خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه جمعی از رد صلاحیت شدگان انتخابات کانون وکلا

جمعی از رد صلاحیت شدگان انتخابات دوره ۳۱ هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در بیانیه‌ای به این اقدام اعتراض کرده‌اند. متن ارسالی به انصاف نیوز به همراه اسامی امضا کنندگان در پی می‌آید:

«حضور ملت بزرگ‌ایران و وکلای محترم دادگستری!»

پس از ۱۲ سال ممانعت‌از برگزاری انتخابات قانونی و انتصاب فردی برای اداره کانون وکلا و‌ نادیده گرفتن لایحه قانونی استقلال کانون وکلا در سال ۱۳۷۰ اولین دوره انتخابات کانون وکلا پس از انقلاب تدارک دیده شد اما یک روز پیش از انتخابات با یک طرح دوفوریتی مجددا از اعمال قانون و برگزاری انتخابات آزاد ممانعت به عمل آمد.

پس از ۶ سال با تصویب قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت در سال ۱۳۷۶، به دادگاه انتظامی قضات، ماموریت داده شد که صلاحیت نامزدهای انتخابات کانون وکلا را بررسی و اعلام نظر نماید.

از زمان تصویب این قانون، هر دوسال یکبار‌ انتخابات کانون وکلا برگزار می شود اما دادگاه مذکور به رویه نظارت استصوابی، رد صلاحیتها را بدون هیچگونه پاسخگویی به علت یا علل آن اعمال می کند.

لذا بدینوسیله ما امضاکنندگان ذیل که همگی‌رد صلاحیت شدگان دوره سی و یکم انتخابات هیات مدیره کانون وکلا میباشیم اعتراض خود نسبت به عملکرد دادگاه انتظامى و اساسا وجود سایه نظارت استصوابی این دادگاه بر سر انتخابات داخلی کانون وکلا را اعلام داشته و خواهان حذف این نظارت فراصنفی برای بازگشت انتخابات آزاد و دموکراتیک به نهاد وکالت هستيم.

امضاکنندگان:
۱-عبدالصمد خرمشاهی
۲-مینا جعفری
۳-ژاله غفاری
‌‌‌۴-آرش کیخسروی
۵- عبدالفتاح سلطانی
۶-مریم کیان ارثی
۷-فریده غیرت
۸-حسن آقاخانی
۹-صدیقه حجت پناه
۱۰-رمضان حاجی مشهدی
۱۱-محمدحسین آقاسی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا