خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقادی به عملکرد آتش نشانی در حادثه‌ی پلاسکو

دبیر کمیسیون حقوقی قضایی مجلس درباره‌ی حادثه‌ی ساختمان پلاسکو گفت: شهرداری کوتاهی کرده است چراکه صرف تذکر دادن کافی نیست و شهرداری باید ساختمان را تعطیل می‌کرد.

«حسین رضازاده» در گفت‌و‌گو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: وقتی شهرداری متوجه می‌شود که یک ساختمان از لحاظ ایمنی مشکل دارد و پس از تذکرهای متوالی مالک، ساختمان را ایمن سازی نمی‌کند شهرداری باید آن مکان را تعطیل کند و به دلیل اینکه یک مکان عمومی است تذکر کافی نیست.

وی درباره‌ی عملکرد آتش نشانان در این حادثه می‌گوید: اگر آتش نشانان به موقع عمل می‌کردند با همان ابزارآلاتی که در اختیار داشتند می‌توانستند کارآمدتر عمل کنند و راحت‌تر آتش را مهار کنند زیرا آتش از یک نقطه شروع شده و به نقاط دیگر سرایت پیدا کرده است، اگر به موقع عمل می‌شد آتش گسترش پیدا نمی‌کرد و کل ساختمان در آتش نمی‌سوخت.

رضازاده در پاسخ به این پرسش که چه کسی باید پاسخگوی ضررهای وارد شده به ساختمان باشد، گفت: اینکه آیا مالک اصلی مقصر است و یا هیات مدیره را کارشناسان باید مشخص کنند و آنها پس از در نظر گرفتن تمامی جوانب مشخص کنند که چه کسی مقصر اصلی ورود ضرر بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف نيوز
    با سلام،چنين سمتى اصولاً در مجلس وجود ندارد، آيا منظورتان دبير كميسيون حقوقى شوراى شهر تهران است ؟! اگر پاسخ مثبت است، جناب رضا زاده كه تخصص حقوقى ندارد ؟ وانگهى اگر وى مدعيست آتش نشانى به موقع عمل ننموده چرا مصاحبه كننده توضيحات بيشتر مطالبه ننموده ؟!

    1. آقای حسین رضازاده، نماینده مجلس دهم
      حوزه انتخابیه : فارس (کازرون)
      دبیر اول کمیسیون قضایی و حقوقی

      سال تولد : 1347
      سوابق و فعالیت ها:
      – قاضی
      – رئیس دادگاه تجدید نظر
      تحصیلات:
      – دانشجوی دوره دکتری حقوق جزاء

      1. آدمين عزيز
        اولاً : سپاس. ثانياً : شباهت نام مصاحبه شونده با هركول تنها علت اشتباه بنده نبود بلكه تقديم كلمه حقوقى به قضائى ،، هم مزيد بر علت بود.كميسيون مورد نظر بيشتر به صفت قضائى اشتهار دارد تا حقوقى، يا ….
        ثالثاً: از يك حقوقدان كه سمت نمايندگى هم دارد بعيد است بدون ذكر مستندات قانونى يا دلائل حقوقى كسى را مقصر و مسؤل بداند، در اين ماجرا متهم رديف اول شهردارى تهران و در درجات بعدى مالك يا مالكين ، هيات مديره ساختمان و در انتها سازمان آتش نشانى داراى مسؤليت اند. بند ١٤ ماده ٥٥ قانون شهردارى ، اجمالاً مقرر نموده است ؛ شهردارى موظف است بعد از اخطار به مالكين و اعطاء مهلت قانونى نسبت به رفع نقص و ايمن سازى ، چنانچه مالك يا نماينده او در فرجه مقرر به وظيفه خود عمل ننمايد با اخذ مجوز از مقام قضائى نسبت به پلمب و … فوراً اقدام كند. هيات مديره ساختمان نيز در صورتى مسؤليت دارد كه مفاد اخطار شهردارى را به اطلاع مالكين نرسانده باشد . حال معلوم نيست جناب رضازاده چرا در مورد مقصرين اصلى به سكوت برگزار و تلويحاً سازمان آتش نشانى را تلويحاً مقصر ميداند ؟! آيا جا نداشت مصاحبه كننده از او توضيح بيشترى بخواهد ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا