خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مصائب عدم اجماع اصلاح طلبان در انتخاب شهردار تهران

اصلاح طلبان که برای انتخابات ریاست جمهوری توانستند بر روی یک گزینه به اجماع برسند، حالا احتمال می رود که بیش از یک گزینه را برای شهرداری تهران به شورای شهر معرفی کنند و آن طور که احمد مسجد جامعی می گوید شاید بیش از یک گزینه داشته باشند! با توجه به تجربه ی شورای شهر اول، شاید بهتر این باشد که افراد موثر در تصمیم گیری برای انتخابات ریاست جمهوری اخیر، در این مورد نیز با تدبیر به امیدواری مردم کمک کنند.

به گزارش انصاف نیوز، امروز احمد مسجدجامعی با اعلام اینکه شش نفر اعلام شده از بین 24 نفر کاندید انتخاب و اعلام شده‌اند، گفته است: تصمیم در مورد اینکه از بین این شش نفر چند نفر نهایتا به شورای چهارم به عنوان شهردار پیشنهادی معرفی شوند، بستگی به روند برگزاری این جلسات تا آخرین روز دارد اما ممکن است بیش از یک نفر به شورای شهر معرفی شود.

عدم اجماع اصلاح طلبان شورا به معنای احتمال شکل گیری شورایی است که با اصولگرایان شورا هم نتواند به جمع بندی برای همراهی در اداره ی مناسب پایتخت برسد و این می تواند تنش ها را در استراتژیک ترین شهر کشور ادامه بدهد؛ در زمانی که رای مردم به آرامش و اعتدال و همگرایی برای حل مشکلات کنونی کشور بوده است؛ اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و غیره.

آخرین اقدامات اصلاح‌طلبان برای انتخاب شهردار از زبان «مسجد‌جامعی»

مسجد‌جامعی به عنوان یکی از اصلاح‌طلبان شورای چهارم که قرار است آخرین اقداماتشان در انتخاب شهردار جدید از سوی اعلام شود، گفت: اگر سایر اعضای شورا بر اساس یک بحث کارشناسی پیش بروند و ما نیز انتخابمان فارغ از مسائل سیاسی باشد، قطعا این انتخاب صورت خواهد گرفت اما اگر بخواهند اعمال نظر از بالا و یا ورود به فضاهای سیاسی که خارج از فضای کارشناسی است داشته باشند دیگر از شرایط انصاف خارج شده است.

احمد مسجد جامعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه در جلسه روز دوشنبه سه نفر از کاندیداهای اصلاح طلبان برای شهرداری تهران برنامه‌های خود را به تفصیل و به انحای مختلف ارائه کردند، افزود: هر یک از این کاندیداها حدود یک ساعت ارائه برنامه داشتند و 20 تا 40 دقیقه نیز به پرسش و پاسخ گذشت.

وی افزود: رویکرد برنامه‌های خانم ابتکار توسعه پایدار با اولویت سلامت، رویکرد آقای مهرعلیزاده پرداختن به مسائل اجتماعی و رویکرد آقای نصیری برنامه‌ریزی استراتژیک و بیان جزئیات بیشتر بود که البته این برنامه تفصیلی ناشی از حضور طولانی مدت وی در شهرداری است.

مسجد‌جامعی با اعلام اینکه جلسه‌ دیگری با سه کاندید دیگر اصلاح طلبان برای شهرداری تهران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در واقع این جلسات به شکل کارگاهی و با حضور برجسته‌ترین مدیران شهری و اعضای جدید شورای شهر تهران برگزار می‌شود و می‌تواند در شکل‌گیری نگرش و باورهای اعضا نسبت به مدیریت شهری خارج از فضای سیاسی و پرهیجان موجود موثر باشد.

وی با اشاره به ارائه برنامه‌های شش نفر کاندید اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران و در اختیار قرار دادن این برنامه‌ها در رسانه‌های مختلف گفت: از کاندیداها خواستم تا برنامه‌های خود را به تفصیل برای رسانه‌ها تشریح کنند تا همه نسبت به این برنامه‌ها و جزئیات آنها اطلاع داشته باشند.

رئیس ستاد شورایاری‌ها در شورای سوم تاکید کرد که در جریان ارائه این برنامه‌ها و تشکیل جلسات اصلاح‌طلبان شورای چهارم برای انتخاب شهردار تهران وجه کارشناسی بارز بود و کاملا بر وجه سیاسی و هیجانی غلبه دارد.

مسجدجامعی با اعلام اینکه شش نفر اعلام شده از بین 24 نفر کاندید انتخاب و اعلام شده‌اند، گفت: تصمیم در مورد اینکه از بین این شش نفر چند نفر نهایتا به شورای چهارم به عنوان شهردار پیشنهادی معرفی شوند، بستگی به روند برگزاری این جلسات تا آخرین روز دارد اما ممکن است بیش از یک نفر به شورای شهر معرفی شود.

وی در پاسخ به این سوال که ممکن است در جریان انتخاب شهردار تهران برخی مسائل سیاسی و یا توصیه‌هایی از مراجع بالاتر نسبت به انتخاب شهردار و یا گزینه‌های مورد نظر شما ارائه شود که جریان کار را تغییر دهد، توضیح داد: تا جایی که می‌توانیم روند معمول انتخاب شهردار را از طریق اعضای شورای شهر به طور کارشناسی دنبال می‌کنیم و خوشبختانه افرادی شناخته‌شده و با سابقه برای مدیران شهری و اعضای شورای شهر معرفی شده‌اند.

مسجد جامعی اضافه کرد: البته در روزهای گذشته برخی موضوعات مبنی بر اینکه ممکن است اعمال نظری از سوی مراجع بالاتر صورت گرفته و روی تصمیم نهایی تاثیر بگذارد، مطرح می‌شود اما ما تلاش می‌کنیم روند قانونی و تخصصی این انتخاب را طی کنیم و در این راه همه اقدامات کاملا مستند و قابل ارائه به دیگر اعضای شورا خواهد بود.

مسجدجامعی تاکید کرد که صلاحیت‌ها و اولویت‌ها در انتخاب گزینه‌های شهرداری تهران اولویت داشته است و افزود: هیچ نقطه ضعفی در مورد افراد معرفی شده وجود ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه روند انتخاب شهردار تهران در واقع بخشی از نتیجه‌ای است که ما به دنبال آن هستیم افزود: انتخاب یک نفر در پروسه‌ای صورت می‌گیرد که می‌تواند آینده کار شورا را نیز شکل بدهد.

مسجدجامعی اضافه کرد: افرادی که از سوی ما به عنوان گزینه‌های شهرداری تهران معرفی شده‌اند دسترسی زیادی به امکانات و اطلاعات ندارند و در واقع از طریق ایده‌پردازی‌های مبتنی بر تجربیات داخلی و خارجی خود و مشورت با کارشناسان پیش آمده‌اند و بسیاری از پیشنهادهای آنها را می‌توان حتی در صورت عدم انتخاب برای شهر به کار گرفت. در واقع پیشنهادهای این افراد بیشتر به شهروند توجه دارد تا به شهر و بیشتر به دنبال خدمت رسانی به مردم و کمتر به دنبال کسب درآمد برای شهرداری است.

وی در پاسخ به این سوال که ممکن است گزینه‌های اصلاح‌طلبان مورد نظر و اجماع سایر اعضای غیر اصلاح‌طلب شورای چهارم نیز قرار گیرد و با رای بیشتری انتخاب شود، توضیح داد: اگر سایر اعضای شورا بر اساس یک بحث کارشناسی پیش بروند و ما نیز انتخابمان فارغ از مسائل سیاسی و یک انتخاب درست و کارشناسانه باشد، قطعا این انتخاب صورت خواهد گرفت اما اگر بخواهند اعمال نظر از بالا و یا ورود به فضاهای سیاسی که خارج از فضای کارشناسی است داشته باشند دیگر از شرایط انصاف خارج شده و حتی اگر گزینه خوبی معرفی شود نسبت به آن انتخابی درست نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی شرایط حاضر بیانگر آن است که اعمال نظر از بالا نخواهد بود ، هرچند که فعلا گروهی اصرار بر انتصاب انتخاب خود به مراجع بالاتر دارند.

مسجدجامعی تاکید کرد که انتخاب گزینه اصلاح‌طلبان و روند آن قطعا کارشناسانه و عالمانه خواهد بود، اظهار کرد: آنها تلاش می‌کنند تا گزینه خوب و مورد تاییدی را معرفی کنند و امیدواریم سایر اعضا نیز برنظر کارشناسی تاکید کنند و به این ترتیب رای گزینه مورد نظر اصلاح طلبان بیش از تعداد آنها در شورا خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا