خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر ارشاد: هنرمندان و جامعه مذهبی احترام یکدیگر را نگه دارند

وزیر ارشاد اسلامی دولت سیزدهم گفت: هنرمندان و جامعه مذهبی احترام یکدیگر را نگه دارند. نباید اشتباه یک هنرمند را به حساب تمام جامعه هنری گذاشت.

به گزارش تسنیم، شب گذشته و در حاشیه اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جمع خبرنگاران درباره حاشیه چهلمین جشنواره فیلم فجر توضیحاتی را ارائه داد.

وزیر ارشاد در ابتدا گفت: باید از عوامل برگزاری جشنواره فیلم فجر که در حد امکان و و در میانه راه دولت این جشنواره را تشکیل دادند، تشکر کنم. انتخاب‌های این جشنواره با آزادی کامل و احترام به نظرات حرفه‌ای هیأت انتخاب و داوران صورت گرفت. به عقیده من جشنواره همراه با تغییرات ملموسی بود که منجر به واکنش و نظرات مثبت فراوانی شد.

وی درباره صحبت‌های نویسنده فیلم‌ نمور که فرزند حاصل از رابطه صرفا عاشقانه و غیر زناشویی زن و مرد را حلال‌زاده دانسته بود که منجر به حاشیه‌های فراوان شده است، گفت: اگر در جشنواره اظهار نظر ناردستی شود، قطعاً مورد تأیید نیست و همه از آن اظهار انزجار دارند. هر کس در هر جایگاهی که هست باید به فرهنگ و آیین دینی ما احترام بگذارد؛ این جزو مسلمات ما است. اگر جامعه دینی ما دچار گله‌مندی شده است، شایسته این است که اهالی هنر و اصحاب فرهنگ با احترام به آن نگاه کنند. ما هم در حوزه مدیریت فرهنگی کشور به این مسائل حساسیم و به دغدغه‌های جامعه ایمانی احترام می‌گذاریم و اگر تکدری برای آنان ایجاد شده است با شجاعت از آنان پوزش می‌طلبیم.

اسماعیلی در بخش دیگری با بیان اینکه نباید اشتباهات یک نفر را به جامعه هنری تسری داد گفت: جامعه هنری، جامعه عفیف و پاک و پیشتاز در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و مورد تکریم آحاد ملت ایران بوده است. از بیان حرف‌هایی که این جامعه عزیز را مورد آزار قرار بدهد باید اجتناب و با احترام با جامعه فرهنگی و هنری گفت‌وگو کرد. ما از همه می‌خواهیم که نسبت به مسائل به همان اندازه که هست التفات کنند و نگذارند که این حاشیه‌ها فضای فرهنگی و هنری کشور را متکدر کند.

او در آخر بیان کرد که از هنرمندان می‌خواهیم که با پیشتازی که همیشه در عرصه فرهنگی و هنری داشتند، پاسدار فرهنگ و آداب دینی و شرایع اسلامی باشند. همچنین از افرادی که تریبون دارند و صحبت می‌کنند می‌خواهم که احترام جامعه فرهنگی و هنری را نگه دارند و در عین حال از مردم متدین و جامعه ایمانی که این روزها دلسوزانه اظهار نگرانی کردند، ضمن تشکر از دغدغه‌مندی آنها به عنوان متصدی حوزه فرهنگ و هنر، از این تکدر خاطر پوزش می‌طلبیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای وزیر ارشاد. این خانم ممکن است ورودی به مسائل فقهی نداشته باشد اما جنابعالی در عین تعامل با ائمه جمعه و اصحاب منبر، شرعا و اخلاقا و به عهنواتن متولی امور فرهنگی و مسئول اصلی ترین پایگاه اهل فرهنگ مکلفید این سوال را برابر اهعل تفقه قرار دهید که آیا حرف گفته شده با استناد به حرف شیخ طوسی قابل توجیه و تاویل هست یاخیر؟ شیخ طوسی ازدواج معاطاتی را مطرح می کند و فقها اگر مخالف سخن شیخ طوسی هم باشند حداقل ناچارند اذعان کنند که اینگونه حرف ها در چهارچوب مباحثات فقهی و اصولی بی سابقه نیست.

    1. آقای دکتر بر اساس توجیه شما اگر فردا معلمی سر کلاس به بچه ها بگه به نظر من زمین مرکز عالمه و خورشید و بقیه سیاره ها و ستاره ها دور اون میچرخند نباید بهش اعتراض کنیم چون میگه دانشمندی مثل بطلمیوس هم قبلا چنین چیزی گفته و این نظریه در علم نجوم بی سابقه نیست.

      1
      2
      1. جناب نوروزی
        در فقه بر خلاف نجوم پیشرفت خطی وجود نداشته تا قیاس غلط و تمثیل طوسی به بطلمیوس و فرضا فقیهی معاصر به گالیله قابل توجیه باشد. بلکه اگر همین مورد را در نظر بگیریم ظاهرا برعکس است و اگر گالیله ای در کار باشد، همان شیخ طوسی است. همانطور که شیخ بهایی نیز در مساله تغییر و تشخیص دین قابل تشبیه به انیشتین است نه برخی معاصرین.(برعکس فقیهی معاصری مانند سید کمال حیدری). البته معاصرین مهجور و متضلعی هم بودند و هستند که نظرشان برخلاف به تعبیر مطهری عمده فقهای مقلد اخیرند مانند آیت الله مرحوم دکتر صادقی تهرانی و یا مرحوم آیت الله صانعی در فقه زنانو یا مرحوم آیت الله صالحی نجف آبادی در تاملات فقهی اش درباره پاکی و آلودگی

      2. تفاوت دو مثال واضحه :
        اقای عالی نظریه فرضا درست را توضیح نداد بلکه به تودهنی به صاحب نظریه غلط دستور داد ! کدام فیزیکدان کوانتومی میگوید یا گفته که باید توی دهن گالیله زد ؟ البته کلیسا گفت.

        1
        1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا