خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لزوم اجرای مقررات مبارزه با پولشویی و تروریسم

مسائل مربوط به اجرای مقررات پولشویی یا حمایت مالی تروریسم بانک‌ها یا رعایت نسبت‌های مالی بانک‌ها در حوزه کارگزاری بانک‌های خارجی که تحت عنوان kic مطرح است باید رعایت شود.

علی دیواندری، در گفتگو با ایلنا و در پاسخ به این پرسش که “چه برنامه پژوهشی در خصوص پس از تحریم ها و ارتباط گرفتن بیشتر با شبکه الکترونیک دنیا در نظر گرفته‌اید؟” ، اظهار داشت : در حوزه پساتحریم دو موضوع مهم مطرح است یکی از موضوعات این است که نظام بانکی کشور باید خود را آماده کند تا استاندادهای بین المللی جدیدی که در سا‌ل‌های اخیر از نظر مقررات و نظارت‌ها اضافه شده را رعایت کند که در این زمینه پروژه‌هایی را در دست اجرا داریم.

وی افزود: در حال حاضر در پژوهشکده پولی و بانکی، محققین مشغول کار هستند تا نیازمندی‌های جدید نظام بانکی برای دوران پساتحریم را بررسی کنند.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی تصریح کرد: مسائل مربوط به اجرای مقررات پولشویی یا حمایت مالی بانک‌ها از تروریسم، یا رعایت نسبت‌های مالی بانک‌ها در حوزه کارگزاری بانک‌های خارجی که تحت عنوان kic مطرح است باید رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه باید با مسائل روز دنیا خود را هماهنگ کنیم، افزود: ضرورت دارد تا بانک‌های ما در شرایط جدید خود را با این استانداردها تطبیق دهند تا بتوانند مبادله خود را برقرار کنند.

دیواندری گفت: موضوع دیگری که مطرح است در مورد خدمات الکترونیک و ارتباط ما با دنیا و با کشورهای همسایه است.

وی افزود: در خصوص کارت‌های بانکی می‌توان بر روی سوییچ های یکدیگر کار کرد کما اینکه در گذشته نیز این تجارب وجود داشت تا گردشگران خارجی بتوانند از این کارت‌ها در داخل کشور استفاده کنند.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی افزود: ضرورت دارد کارت‌های بانکی مخصوص گردشگران در اختیار آنان قرار بگیرد تا اسکناس نقد با خودشان حمل نکنند؛ هر چند این موضوعات پیش از این نیز مطرح بود اما به علت تحریم‌ها عملیاتی نشد. در صورت برداشته تحریم‌ها راه برای این کار باز خواهد شد و به تدریج باید در این زمینه‌ها کار شود تا به یک نقطه مثبتی دست یابیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا