خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمایت گلشیفته از تحریم اسکار: به ترانه افتخار می کنم

گلشیفته فراهانی از موضع ترانه علیدوستی که حضور در اسکار را به خاطر سیاست نژاد پرستانه ی ترامپ، تحریم کرده است، حمایت کرد.

به گزارش انصاف نیوز، گلشیفته فراهانی پنجشنبه شب در اینستاگرام خود با نوشتن «به این زن قدرتمند سرزمینم افتخار می کنم»، به جمله ای از مصاحبه ی ترانه علیدوستی اشاره کرد که گفته است: من به نشانه اعتراض در مراسم اسکار ۲۰۱۷ شرکت نخواهم کرد.

گفت‌وگوی ترانه علیدوستی با نیویورک‌تایمز درباره تحریم اسکار

ظهر امروز – پنجشنبه – ایسنا مصاحبه ای از ترانه علیدوستی با نیویورک‌تایمز ترجمه کرده بود که از دلایل تصمیمش برای تحریم مراسم اسکار ۲۰۱۷ گفته است.

بنا بر این گزارش، علیدوستی در مصاحبه‌ای که از طریق ایمیل با این نشریه انجام داده، گفته است: حتی اگر بتوانم در مراسم اسکار شرکت کنم نیز این کار را نخواهم کرد چون از این‌که می‌بینم مردم عادی کشورم از حق قانونی‌شان برای ملاقات با فرزندانشان در خارج از کشور محروم می‌شوند، عمیقاً آزرده شدم.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده که این هفته دستوری اجرایی برای تعلیق حداقل ۳۰ روزه مهاجرت اتباع ۳۰ کشور از جمله ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را به آمریکا صادر خواهد کرد.

ترانه علیدوستی نیز در واکنش به اظهارات «ترامپ» امروز در صفحه توئیتر خود نوشت ممنوعیت صدور ویزا برای ایرانیان نژادپرستانه است، چه این ممنوعیت رویدادهای فرهنگی را شامل شود یا نشود، من به نشانه اعتراض در مراسم اسکار ۲۰۱۷ شرکت نخواهم کرد.

بازیگر فیلم «فروشنده» در ادامه مصاحبه با نیویورک تایمز عنوان کرد درباره تصمیمش با اصغر فرهادی صحبت نکرده و نمی‌داند چه کسی به نمایندگی از فیلم «فروشنده» در مراسم اسکار حضور خواهد یافت. وی همچنین گفت فرهادی معمولا بازیگران اصلی فیلم‌هایش را در مراسم خارجی با خود همراه می‌کند.

وی ادامه داد: آمریکا در ایران سفارت ندارد و ایرانی‌ها معمولا برای دریافت ویزا به کشورهای همسایه سفر می‌کنند. بسیاری از این مردم موارد پزشکی اورژانسی دارند و من مطمئنم همه مردم ایران تنها برای تعطیلات به آمریکا سفر نمی‌کنند و ممکن است موارد جدی‌تری داشته باشند.

علیدوستی و شهاب حسینی در جشنواره کن سال ۲۰۱۶ نیز اصغر فرهادی را همراهی می‌کردند و این فیلم در نهایت جایزه بهتری بازیگر مرد و فیلمنامه را از این رویداد سینمایی کسب کرد.

سخنگوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فعلا در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

«فروشنده» به نمایندگی از سینمای ایران به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان راه یافته و باید با آثاری از کشورهای آلمان، دانمارک، سوئد و استرالیا در این بخش رقابت کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دلیل این سیاست اقای ترامپ سیاستهای اشتباه خود مسئولین در 38 سال گذشته است…هر روز پرچم ملیت امریکا را اتش می زنند و شعار مرگ می دهند انتظار ندارید ترامپ همچین دستوری بدهد ؟؟ چرا خانم علیدوستی که گفته اند در اسکار شرکت نمی کنند به مسولین خودمان اعتراض نمی کنید و نمی گوید این نتیجه سیاستهای 38 سال غلط انهاست ؟؟ چرا علیه مردم 200 کشور دیگه دنیا این دستور داده نمی شود ؟؟؟؟

  2. لطفاً گلشيفته خفه شه و در مورد هنرمند عزيز و خوب كشورمان خانم ترانه عليدوستي اظهارنظر نكنه. كبوتر با كبوتر باز با باز كند همجنس با همجنس پرواز.
    گلشيفته هم راه فساد و تباهي رو انتخاب كرد حالا بره بميره.

    4
    5
    1. تو حق نداری به گلشیفته فراهانی توهین بکنی . اون رفت خارج و نشون داد میتونه در سینمای هالیوود و سینمای فرانسه هم بدرخشه . اینجا قدرش رو ندونستن . هر کس بتونه باید تمام تلاشش رو کنه و بره اونور آب که تباه نشه . اونجا قدر آدمو میدونن و مثل یک (انسان واقعی) با آدم برخورد میکنن

      1
      2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا