خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پلاسکو، ساعت 4 بامداد / احتمال زنده بودن 4 نفر

در ساعات بامدادی روز شنبه، دستگاه زنده یاب در آواربرداری ساختمان پلاسکو فعال شد، سکوت حاکم شد و علائم حیات احتمالی 4 نفر از زیر آوار، امید را به امدادگران برگرداند.

به گزارش انصاف نیوز، در زیر خبرهای خبرگزاری فارس و ایسنا در این اتفاق می آید:

خبرگزاری فارس:

03:35/ پلاسکو در سکوت کامل فرو رفت/ دستگاههای امدادی خاموش شدند/ کسی صدایی نمی‌زند/ تمام ماشین ها خاموش شدند.

به نظر می‌رسد مسئولان امدادی در حال استفاده از دستگاه‌های زنده یاب هستند

03:45/ دستگاه زنده یاب زنده بودن حدود 4 نفر را نشان می‌دهد/ خوشحالی میان امدادگران موج می‌زند

04:00/ بعد از اتمام استفاده از دستگاه زنده یاب مجدد امدادگران مشغول فعالیت آواربرداری شدند

خبرگزاری ایسنا:

۰۴:۰۸ زمزمه‌های امید برای زنده ماندن برخی از محبوس‌شدگان پلاسکو

لحظاتی پیش دستگاه‌های مکانیکی برای آواربرداری کار خود را متوقف کردند تا گروههای امدادی با استفاده از گوشی‌های زنده‌یاب نسبت به پیدا کردن احتمالی افراد زنده در زیر آوار اقدام کنند.

براساس گزارش خبرنگار ایسنا که در صحنه حادثه حضور دارد، در پارکینگ ساختمان پاساژ کویتی‌ها پیش از این تونلی زده شده بود که گفته می‌شود اکنون از آن صدایی به گوش رسیده است که این امر احتمال زنده ماندن فرد یا افرادی در زیر آوار را قوت بخشیده است.

گزارش ایسنا از 12 شب تا پیش از فعالیت زنده یاب:

** ۰۴:۰۶ سردار وحید حقانی از اعضای دفتر مقام معظم رهبری هم‌اکنون بار دیگر با حضور در محل حادثه از نزدیک از روند عملیات نجات و امداد بازدید کرد.

** ۰۲:۴۴ استقرار ۴ اکیپ نقشه برداری جهت ارزیابی تغییرات سازه‌های مجاور پلاسکو

چهار اکیپ از مهندسان نقشه‌برداری با در اختیار داشتن تجهیزات لازم جهت ارزیابی تغییرات سازه‌های مجاور پلاسکو، در اطراف این ساختمان مخروبه مستقر شده‌اند.

در پی وقوع حادثه ریزش ساختمان تجاری پلاسکوی تهران، اکیپ‌های مختلفی از مهندسان نقشه‌برداری جهت محاسبه میزان لرزش و نشست این ساختمان در نقاط مختلفی از محل حادثه مستقر شده‌اند. مهندسان نقشه‌برداری توسط دوربین‌های خود، نوسانات سازه‌های مجاور ساختمان تخریب‌شده پلاسکو را لحظه به لحظه مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

** ۰۱:۴۰ بار دیگر با برداشتن آوار شعله‌ها بلند شد و آتش نشانان در حال مهار آتش ساختمان مجاوری پلاسکو هستند. در حال حاضر براساس گزارش خبرنگار ایسنا بارش باران در منطقه آغاز شده است و می‌تواند موجب کند شدن آواربرداری شود.

** ۰۱:۱۸ کشف دو پیکر جدید/ شمار قربانیان پلاسکو ۵ تن شد

طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با تایید پیداشدن پیکر دوم در زیر آوار ساختمان پلاسکو به ایسنا گفت: ۲ نفر دیگر نیز پیدا شدند که مجموعا ۴ پیکر در زیر آوار ساختمان پلاسکو پیدا شده است.

تاکنون چهار پیکر از زیر آوار پلاسکو کشف و خارج شده که با احتساب یک آتش‌نشانی که روز گذشته در بیمارستان درگذشت، می‌توان گفت که شمار قربانیان پلاسکو تا این لحظه ۵ تن است.

گزارش خبرنگار ایسنا از  ادامه روند آواربرداری و پیشرفت آتش‌نشانان در این باره حکایت دارد.

** ۰۱:۰۰ این بار خجالت‌زده‌تر از همیشه‌ایم

از چه بگوییم، از درد پدر و مادرانی که چشم انتظار پسرانشان هستند؟ درد همسرانی که چشمانشان به در خشک شد؟ از کودکانی که دیگر شب‌بخیر بابا را نمی‌شنوند؟ از درد رفقایی که تنها خاطراتی تلخ برایشان باقی ماند؟ یا درد شهری که قهرمانش را از دست داده است…؟

حدود ۴۰ ساعت است که دیگر از پیر ۵۴ ساله ساختمان‌های تهران در مرکز پایتخت خبری نیست؛ از پلاسکوی ۱۷ طبقه در چهارراه استانبول تهران که روزی اولین ساختمان مرتفع و مدرن ایران بود. از پلاسکوی پرخاطره تنها تلی از خاک و آوار باقی مانده است.

**۰۰:۳۱ براساس مشاهدات خبرنگار ایسنا از شرایط خیابان‌های منتهی به برزخ پلاسکو ، جمعی از مردم در خیابان فردوسی توقف کرده و در حال تماشای عبور و مرور وسایل امدادی به محوطه پلاسکو هستند. ماموران سر خیابان نوفل‌لوشاتو منتهی به خیابان فردوسی را حصارکشی کرده‌اند و سربازان مانع تردد افراد می‌شوند. دود ساختمان سوخته پلاسکو همچنان از میدان فردوسی قابل دیدن است.

** ۰۰:۰۷ پیداشدن یک جسد از زیر آوار پلاسکو: بنابر آخرین اخبار اعلامی از سوی سخنگوی سازمان آتش نشانی، در دقایق آخرین روز جمعه پیکر بی جان یک نفر از آتش نشانان محبوس در ساختمان پلاسکو از زیر آوار بیرون آورده شد که با احتساب یک آتش‌نشانی که روز گذشته در بیمارستان به شهادت رسید، شمار قربانیان این حادثه تا این لحظه دو نفر اعلام شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا