خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان از چه می گوید آن ها چه می شنوند

محمدتوکلی، انصاف نیوز: مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس، در گفتگو با یکی از روزنامه های کشور [لینک] درباره واقعیت آن چه به عنوان حقوق های نجومی خوانده شده است نکاتی را مطرح کرد. او به درستی به ریشه ی به وجود آمدن این پدیده اشاره کرد و گفت که دولت به جای آنکه با مدیرانی مانند صفدر حسینی برخورد کند قوانین و مقرراتی که باعث به وجود آمدن این پدیده ی غیر منصفانه شده است را اصلاح کند.

به گفته ی پزشکیان، صفدر حسینی پیش از آنکه «دلواپسانِ» حقوق های نجومی، سلسله افشاگری هایشان را شروع کنند، خودش نسبت به نامتعارف بودن این حقوق ها معترض بوده است و سعی در اصلاح قوانین مرتبط با این داشته است. مقررات و آیین نامه هایی که ریشه ی آن به برنامه ی پنجم توسعه باز می گردد. برنامه توسعه ای که دولت پاکدستان (!) تدوین اش کرده بود و مجلس اصولگرای همراه همان دولت تصویب.

اما آن چه در بازتاب این صحبت پزشکیان در برخی رسانه ها شاهدش هستیم بی اخلاقی متدوالی است که گویا برای آن پایانی نیست. برخی کانال های پر سر و صدای خبری با تیتری مانند «نجومی بگیر چه گناهی دارد» دست به تحریف اصل مطلب مطرح شده توسط پزشکیان زده اند. این شکل از مواجهه ی غیر حرفه ای با مطالب مطرح شده توسط چهره های سیاسی که به قصد تخریب چهره ی مورد نظر انجام می گیرد یک نوع سوء استفاده از عجله ای است که مخاطبان فضای مجازی با آن درگیرند.

به این معنا که مخاطب با مشاهده ی چنین تیتری بدون آن که به اصل مصاحبه مراجعه کند تصویری از آن چهره ی سیاسی (در اینجا مسعود پزشکیان) در ناخودآگاهش ایجاد می شود که به هیچ وجه مطابق با تصویری واقعی از نظرات و دیدگاه های آن فرد در آن موضوع خاص نیست.

به عنوان مثال در همین موضوع حقوق های نجومی شاهد آن هستیم که اتفاقا پزشکیان بر خلاف تصویری که تحریف گران از مصاحبه اش ارائه می دهند در این گفتگوی اخیرش از بسیاری از آنان که خود را دلواپس چنین موضوعی نشان می دهند یک قدم هم جلوتر آمده و معتقد است که می بایست با کسانی که چنین حقوق هایی را پرداخت می کرده اند برخورد شود و از آن مهمتر با کسانی که ریشه ی این موضوع را در وضع مقررات و قوانینی ناصحیح باعث شده اند.

این نوع نگاه که برخورد و فشار باید بیشتر به سمت پرداخت کننده های حقوق نجومی باشد موضوعی است که بسیاری از منتقدان حقوق ها نامتعارف از آن به عمد یا سهوا غفلت کرده اند.

البته نقدی هم به گفته های آقای پزشکیان وجود دارد و آن اینکه ایشان در این مصاحبه فقط به بخشی از ماجرا اشاره می کنند که در برگیرنده ی نقد و اعتراض است، و به پس از آن که بازگشت کلیه ی مبالغ موسوم به حقوق های نجومی، اصلاح بخشی از مقررات که باعث به وجود آمدن این پدیده ی نامبارک شده بود و هم چنین عذرخواهی چند باره ی مقامات دولتی، در این مصاحبه اشاره ای ندارند.

«متخلف صفدر حسینی و مدیران نیستند قانون اشتباه وضع شده»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا