خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای عارف! تکانی بدهید تا تکان نداده‌اند

انصاف نیوز، علی اصغر شفیعیان: دیروز رسانه‌های آقای محمدرضا عارف تیتر زده بودند که «دکتر عارف خبر داد: تلاش برخی جریانات برای دلسرد کردن مردم جهت حضور در انتخابات آینده».

آقای عارف باید بدانند که ما با این تلاش‌ها بیگانه نیستیم، چون جریان رقیب به رای مردم اعتقادی ندارد و هر چه انتخابات‌ها کم رونق‌تر باشد به نفع آنهاست، مگر!

بله یک «مگر» دارد. مگر این که خوب عمل نکنیم و برداشت عمومی این باشد که عملکردمان خوب نبوده و آن وقت است که حرفمان خریدار نخواهد داشت.

مثلا اگر آقای عارف و دوستانی که همین 11 ماه پیش از آن سرمایه‌ی رای مردم به اصلاح طلبان و میانه روها بهره‌مند شدند، به مانند همین چند ماهه بخواهند شل عمل کنند، رقبا هیچ نیازی به «تلاش» ندارند، خود مردم ترتیب ما را خواهند داد.

امروز با عرض تاسف باید گفت که عموم رای دهندگان از عملکرد لیست پر سروصدایی که به آنها معرفی کردیم رضایت قابل توجهی ندارند، هر چند حتما خوشحالند که امثال کوچک‌زاده‌ها و رسایی‌ها و زاکانی‌ها در مجلس نیستند و همین خودش یک دستاورد است.

البته آقای رسایی که معلوم نشد چه کرده که شانس آورد و توسط شورای نگهبان همسوی آن جریان ردصلاحیت شد و نتوانست از شکست در انتخابات بهره ببرد! ولی تجربه‌ی شکست رفقای او به سرلیستی آقای حدادعادل، پیش روی آقای عارف است. کم کاری مساوی است با شکست.

اگر ایشان باور کنند که رای 7 اسفند 94 به شخص آنها بود، خب توهم این که تلاش مخالفان برای عدم شرکت مردم در انتخابات هم واقعیت دارد وگرنه، تنها تلاش خود شماست که می‌تواند مردم را پای صندوق‌های رای نگه دارد.

این مردمی که علی رغم تمام سختی‌ها و عناصر ناامیدکننده در سال 92 و 94 به پای صندوق رای آمدند، لایق تلاش‌های بیشتری هستند، نه عملکرد ضعیفی که دوستان ما در حال به «نمایش» درآوردن آنند.

آقای عارف! این که با مجمع یزدی‌ها و دانشگاهیان یزد جلسه می‌گذارید و برای هم ولایتی‌های خود چنین سخنانی می‌فرمایید بد نیست، اما هر چند لهجه‌ی یزدی دارید اما شما امروز نماینده‌ی مردم تهران هستید. آیا مسوولیتی در «حماقت پلاسکو»ی تهران بر عهده می‌گیرید؟ آیا از احضارهای دانشجویان تهرانی خبر دارید؟

آیا در مجلس طبق خواست مردمی که رای آنها را گرفته‌اید در بررسی لایحه‌ی بودجه‌ی سال 96 تاثیر قابل توجهی داشته‌اید و یا قرار است در بر همان پاشنه‌ی گذشته بچرخد و شما فقط «شعار» بدهید؟

وقت تنگ است، لطفا کمی «تلاش» کنید که مردم حامی لیست امید ناامید نشوند و در اردیبهشت 96 بیش از 92 و 94 تکرار کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دست مريزاد جناب شفيعيان ! تيترتان به اندازه كافى تكان دهنده بود. يا آنجا كه « رقبا به هيچ تلاشى نياز نخواهند داشت ، مردم خود ترتيب ما را خواهند داد » !

  2. به عنوان کسی که به آقای عارف رای داده ام از ایشان انتظار دارم به من پاسخ دهند علت اختصاص بودجه کشور برای تشکیلاتی شبیه تشکیلات آقای مصباح یزدی چیست ؟ و ایشان برای جلوگیری از احتصاص بودجه کشور برای چنین نهادهایی چه کرده اند ؟ آیا برای پیروان سایر مذاهب و ادیان هم بودجه احتصاص می دهید ؟ بنده به عنوان یک مالیات دهنده راضی نیستم .

  3. اگه فرض بر این باشه که اصلاح‌طلبی یک جریان سیاسیه، باید اعتراف کرد که تمامیت‌خواهان تونستند با استفاده از همه ابزار قدرت جلوش رو سد کنند و در واقع این جریان بدلیل سکون و انفعالی رفتارکردن و بعبارتی عافیت‌طلبی اصلاح‌طلبانی که دستی در قدرت دارند، در حال مرگه. بویژه که تمام کسانی که می‌تونستند به عنوان رهبران این جریان در هدایت و یکدست کردن مردم نقش اساسی و مهمی رو بازی کنند، یا در حصرند یا دچار انواع و اقسام ممنوعیت‌ها شدند، یا دستشون از دنیا کوتاه شده و یا پاشون رو تا اندازه‌ای زیادی از عالم سیاست بیرون کشیدند. تمامیت‌خواهان فقط از یک مسئله غافل موندند: تفکر اصللاح‌طلبی در اذهان مردم رو هیچ وقت نمی‌شه از بین برد. این تفکر بالندگی و رشد داره و روزبروز فراگیرتر می‌شه. کدوم کشور تا حالا تونسته، وقتی تحمل مردمش به صفر رسید، باز زور قدرت و سلاح مهارشون بکنه؟ مطمئناً ما که نمی‌تونیم، انقلاب اسلامی 57 این رو اثبات کرد!

  4. جان کلام بخش بزرگی از اپوزیسون همین است : کارآمدی فدای حضور
    اگر قرار بر این باشد حضور همان افراطیون بر قدرت بر میانه رو های بی خاصیت ترجیح دارد. حداقل انگ بی کفایتی بر نیرو های اجتماعی تحول طلبان نمی چسبد

  5. آقای عارف یک اقدام عملی که برای عوام قابل درک باشه انجام بدین که بعد چهار سال بتونیم بگیم اصلاحات فلان کار رو کرد طوری مثل اصلاح اساسی ساختار خودروسازها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا