خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ رسما رییس جمهور شد [+سخنان ترامپ در تحلیف]

 

با پایان مراسم ادای سوگند، دونالد ترامپ بطور رسمی به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا شناخته شد.

به گزارش یورونیوز، در ابتدای مراسم تحلیف، امروز جمعه یکم بهمن، برخی از رهبران مذهبی سخنرانی کردند که در بین آنها اسقف اعظم نیویورک یک رهبر مذهبی لاتین تبار یک کشیش زن حضور داشتند.

پس از اجرای چندین قطعه موسیقی نماینده حزب دموکرات در مورد برابری حقوق مردم با هر رنگ، مذهب، جنسیت و گرایش جنسی سخنرانی کرد و انتقال صلح آمیز قدرت را ستود.

در اولین قسمت مراسم تحلیف مایک پنس بعنوان معاون اول دونالد ترامپ سوگند یاد کرد و سپس آقای ترامپ سوگند ریاست جمهوری خود را در حضور جان رابرتز، رئیس دیوان عالی آمریکا ادا کرد.

هیلاری کلینتون نامزد رقیب دونالد ترامپ از حزب دموکرات و همچنین بیل کلینتون، جورج دبیلو بوش و جیمی کارتر علاوه بر باراک اوباما بعنوان رئیس جمهوران پیشین آمریکا در این مراسم حاضر شدند. جورج بوش پدر و همسرش به دلیل بیماری در بیمارستان بستری هستند و در مراسم تحلیف حضور نداشتند.

برنی سندرز رقیب انتخاباتی هیلاری کلینتون در حزب دموکرات و نماینده پارلمان در مراسم تحلیف حضور داشت اما ۵۰ نفر نمایندگان پارلمان از حزب دموکرات در مراسم امروز شرکت نکردند.

در حاشیه این مراسم چندین حرکت اعتراضی در واشنگتن دی سی اتفاق افتاد که در بعضی موارد به خشونت کشیده شد و به دخالت پلیس انجامید. همزمان در شهرهای دیگر نیز چندین تظاهرات اعتراضی صورت گرفت.

دونالد ترامپ در سخنرانی پس از ادای سوگند ابتدا از رئیس جمهوران پیشین و باراک و میشل اوباما برای انتقال مسالمت آمیز قدرت تشکر کرد.

آقای ترامپ با انتقاد از دولت های پیشین امروز را روز انتقال قدرت از واشنگتن به مردم آمریکا خواند و گفت مهم نیست چه کسی دولت را در دست دارد مهم آن است که آن دولت از آن مردم هست یا نه؟

دونالد ترامپ انتخاب خود را یک جنبش خواند، جنبشی که در قلب آن مطالبات به حق مردم برای داشتن امنیت، آموزش و رفاه قرار دارد.

آقای ترامپ از سیستم آموزشی و فقر در آمریکا انتقاد کرد و آغاز کار خود را خاتمه ای بر همه اینها دانست.

او سوگند خود را تعهد دائمی به مردم خواند و گفت تا حال مرزهای ما به روی تجارتهای خارجی (اشاره به سیاست تجارت جهانی) باز بود و برای منافع دیگران در کشورهای دیگر جنگیدیم .

آقای ترامپ سیاست جدید خود برای روابط خارجی، تجارت، مهاجرت را اولویت مردم آمریکا و فقط مردم آمریکا نامید.

چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا دو قاعده ساده را مبنای کار اقتصادی خود خواند: تولیدات آمریکایی را بخرید و کارگر آمریکایی را استخدام کنید.

دونالد ترامپ آنچه را «اسلام رادیکال» خواند، خطر جدی خواند و با استفاده از اصطلاح «تروریسم اسلامی» گفت هر کاری را برای ریشه کردن آن خواهد کرد.

دونالد ترامپ در آخر بزرگ اندیشیدن، حرکت رو به رشد و عملگرا بودن را هدف خود و دولت آمریکا در آینده و راه پیشرفت کشور دانست.

رئیس جمهور جدید آمریکا رنگ پوست را مهم نداست و گفت همه ما در یک کشور زندگی می کنیم و یک خون در رگ ما جاری است و خطاب به همه آمریکایی ها گفت که شما دوباره نادیده گرفته نمی شوید.

دونالد ترامپ در انتها ی سخنرانی جمله مشهور خود را تکرار کرد که دوباره عظمت را به آمریکا باز می گردانیم.

پس از اتمام سخنرانی دونالد ترامپ پس از سی سال برای اولین بار یک خاخام یهودی در مراسم تحلیف رئیس جمهور سخنرانی کرد.

پس از سخنرانی قرار است آقای ترامپ و مایک پنس معاون اول او در رژه کهنه سربازان آمریکا شرکت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. عجب روز بد و نحسی بود. روزی که برجام از دست رفت. روزی که امید از دست رفت. روزی که همه چیز از دست رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا