خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پلمب دفاتر «اسنپ و تپسی» در دستور کار!

چند سال پس از تجربه ی شکست خورده ی ممنوعیت های ویدیو و ماهواره و امثالهم، حالا پلمب دفاتر دو اپلیکیشن موبایلی اسنپ و تپسی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش انصاف نیوز، آژانس های تلفنی حمل مسافر که به صورت سنتی فعالیت دارند و به دلیل بهره وری پایین، هزینه ی بالا و زمان زیادی از مشتری می گیرند، از ماه های گذشته برای متوقف کردن اپلیکیشن های موبایلی فعال شده در این زمینه ها تلاش می کردند و حالا به نتیجه رسیده اند!

خبرگزاری تسنیم ساعاتی پیش در این باره گزارش داده است:

پوشش گسترده فعالیت آژانسهای موبایلی در سطح تهران یک سالی است که موجب نارضایتی برخی آژانسها و دست‌اندرکاران سیستم حمل‌ونقل شهری یا به عبارتی شیوه سنتی حمل و نقل شده است.

رشد فعالیت اپلیکیشنهای موبایلی به اندازه‌ای بوده که کمتر کسی را می‌توان یافت که با عنوان «اسنپ» و «تپسی» به عنوان دو نمونه از آژانسهای موبایلی آشنایی نداشته باشد؛ همانطور که نرخ رشد تکنولوژی منجر به رشد نرخ رکود در ساختارهای سنتی می‌شود، در این حوزه هم شاهد رشد روزافزون استفاده از خدمات مبتنی بر موبایل و ضربه بر پیکره آژانسهایی هستیم که تا دیروز از دست بالا به مسافران نگاه می‌کردند.

در حالیکه اکنون فعالیت صاحبان آژانس و در پاره‌ای موارد تاکسیها با چالش مواجه شده است، هر از گاهی شاهد اعتراضات دسته‌جمعی آنها نسبت به فعالیت آژانسهای آنلاین هستیم.

تمامی اظهارات و دل‌نگرانیها در حالی مطرح می‌شود که پیش از این یکی از مسئولان حمل‌ونقل شهری در یک برنامه تلویزیونی، خبر از راه‌اندازی اپلیکیشن موبایلی حمل‌ونقل در آینده و زیر نظر تاکسیرانی را داد.

لذا می‌توان اینطور برداشت کرد که مسئولان به ظرفیتهای پنهان در این حوزه پی برده اما چون با تأخیر به این موضوع دست یافته‌اند اکنون بخشی از بازارشان از دست رفته و با اقداماتی نظیر اعمال محدودیت برای بازیگران بخش خصوصی، در صدد بازگردانی سهم از دست رفته خود هستند.

گذشته از این موارد، با توجه به اینکه زنگ اعمال محدودیت برای دو نمونه مطرح آژانس موبایلی به صدا درآمده، موضوع را از سید مهدی میرمهدی کمیجانی؛ رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران جویا شدیم و دلیل اختلالات یکی دو روز اخیر در یکی از این اپلیکیشنها را جویا شدیم که رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در این باره گفت: براساس خواسته اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، روز گذشته موافقت خود را با بستن این دو واحد صنفی (اسنپ و تپسی) در قالب نامه‌ای به این اتاق اعلام کردیم.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به دلیل اینکه آژانسهای موبایلی مذکور جواز متفاوتی به نسبت فعالیت خود دارند، طی نامه‌ای درخواست پلمب این واحدهای صنفی را به ما داد که ما هم متقابلا در پاسخ به این نامه اعلام موافقت کردیم اما انجام روال بستن و پلمب را به خود اتاق واگذار کردیم.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با بیان اینکه ما مخالف فعالیتهای مبتنی بر تکنولوژی نیستیم، خاطرنشان کرد: دستهای پشت پرده‌ای وجود دارد که نمی‌خواهد این دو کسب‌وکار به فعالیت خود ادامه دهند.

او افزود: با این حال اختیار پلمب این دو واحد صنفی بر عهده اتاق بازرگانی است و با توجه به نقش نظارتی که در رسته تولید، توزیع یا خدمات فنی بر تمامی اصناف دارد، می‌تواند مانع از فعالیت آنها در کشور شود.

میرمهدی تصریح کرد: در نامه‌ای که به اتاق بازرگانی نوشتیم از تداخل فعالیت صنفی این دو آژانس موبایلی گفتیم اما این را هم گفتیم که اتحادیه فناوران دوست ندارد خودش به صورت مستقیم وارد ماجرای پلمب شود و عده‌ای را از نان خوردن بیندازد لذا مراتب اجرایی را به خود اتاق واگذار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: بنده به شخصه موافق صددرصدی فعالیتهای اینترنتی در کشور هستم اما به شرطی که قانون را رعایت کنند مثلا این دو اپلیکیشن موبایلی حاضر به دریافت جواز کسب‌وکارهای مجازی از اتاق بازرگانی شوند.

در شرایط کنونی نمی‌توان به قطع درباره اعمال محدودیت برای این دو اپلیکیشن موبایلی نظری داد زیرا در حال حاضر هر دو برنامه فعال هستند اما از روز گذشته یکی از دو برند مذکور با اختلالاتی مواجه شده است؛ افکار عمومی انتظار دارند با اتخاذ تصمیمی مناسب در مواجهه با کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری، مانع از دسترسی مردم به خدمات باکیفیت و ارزان‌تر نشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مطمئن باشید کاسبی اینها را میبندند تا بعدا امتیازش را یه ….زاده یا لباس پوش بگیره .بالاخره پول توشه.

  2. آژانسهای تاکسیرانی خیلی اجحاف به مردم میکنند و قیمتهاشون هم دلبخواهه
    استپ و تپ۳۰ خیلی خوبن
    امیدوارم تعطیل نشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا