خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر فرهنگ کره جنوبی بازداشت شد

وزیر فرهنگ کره جنوبی در ارتباط با رسوایی اخیر نهاد ریاست جمهوری این کشور رسما بازداشت شد.

به گزارش ایرنا ، پیشتر اعلام شده بود خانم «چویون سون» از جمله کسانی است که با پرونده «چوی سون سیل» به عنوان عامل اصلی رسوایی نهاد ریاست جمهوری کره ، ‌مرتبط بوده است.

خانم چوی چند ماه قبل زمانی که از لندن به کره جنوبی باز می گشت در فرودگاه دستگیر شد و اتهام وی دستبرد به اسناد محرمانه کشوری و نقل و انتقالات مالی به شرکت های زیرمجموعه خود است.

او به دلیل اینکه 40 سال با خانم پارک گیون هی رییس جمهور کره ارتباط دوستانه داشته می توانسته است بدون داشتن سمت رسمی در نهاد ریاست جمهوری رفت و آمد کرده و به اسناد محرمانه دسترسی داشته باشد.

همچنین این زن متهم است که با سوء استفاده از همین ارتباطات موفق شده است از طریق شرکت های بزرگی نظیر سامسونگ نزدیک به 65 میلیون دلار را به دو شرکت زیرمجموعه خود در چارچوب فعالیت های ورزشی و فرهنگی واریز کند.

دادستانی کره جنوبی امروز بدون ذکر جزییات از بازداشت رسمی وزیر فرهنگ در ارتباط با همین پرونده خبر داد و فقط به این اشاره کرد که وزیر فرهنگ از برخی ادارات فرهنگی باج گرفته و مرتکب فساد مالی شده است.

کیم کی چون رییس سابق ستاد کارکنان نهاد ریاست جمهوری نیز از جمله کسانی است که دادستانی امروز حکم جلب وی را صادر و او را بازدشت کرد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از دادستانی کره آورده است که مساله بازداشت وزیر فرهنگ بسیار با اهمیت و ضروری بوده و باید این اتفاق می افتاده است زیرا متهم ممکن است به دنبال از بین بردن مدارک باشد.

وزیر فرهنگ بین سال های 2014 و 2015 میلادی از مقام های نهاد ریاست جمهوری بوده و ارتباطات نزدیکی با شخص رییس جمهور داشته و از سال 2016 میلادی وزارت فرهنگ را در اختیار گرفته بود.

گزارش ها حاکی است که به دنبال بازداشت رسمی این افراد بازجویی از آنها آغاز شده است و دادستانی تصریح کرده است به محض دریافت اطلاعات بیشتر در صورت لزوم اقدام به بررسی و انتشار آن خواهد کرد.

گفته شده است که این دو نفر به دلیل ارتباط نزدیک با رییس جمهور و سوء استفاده از مقام خود اقدام به تهیه فهرست سیاهی از گروه ها و مراکز فرهنگی ضد دولتی کرده و از آنها باج خواهی می کرده اند که به گزارش دادستانی نقض مقررات آزادی بیان و‌ آزادهای مدنی در کره جنوبی محسوب می شود و نزدیک به 10 هزار نام در این فهرست به چشم می خورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا