خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتشار خاطرات هاشمی منوط به نظر رهبری

«محسن هاشمی»، فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره ی چگونگی انتشار ادامه ی خاطرات آن مرحوم گفت: اين مهم است كه در اصالت و سنديت آن اسناد و مدارك و خاطرات هيچ خدشه‌ای وارد نشود و همگان اصالت آنها را بپذيرند. بر اين اساس بنا بر اين گذاشته شد كه با نظر بزرگان نظام از جمله با نظر رهبری، شورايي براي نظارت بر انتشار اين اسناد تدارك شود و در آينده اين كار با قوت بيشتري پيش برود.

به گزارش انصاف نیوز، «علی شکوهی» روزنامه نگار، در یادداشتی در روزنامه ی اعتماد روز شنبه، در این باره نوشته است: روز پنجشنبه فرصتي شد تا با جمعي از دوستان براي عرض تسليت به اعضاي خانواده آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به منزل آن عزيز سفركرده برويم. تاكنون اين منزل را نديده بودم و حتي نمي‌دانستم كه چسبيده به حسينيه جماران است يعني بين منزل امام و منزل آقاي هاشمی همين حسينيه جماران قرار دارد. نمي‌خواهم درباره زندگي معمولي آيت‌الله هاشمی چيزي بنويسم و اميدوارم خداوند از ايشان در برابر اتهاماتي كه مخالفان زدند، دفاع كند كه اين وعده الهي است.

آنچه گفتني است محتواي پاسخي است كه مهندس محسن هاشمی به سوال بنده بيان كردند و به خاطرات و يادداشت‌ها و اسناد و مدارك مرتبط با آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني مربوط است. به گفته پسر ارشد ايشان، قرار است سازوكاري تازه براي ميراث مكتوب و اسناد و مدارك آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني فراهم شود. البته اكنون موسسه ثبت‌شده‌اي (دفتر نشر معارف انقلاب) با همت فرزندان ايشان وجود دارد كه در آن همه فرزندان در كنار كارهاي ديگرشان فعاليت مي‌كردند و خود آيت‌الله هاشمی هم بر كارشان نظارت داشت اما الان وضعيت فرق دارد و بايد اين موسسه را به شكل جدي بازسازي و تقويت كرد تا اسناد و مدارك و خاطرات آيت‌الله هاشمی از همه جهات مورد بررسي قرار گيرد و به تدريج منتشر شود. به گفته ايشان هم اينك به پيوست هر جلد از خاطرات ايشان در حدود 5 جلد كتاب هم آماده مي‌شود اما انتشار نمي‌يابد. اين كتاب‌ها شامل متن كامل سخنان آيت‌الله هاشمی، نوارهاي صوتي و تصويري و فيلم‌هاي اين خاطرات، اسناد و مدارك مكتوب و گزارش‌ها، اظهارات كساني كه نام‌شان در اين خاطرات آمده است و ديگر مطالبي است كه مستندات اين خاطرات مختصر آيت‌الله هاشمی محسوب مي‌شوند.

به گفته ايشان اين مهم است كه در اصالت و سنديت آن اسناد و مدارك و خاطرات هيچ خدشه‌اي وارد نشود و همگان اصالت آنها را بپذيرند. بر اين اساس بنا بر اين گذاشته شد كه با نظر بزرگان نظام از جمله با نظر رهبري، شورايي براي نظارت بر انتشار اين اسناد تدارك شود و در آينده اين كار با قوت بيشتري پيش برود. اميدواريم اين كارها زودتر به انجام برسد و مردم ما شاهد انتشار همه ميراث مكتوب اين تاريخ مجسم انقلاب باشند.

463873876

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. میخوای خاطرات پدرت رو بسپاری به دست سانسورچی ها؟ برای هاشمی به خاطر داشتن چنین پسری متاسفم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا