خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش وزیر علوم به طرح ضدمهاجرتی ترامپ

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اقدام اخیر دونالد ترامپ،‌ رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر ممانعت از ورود ایرانیان به این کشور را که در قالب یک طرح ضدمهاجرتی به اجرا درآمده است، در روند توسعه علمی ایران بی‌اثر خواند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران،‌ دکتر محمد فرهادی گفت : کشورهای آمریکا و انگلستان جزو کشورهای راهبردی در حوزه های علم و فناوری ایران نیستند و از این رو کوچک‌ترین نقشی در فرایند توسعه علمی کشور ایفا نمی‌کنند.

وی افزود : علم و فناوری ایران، یک فرایند درونزاست و روند فعالیت های آن به کشور خاصی برنمی‌گردد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری جدید آمریکا، عصر جمعه گذشته، یک فرمان اجرایی را با عنوان «جلوگیری از ورود تروریست های تندروی اسلامی» امضا کرد. بر اساس این طرح،‌ ورود پناهجویان به ایالات متحده آمریکا محدودتر می‌شود.

طرح‌ اجرایی ترامپ با انتقادات و واکنش‌های فراوان فعالان اجتماعی، جامعه علمی و سیاسیون در جهان مواجه شده است.

در این راستا تعداد ١١ نفر از برندگان جايزه نوبل دادخواستى را عليه تصميم رييس جمهور آمريكا امضا كردند. به نوشته واشنگتن پست، اين دادخواست مورد حمايت هزاران نفر از اساتيد قرار گرفت.

به گزارش آسوشیتدپرس، همچنین دانشجویان در سراسر دانشگاه های آمریکا در مخالفت با سیاست های ضد مهاجرتی دونالد ترامپ دست به تظاهرات زدند.

این خبرگزاری روز پنجشنبه گزارش داد: دانشجویان دراعتراض به طرح اخراج مهاجران از سوی دونالد ترامپ، با تجمع در صحن دانشگاه ها در سراسر آمریکا، بر حمایت و محافظت از دانشجویان و کارکنان مهاجر دانشگاه های این کشور که ممکن است بنابر این طرح از آمریکا اخراج شوند، تجمع کردند. بنابر این گزارش تجمع در ۸۰ کالج و موسسه عالی دانشگاهی در آمریکا برگزار شده است.

شبکه تلویزیونی یورونیوز نیز در این باره از برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز هزاران دانشجو در خیابان‌های شهر نیویورک در مخالفت با طرح دونالد ترامپ در قبال مهاجران غیر قانونی خبر داد.

در حالیکه رئیس جمهوری آمریکا از اجرای محدودیت های ویزا و ورود پناهجویان دفاع کرد، یک قاضی فدرال در نیویورک بخش هایی از فرمان اجرایی ترامپ برای تعلیق ویزای شهروندان هفت کشور خاورمیانه را لغو کرد.

از ابتدای روز شنبه ۹ بهمن،‌ همزمان با اجرایی شدن فرمان دونالد ترامپ، افسران اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده در فرودگاههای آمریکا پناهجویان و حتی دارندگان گرین کارت از هفت کشور خاورمیانه را در بدو ورود «بازداشت» کردند.

اما در مقابل یک قاضی فدرال در شهر نیویورک در حکم خود دولت آمریکا را از بازگرداندن شهروندان دارای روادید معتبر از فرودگاه‌های آمریکا به کشورهای متبوعشان منع کرد.

به نوشته نیویورک‌تایمز، قاضی فدرال آمریکایی رای داد که افراد بازداشت شده موقت آزاد شوند و او البته از اظهارنظر درباره قانونی یا غیرقانونی بودن دستور ترامپ خودداری کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اقای فرهادی مرکز علمی دنیا ایران است دانشمندانی چون سعید طوسی را باید مخفی نگه داشت ندزدندش تو که در خارج درس خواندهای تو که گرین کارت داری چرا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا