خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محکومیت قطعی استاد دانشگاه تهران به دلیل ضرب و جرح

در خرداد ماه سال 1394 یکی از دانشجویان رتبه اول دانشکده ادبیات و زبان فارسی دانشگاه تهران توسط یکی از اساتید این دانشکده به نام آقای ا.م مورد ضرب و جرح و توهین قرار گرفت. انتشار خبر این اتفاق در رسانه ها، موجب شد که استاد نامبرده به دفعات و در رسانه های گوناگون ضرب و جرح و توهین به این دانشجو را تکذیب کرده و به وی اتهامات و اهانت های گوناگونی مثل دروغگویی و نفاق و … منتسب کند.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، هیأت بدوی هیأت انتظامی دانشگاه تهران نیز تنها به صدور تنبیه «احضار و اخطار شفاهی و اخطار کتبی با درج در پرونده» برای استاد خاطی بسنده نمود و حتی درباره اتهام ضرب و جرح، اظهارنظری نکرد.

فضای پیش آمده موجب شد که دانشجوی مضروب برای اثبات واقعیت ماجرا راهی جز پیگیری شکایت در مراجع قضایی نداشته باشد؛ شکایتی که به گفته وکیل وی، محمدعلی کامفیروزی، پس از گذشت 18 ماه منجر به صدور حکم محکومیت قطعی استاد مزبور -هم به اتهام توهین عمدی و هم به اتهام ضرب و جرح عمدی- شده است.

محمدعلی کامفیروزی در این باره می گوید: «در روز 20 خرداد ماه سال 1394، آقای .م موکل من –آقای سیدرضا موسوی هفتادر- را با لفظ ناشایستی خطاب قرار داده و ایشان را به کمدهای کنار راهرو کوبید، به گونه ای که مخاط لب ایشان دچار جراحت و خونریزی شد.»

وکیل دانشجوی مضروب افزود: «در ادامه آقای .م نه تنها ماجرا را تکذیب نمود، بلکه اقدام به انتساب اتهامات متعددی به موکل من در رسانه ها کرد و حتی الفاظ ناشایستی را درباره ایشان به کار برد. به گونه ای که نهایتا به دلیل اهمال دانشگاه در رسیدگی و برخورد مناسب با استاد خاطی، راهی جز پیگیری شکایت کیفری برای موکل من باقی نماند.»

وی گفت: «چند روز پیش در شعبه 9 دادگاه تجدیدنظر استان تهران، رأی قطعی مبنی بر محکومیت آقای .م به هر دو اتهام توهین و ضرب و جرح عمدی صادر شد. البته موکل من به دلیل شأن و حرمتی که برای دانشگاه قائل است، اعلام کرده که به دنبال اجرای رأی نیست و رضایت خود را در این پرونده قضایی اعلام می کند.»

کامفیروزی در پایان ابراز امیدواری کرد که با رسیدگی فوری و برخورد شایسته و قاطع هیأت بدوی انتظامی هیأت علمی دانشگاه تهران با چنین اقداماتی، دیگر شاهد وقوع چنین اتفاقات تلخی در محیط دانشگاه نباشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آفرین بر این دانشجوی فهیم که اجازه ی نداد فردی بیمار در لباس استاد به شان دانشگاه تهران اهانت کند
    و دریغ و افسوس بر افرادی که در مقابل این رفتارهای دور از شان و انصاف سکوت اختیار کردند.

  2. این دانشجو واقعا ممتاز است….چرا که برای احقاق حق خود تلاش کرد.پذیرش ظلم عین ظلم است.درود
    بر این دانشجوی بزرگوار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا