خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک روحانی: توسعه «حجاب» حرکت خلاف جریان آب است

مسؤول مرکز مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم گفت: برابری جنسیتی کلید واژه ای ضد خانواده است که متأسفانه به یک ارزش تبدیل شده و کلمه آزادی در معنای عملکرد آزادانه، مورد توجه جامعه قرار گرفته است، به همین علت توسعه فرهنگ حجاب و عفاف مانند حرکت در خلاف جهت جریان آب است.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از رسا، حجت الاسلام محمدرضا زیبایی نژاد در سخنرانی خود با موضوع «نقش هیأت های مذهبی در فرهنگ سازی عفاف اسلامی»در دومین روز از هفتمین همایش هیأت های محوری و برگزیده کشور، عنوان کرد: سبک زندگی در حال تغییر و دگرگونی است و تغییر الگوی مصرف و گسترش سبک زندگی غربی در میان مردم به وضوح دیده می شود، اما حساسیت های لازم نسبت به این تغییرات مهم وجود ندارد.

وی افزود: جامعه به سمت فردگرایی در حال حرکت است و این مطلب، نسبی شدن اخلاق را به دنبال دارد  ودر حالی که ارزش‌های اخلاقی تابع توابع اجتماعی شده است، برابری جنسیتی نیز مطرح می شود.

مسؤول مرکز مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم تصریح کرد: برابری جنسیتی کلید واژه ای ضد خانواده است که متأسفانه به یک ارزش تبدیل شده و کلمه آزادی در معنای عملکرد آزادانه، مورد توجه جامعه قرار گرفته است، به همین علت توسعه فرهنگ حجاب و عفاف مانند حرکت در خلاف جهت جریان آب است.

حجت الاسلام زیبایی نژاد استفاده از فضاهای جذاب برای فرهنگ سازی حجاب و عفاف را ضروری دانست و تأکید کرد: اگر فضای مجازی را نیز با آموزه‌های دینی پر کنیم، نسل تربیت شده این فضا بی‌حوصله است و توان شنیدن سخن حق را ندارد، چرا که در فضاهایی همانند تلویزیون از جذابیت‌های حسی، بصری و سمعی استفاده می‌شود و به همین علت، شنیدن حرف حق بدون وجود این جذابیت‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: هویت سیار، یکی دیگر از معضلات جامعه است و  همین موضوع نیز باعث شده تا ثبات رفتاری و فکری در برخی از جوانان بسیار کم شود و به همین علت در شرایط کنونی باید با استفاده از احساسات و قالب‌های جدید هنری آموزه‌های دینی را به جوانان انتقال دهیم.

وی اظهار کرد: تربیت اسلامی و صحیح، برپایه حضور در فضای ثابت هویت‌بخش همانند خانواده است ولی متأسفانه جوانان و طلاب، به دنبال روش‌های حاشیه‌ای تربیت هستند در حالی که باید به دنبال هویت‌های ثابت باشند و در این میان فضای مجازی محل ظهور هویت‌های ثابت جدید است و این هویت‌ها به میزانی رسیده که جامعه نمی‌تواند نسبت به آنها بی‌توجه باشد.

مسؤول مرکز مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم یکی از آسیب‌های تبلیغ طلاب را استفاده از شیوه تربیت تلنگری دانست و خاطرنشان کرد: طلاب به دنبال این هستند که در کوتاه‌ترین زمان یک تلنگری به افکار افراد ناآگاه زده و آن ها را تربیت کنند و این در حالی است که رسیدن به نتایج مورد نظر، نیازمند ایجاد فضای ثابت هویت‌بخش است، به همین علت طلاب باید ارزش‌های اخلاقی و آموزه‌های دینی را به شیوه مطلوب‌تری به مردم انتقال دهند.

وی هم چنین ابراز کرد: نسل جدید جامعه با نصیحت شنیدن بیگانه است و آمادگی ندارد که با نصیحت هدایت شود، به همین علت طلاب باید در مسیر تعامل، رویکرد برادری داشته باشند، چراکه نفوذ علمی بعد از نفوذ روانی امکان‌پذیر خواهد بود.

حجت الاسلام زیبایی نژاد در پایان تأکید کرد: تبلیغ دینی یعنی اینکه مردم همدردی طلاب و افراد متدین را احساس کنند و در بستر حل مشکلات محلی، اعتماد به دین رقم زده ‌شود، طلاب باید به این نکته توجه کنند که در بستر غم‌خواری مردم می‌توانند تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. وقتی آقای ایوبی فیلم فروشنده را با آن وضع حجاب اسفناک بازیگرش مبلغ اسلام راستین می داند، چرا خلاف جریان آب نباشد؟

  2. گره زدن عفاف به حجاب نقض غرض است ، نه هر محجبه ای عفیف است و نه هر بدحجابی غیر عفیف . نقض غرض است از این رو که بتوان با چند متر پارچه خود را چنان بنمایی که نیستی !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا