خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مهلت سه ماهه کارفرمایان پلاسکو برای پرداخت حق بیمه

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی از برقراری بیمه بیکاری 260 کارگر پلاسکو تا ساعت 19 امشب خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد حسن زدا با بیان اینکه دومین اقدام برقراری مقرری بیمه بیکاری کارگرانی است که شغل خود را از دست داده اند گفت: به خانواده‌ها اطمینان خاطر می‌دهم نگران نباشند، تدابیر اولیه به سرعت برای برقراری بیمه بیکاری کارگران انجام شده و ستادی را در اداره کار جنوب غرب واقع در خیابان سرهنگ سخایی تشکیل دادیم و شماری از نیروهای شعبه 26 تأمین اجتماعی نیز در این ستاد مستقر شدند و وظیفه ویژه آن ها برقراری بیمه بیکاری کارگران پلاسکوست.

زدا ادامه داد: تا ساعت 19 امروز 360 نفر مراجعه کرده و پرونده تشکیل دادند که برای 260 نفر مقرری بیمه بیکاری برقرار شده و برای صد نفر دیگر چک‌های اولیه اطلاعات در حال انجام است و فردا صبح پرونده آنها نیز تکمیل می شود.

اشتغال 2000 کارفرما و کارگر در پلاسکو

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسشی درباره شمار کارگران پلاسکو گفت: تعداد کارگرانی که از مرکز اطلاعات دریافت کردیم حدود 750 نفر بود که البته باید گفت این افراد در 560 کارگاه فعالیت می کردند اما تیغه‌هایی در این کارگاه ها کشیده شده بود و تعداد کارگاه‌های کدددار ثبت شده در تأمین اجتماعی عدد 1200 را نشان می‌دهد بنابراین می توان گفت 750 کارگر و 1200 کارفرما در ساختمان پلاسکو مشغول به کار بوده‌اند و آمار رسمی عدد 2000 را نشان می دهد.

وی افزود: البته در پلاسکو آمار ثبت شده 613 کارگر بود و سیستم بازرسی ما 750 اسم را برای ما فهرست کرده بود و این نشان می دهد 120 نفر در پلاسکو مشغول به کار بودند اما بیمه نداشتند و سیستم بازرسی ما آن ها را شناسایی کرده است.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه برای مصدومان ساختمان پلاسکو تدابیری اندیشیده شده است و آن ها را به کمیسیون پزشکی معرفی می کنیم گفت: بر این اساس برای این افراد نیز مقرری از کار افتادگی برقرار خواهد شد.

شهدای آتش نشان قراردادی و پیمانی تحت پوشش تامین اجتماعی بوند

زدا ادامه داد: گروه سوم نیز شهدای آتش نشان هستند که صددرصد تحت پوشش ما قرار می گیرند، البته هنوز اسامی و تعداد دقیق را نداریم و نکته ای نیز وجود دارد و آن اینکه پرسنل رسمی آتش نشانی تحت پوشش بیمه شهرداری هستند و پرسنل قراردادی و پیمانی آتش نشانی تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند.

تعیین مهلت سه ماهه برای پرداخت حق بیمه به کارفرمایان ساختمان پلاسکو

وی در ادامه به تعیین مهلت سه ماهه برای پرداخت حق بیمه به کارفرماهای ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: کارفرماهای پلاسکو اکثراً بیمه مشاغل آزاد هستند و چون حادثه فرو ریختن ساختمان ابتدای ماه اتفاق افتاد اغلب آن ها حق بیمه سه ماهه خود را پرداخت نکرده بودند. ما یک فرصت سه ماهه در نظر گرفتیم تا بتوانند حق بیمه خود را بپردازند و بیمه شان قطع نشود، البته اگر نیاز بود این زمان قابل تمدید است.

پرداخت تسهیلات به کارفرمایانی که کارگران پلاسکو را به‌کار بگیرند

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی افزود: تمام تلاش خود را می کنیم تا کارگران ساختمان پلاسکو به جای دریافت مقرری بیمه بیکاری بتوانند شغل پیدا کنند به همین خاطر تسهیلاتی را برای آن دسته از کارفرمایان در بازار کار که بتوانند کارگران پلاسکو را در کارگاه های خود به کار بگیرند لحاظ شده به طوری که تسهیلات 30 تا 36 میلیون تومانی از سوی بانک رفاه با اقساط 36 ماهه و کارمزد 6 درصد برای این کارفرمایان در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا