خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرنوشت اردوغان مانند سرنوشت سلطان عبدالحمید خواهد بود؟

محمد امنون در الجزیره نوشت: خلافت، بعنوان یک سبک اسلام سیاسی که سلطان عبدالحمید برای احیای آن تلاش کرد، به منزله شمشیری برنده بود که وی در برابر غرب و صهیونیستها به خدمت گرفت. از این رو، تلاشهای غربی و صهیونیستی، بر پایین کشیدن وی از اریکه قدرت، متمرکز شد. اما گویا تاریخ در حال تکرار شدن است و گرایش اسلامی اردوغان که در حمایت او از تمام مسائل اسلامی و ایستادگی در کنار دولتهایی مثل قطر، موضع ثابت او علیه کودتای نظامی در مصر، حمله علنی او به اسرائیل در کنفرانس دافوس و انقلاب اقتصادی اجتماعی و صنعتی او در ترکیه، وی را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش «انتخاب»، این رسانه عرب زبان ادامه داد: تمام این اقدامات، به عنوان شمشیر تیزی در برابر غرب، صهیونیستها و آمریکاست، به همین دلیل، تمام طرفهای مذکور برای اسیب زدن به قدرت اردوغان، با یکدیگر متحد شده اند.

در زمان سلطان عبدالحمید دوم، دولتهای غربی و صهیونیستها علاوه بر اینکه بر استراتژی هدف قرار دادن خلافت، بعنوان یک سلاح قدرتمند در تفکر اسلامی متکی بودند، این طرفها، حامل این شمشیر، یعنی شخص سلطان عبدالحمید را نیز هدف گرفته بوده و او را متهم به استبداد می کردند. همین مساله امروز در مورد اردوغان در حال وقوع است و غرب، صهیونیستها و امریکایی ها، ترکیه را بعنوان حامل شمشیر موفقیت اسلام سیاسی، هدف قرار داده اند، اما رئیس جمهور ترکیه تا کنون تسلیم توطئه های مختلف نشده است.

مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشیم، ائتلافی است که از زمان بهار دموکراسی، بین امریکا، برخی از دولتهای خلیج فارس و اسرائیل، حاصل شده است و هر یک، به طرف دیگر خدمت می کند، به نحوی که می توان گفت سران عرب، صهیونیست شده و صهیونیستها، به عربیت گرایش یافته اند. این طرفها معتقدند که تضعیف ترکیه و ایران به معنای پایان یافتن بهار دموکراسی، انتهای جنبش اخوان المسلمین و تمام جریانهای اسلام سیاسی است و در ادامه، نگرانی آنها در مورد از دست دادن تاج و تختی که بر پایه استبداد و تجاوز بنا نموده اند، برطرف می شود.

در این میان، صهیونیستها فرصت مناسبی یافته اند تا موافقت ضمنی حکام خلیج فارس در مورد مساله فلسطین و اجرای معامله قرن را مطرح کنند، تا به این وسیله، ایران، ترکیه، قطر و اردن را به لحاظ سیاسی و اقتصادی تضعیف نموده و سپس فلسطینی ها را در خارج از اراضی فلسطین، سکنی دهند.

آیا اردوغان در این مرحله حساس می تواند از توطئه ائتلاف آمریکایی، کشورهای خلیج فارس، صهیونیستی و غربی رهایی یابد؟ یا سرنوشت او نیز به مانند سلطان عبدالحمید دوم رقم خواهد خورد؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا