طعمه حریق شد. شعله های آتش از طبقات بالای ساختمان شروع شد و رفته رفته به سایر طبقات نفوذ کرد.

در حالی که آتش نشان های جان برکف، یکی یکی اتاق ها و انبارها را در طبقات مختلف بررسی میکردند و به حاضرین ساختمان هشدار میدادند و آنها را به بیرون ساختمان هدایت میکردند، برخی از افراد که نگران اشیا و گاو صندوق های خود بودند از آتش نشان ها جدا شده و خود را به محل کارشان می رساندند.

چقدر دردناک است که زندگی بیش از پنج هزار کارگر و فروشنده با نا ایمنی ساختمان و فرو ریختن شش صد کارگاه، به این سادگی نابود میگردد.

در حالیکه که آتش در مقابل دیدگان حیرت زده جمعیت زبانه می کشید، ناگهان ساختمان از طبقات هشتم و نهم شروع به ریزش کرد و چند لحظه بعد ساختمان پلاسکوی تهران فرو ریخت و تعدادی از عزیزان آتش نشان و چند تن از مالکین در زیر آوار محبوس شدند.

زمانی که با چند تن از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، در اتاق مدیریت بحران در محل حادثه حضور داشتیم، چند تن از محبوسین در طبقات پایین با تلفن همراه از زنده بودن خود خبر دادند.

آواربرداری برای نجات مصدومین از آن لحظه برای نجات جان گرفتار شدگان شروع شد و به شدت ادامه دارد. از هر گوشه ای به طبقات پایین ساختمان تونل زده میشود و امدادگران با احتیاط و به سختی برای نجات افراد زیر آوار تلاش میکنند.
اعضای مدیریت بحران به شدت در حال فعالیت هستند و همه نگران وضعیت محبوسین زیر آوار و ساختمان های اطراف اند. تدابیر لازم برای بهبود اوضاع اندیشیده شده است. امیدواریم با دعای مردم و تلاش امدادگران، محبوسین از زیر آوار نجات پیدا کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا