خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح سیدطه هاشمی: تبرئه شده ام

 

«سیدطه هاشمی»، فرزند «معصومه ابتکار» در مورد اخبار امروز رسانه ها مبنی بر صدور حکم جلب برای خود، با ارائه ی توضیحی درباره ی شاکی و علت شکایت او، از تبرئه در یکی از شعب دادگستری خبر داد.

به گزارش انصاف نیزو، آقای هاشمی گفت: شاکی که امروز اقدام به این فضاسازی ها کرده، در پروژه ای دانش بنیان که ثبت اختراع دارد ابتدا به عنوان مشارکت ورود پیدا کرد. اما پس از مدت کوتاهی با علم به این که پروژه به سوددهی نرسیده و در میانه راه است، انصراف خود را از مشارکت اعلام و تقاضای پول خود را کرد. وی با اطلاع از اینکه موقعیت برگرداندن وجه وجود ندارد، برنامه مشارکت خود را به برنامه سود ماهیانه و ربا تغییر داد و تقاضای تعدادی چک به عنوان بدهی اصلی و ضمانت کرد که موضوع دعوا همین چک ها و ضمانت آنهاست.

هاشمی ادامه داد: مدعی اگر چه طی این دعوا با فشار و تهدید حدود سه برابر اصل پول خود را پس گرفته است، در سه شعبه مختلف مجتمع ونک، سه شکایت علیه من داشته که در هر سه شکایت به عمد آدرس را نادرست به مجتمع قضایی ارایه کرد تا بتواند با عدم دسترسی به من نسبت به اخذ حکم جلب اقدام کند. وقتی موضوع را فهمیدم واخواهی کردم و تا حالا موارد در دادگاه و دیوان عالی کشور ملغی و بی اثر شده و پرونده در مراجع قضایی در حال رسیدگی هست. قاضی محترم یکی از شعبه ها هم پس از بررسی کارشناسان رسمی دادگستری و تحقیقات، حکم تبرئه را صادر کرده است.

وی همچنین گفت: اینجانب سید طه هاشمی مانند تمامی فعالین حوزه اختراع و ابداع و تولید دانش بنیان با مشکلات عدیده ای در پیشبرد فعالیت ها مواجه هستم و متاسفم که چرا مرتب این موضوع را به مادرم که فرد مستقل و یک مسوول کشوری است ارجاع می دهند. من اگر از رانت استفاده کرده بودم نیاز به قرض و جلب مشارکت نداشتم و درگیر این مسایل نمی شدم. این یک پرونده شخصی هست که برای هر کسی که در حوزه اختراع و تولید ورود یابد به احتمال زیاد با توجه به شرایط اقتصادی رخ می دهد. نه پشتوانه دولتی داشته ام و نه از رانت استفاده کرده ام.

«مریم کشاورز» وکیل سیدطه هاشمی نیز در مورد پرونده وی و در توضیح مطالب مندرج در رسانه ها اعلام کرد:

«فرد مدعی در سه شعبه مختلف مجتمع ونک، سه شکایت علیه موکلم داشته که در هر سه شکایت به عمد آدرس را نادرست به مجتمع قضایی ارایه کرده بود تا بتواند با عدم دسترسی به وی نسبت به اخذ حکم جلب اقدام کند. به این ترتیب سه برگ حکم جلب غیابی برای آقای هاشمی صادر شد. در صورتی که او در این خصوص اطلاعی نداشت و وقتی متوجه این شکایات شد، سریعا نسبت به واخواهی آنها اقدام کرد.

بنابراین تمامی موارد در دادگاه و دیوان عالی کشور ملغی و بی اثر شده و در حال حاضر پرونده مورد بحث در مراجع قضایی در حال رسیدگی و کارشناسی است. پس از اعلام نظر کارشناس رسمی دادگستری در یکی از شعبات با بررسی چک ها و ارایه به مراجع قضایی و تحقیقات لازم، قاضی محترم نسبت به صدور حکم تبرئه موکلم اقدام کرده است.

البته این احکام در دادگاه تجدیدنظر استان تهران قابل رسیدگی مجدد بوده و نهایتا رای قطعی صادر خواهد شد که هر چه قانون تشخیص دهد لازم الاجرا خواهد بود».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا