خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«در قطع مراودات گازی با ترکمنستان بی‌تقصیر نبودیم»

نایب‌رییس مجلس گفت:  من به نظرم برای حفظ روابطمان با سایر کشورها به ویژه همسایگانمان، باید انصاف را در نظر بگیریم. اینگونه نیست که در قطع مراودات گازی میان ایران و ترکمنستان همه تقصیرها متوجه طرف معامله ماست، در این اتفاق ما هم بی‌تقصیر نیستیم.

مسعود پزشکیان در گفتگو با انرژی امروز، در رابطه با انتشار اخباری مبنی بر از سرگیری مراودات گازی میان ایران و ترکمنستان، گفت: به نظر من هر چه قدر با همسایگان بتوانیم روابط بیشتر و بهتری برقرار کنیم و اقتصادمان بیشتر در هم ادغام شود؛ به نفع ماست. در برابر قطع رابطه کردن به ضررماست و قطعا به نفع ما نیست.

وی در ادامه افزود: ما باید پای میز مذاکره و گفتگو برویم و در این بین منفعت طرفین را در نظر بگیریم. به عبارتی نه ما باید ضرر کنیم و نه آنها. بالاخره این یک معامله برای هر دوطرف است. ما اگر بتوانیم این روابط را با کشورهای اسلامی داشته باشیم و در میان کشورهای اسلامی با کشورهای همسایه روابط حسنه داشته‌باشیم؛ به مراتب بهتر از قطع رابطه است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه «چنین اختلافاتی میان ما با همسایگانمان صحیح نیست»، تصریح کرد: اینکه آنها گازشان را از مسیر دیگر ببرند و ما برنامه دیگری برای تامین گازمان بریزیم، ضرورتی ندارد. منطقی آن است که ما گاز آنها را با قیمتی مناسب بگیریم و گاز خودمان را هم با قیمت مناسب صادر کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه «این مراودات گازی هم به نفع ما و هم به نفع آنهاست»، گفت: اینکه بگوییم ما بدعهد نبودیم و فقط آنها بدعهدی کردند، صحیح نیست. این داستان دوطرفه است. همانطور که آنها نباید انتقال گاز را قطع می‌کردند؛ ما نیز نباید وقتی می‌دیدیم طرف معامله با شرایط دشواری روبروست کالای مورد نظرمان را به ثمن بخس بخریم.

پزشکیان در پایان تاکید کرد: انصاف در هر شرایطی خوب است. به عبارتی من حق ندارم وقتی گرفتاری شما را می‌بینم جنسی که دارید را مفت از شما بخرم. من به نظرم برای حفظ روابطمان با سایر کشورها به ویژه همسایگانمان، نباید چنین رفتاری را در پیش بگیریم. اینگونه نیست که همه تقصیرها متوجه ترکمنستان است در این اتفاق ما هم بی‌تقصیر نیستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا