خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سعد حریری: لبنان با معامله قرن مخالف است

«سعد حریری»، نخست وزیر لبنان با اعلام مخالفت دولت و مجلس این کشور با طرح صلح آمریکا برای خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» گفت: قانون اساسی لبنان مانع از اسکان آوارگان فلسطینی در این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، سعد حریری، نخست وزیر لبنان در جلسه پارلمان لبنان پیرامون معامله قرن، اظهار داشت که لبنان در کنار فلسطینیان ایستاده و از موضع آنها در قبال معامله قرن حمایت می‌کند؛ فلسطین در دل تمامی لبنانی‌ها و عرب‌ها جای دارد و کسی تردیدی در مورد موضع دولت لبنان در این باره ندارد.

دولت لبنان به رغم دعوت آمریکا حاضر به شرکت در کنفرانس اقتصادی بحرین نشد و آن را تحریم کرد.

این در حالی است که رئیس پارلمان لبنان چند روز پیش به اظهارات جارد کوشنر داماد و مشاور ترامپ که گفته بود نخستین مرحله از اجرای معامله قرن شامل سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری در برخی کشورهای عربی از جمله لبنان خواهد بود، واکنش نشان داد.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تصریح کرد، برای اینکه برخی سکوت رسمی لبنان در این باره را اشتباه برداشت نکنند، اعلام می‌کنیم که تنها سرمایه‌گذاری درست و قابل قبول، بازگشت ملت فلسطین به سرزمین خود و تشکیل کشور مستقل خویش به پایتختی قدس شریف است.

بری افزود، آنانکه گمان می‌کنند با میلیاردها دلار می‌توانند لبنان را که با بحران شدید اقتصادی مواجه است، وسوسه کنند، کاملاً به اشتباه رفته‌اند و لبنان هرگز از اصول ثابت خود و در راس آن مخالفت با اسکان آوارگان فلسطینی در این کشور کوتاه نمی‌آید.

جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان نیز قبلاً تاکید کرده بود که کشورش بخاطر عدم مشارکت فلسطینیان، در کنفرانس اقتصادی بحرین شرکت نخواهد کرد.

در حالی که دولت آمریکا گمان می‌کرد برگزاری کنفرانس اقتصادی بحرین با استقبال پررنگ کشورهای عربی همراه خواهد شد، بسیاری از کشورهای عربی و حتی چین و روسیه هم این کنفرانس را تحریم کردند.

این کنفرانس اولین گام در مسیر اجرای طرح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا