خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مرکز آمار: تورم مناطق شهری به 6.9 درصد کاهش یافت

مرکز آمار ایران نرخ تورم میانگین خانوارهای شهری در دی ماه امسال را 6.9 درصد اعلام کرد که نسبت به آذرماه کاهش سه دهم درصدی دارد.

به گزارش مرکز آمار از شاخص قیمت کالا و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در دی ماه گذشته، تورم نقطه به نقطه در دی ماه با کاهش 6 دهم درصدی به 6.4 درصد رسیده است.

همچنین شاخص کل (برمبنای سال پایه 1390) در این ماه به عدد 237.4 رسید که نسبت به ماه پیش هشت دهم درصد افزایش داشته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه پارسال (تورم نقطه به نقطه) 6.3 درصد است که نسبت به ماه پیش(5.7) کاهش 6 دهم درصدی دارد.

شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات نیز در این ماه به رقم 279.9 رسید که نسبت به ماه پیش، یک درصد افزایش یافت و شاخص گروه اصلی خوراکی ها در ماه مورد بررسی به عدد 277.6 رسید که نسبت به ماه گذشته یک درصد افزایش داشت.

شاخص گروه اصلی خوراکی ها نسبت به ماه مشابه پارسال نیز 7.4 درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم 12 ماهه این گروه 6.8 درصد ثبت شد.

شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه پارسال 7.5 درصد افزایش داشته و درصد تغییرات این گروه در 12 ماه منتهی به دی ماه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال 6.9 درصد است که نسبت به آذرماه(6.9 درصد) بدون تغییر مانده است.

همچنین شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در دی ماه امسال به رقم 222.8 رسید که نسبت به ماه پیش بدون تغییر بود. میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه پارسال 5.8 درصد بود و نرخ تورم 12 ماهه منتهی به دی ماه امسال، نسبت به دوره مشابه سال گذشته این گروه 6.2 درصد است که نسبت به تورم 12 ماهه منتهی به آذرماه امسال(7.3درصد)، کاهش چهار دهم درصدی دارد.

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز ماه گذشته(دی ماه) نرخ تورم در 12 ماه منتهی به آذرماه امسال را نسبت به 12 ماه منتهی به آذر پارسال 8.6 درصد اعلام کرد که نسبت به آبان ماه تغییری نداشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا