خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تکذیب گروگانگیری به خاطر انتخابات شهردار تهران؟

بعدازظهر چهارشنبه، در پی اختلاف با یک فرد اخراج شده از کار، مديرکل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، از زیر مجموعه های شهرداری تهران به همراه دو تن دیگر به گروگان گرفته شدند. این در حالی است که پس از چند ساعت به صورت مشکوکی کل موضوع تکذیب شد! به نظر می رسد که تکذیب این اتفاق به خاطر نزدیکی به زمان انتخاب شهردار جدید تهران است که قالیباف، شهردار فعلی هم جزو کاندیداهای آن است.

به گزارش انصاف نیوز، از ابتدای گروگانگیری، خبرنگاران و ماموران پلیس ساعت ها ماجرای گروگانگیری را پیگیری می کردند و نوع رفتار پلیس و ماموران حاضر در محل هم کاملا متناسب با کنترل گروگانگیری بود اما نزدیک عصر، خبرنگاران زمانی که آقای مدیرکل را دیدند او به تکذیب ماجرا پرداخت؛ این در حالی بود که فرد اخراج شده برای باور ادعای تکذیب به خبرنگاران نشان داده نشد.

در زیر گزارش تابناک از خبر گروگانگیری را می خوانید: ساعاتی پیش «پيمان سنندجی»، رئيس شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه، یکی از مدیران اين شرکت و یک تن دیگر توسط يک فرد اخراج‌شده از کار، در دفتر مدیر عامل این شرکت به گروگان گرفته شدند.

 ماجرا از این قرار است که حوالی ظهر امروز، جمعی از اخراج شدگان سازمان اتوبوسرانی تهران و حومه برای گفت‌وگو با رئیس این شرکت راهی سازمان اتوبوسرانی تهران و حومه در خیابان هنگام شده و یکی از ایشان به نام «ب.س» به نمایندگی از جمع وارد اتاق مدیرعامل می‌شود که در ادامه گروگانگیری- به شکلی که تشریح نشده،- رقم می‌خورد.

این گزارش حاکی است گروگانگیر مردی چهل ساله است که به عنوان راننده در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مشغول به کار بوده و بعد از آن به بخش تصادفات منتقل شده و در نهایت بعد از مدتی از کار خود اخراج شده است. این در حالی است که برخی رسانه‌ها در تشریح دلایل اخراج وی، نداشتن صلاحيت بر اساس حکم اداره کل کار تهران را اعلام کرده‌اند ولی اخبار دیگر حکایت از اخراج وی به دلیل خوابیدن در محل کار (بی نظمی) دارد.

حضور رئیس پلیس پیشگیری و فرمانده انتظامی تهران در محل

کمی بعد از انتشار خبر وقوع این گروگانگیری عجیب، خبر رسید که سرهنگ خانچرلی، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ برای ایجاد آرامش و بازداری گروگانگیر از ادامه اقدام خود وارد ساختمان شرکت واحد اتوبوسرانی شده است.

با حضور این مقام انتظامی، نیروهای رهایی گروگان نیز در محل حضور یافتند تا در حالی که بر ازدحام جمعیت هر لحظه افزوده‌تر شده و از ورود خبرنگاران به ساختمان ممانعت به عمل می‌آمد، سردار ساجدي نيا، فرمانده انتظامي تهران هم در محل حادثه حضور پیدا کرده و عمليات را به دست گیرد.

برخی شنیده‌ها حاکی است که ظاهرا فرد گروگانگیر در بدو حضور در ساختمان اسلحه به همراه نداشته و در کش و قوسی که به وجود آمده، اسلحه یکی از مدیران سازمان را ربوده و گروگانگیری را آغاز کرده است؛ در حالی که اخبار دیگر حکایت از آن دارند که گروگانگیری با سلاحی رخ داده که «ب.س» با خود همراه داشته است.

از استقرار پلیس تک‌تیرانداز تا حضور خانواده گروگانگیر

آخرین اخبار از محل رویداد حاکی از آن است که فرد سومی هم در زمره گروگان گرفته شدگان حضور داشته که گروگانگیر او را رها کرده است. این در حالی است که دختر و پسر گروگانگیر هم در محل حضور دارند و تلاش می‌کنند پدرشان را ادامه کار منصرف کنند ولی تا کنون توفیقی بدست نیاورده‌اند.

این در حالی است که ماموران پلیس در نقاط مختلف ساختمان مستقر شده و حتی چند تک تیرانداز بر بام ساختمان‌های مجاور هم مستقر شده‌اند تا اوضاع کاملا در تسلط پلیس ارزیابی شود.

مرتضی تورک، معاون امنیتی دادستان تهران و همچنین برادر گروگانگیر هم از جمله دیگر افرادی هستند که خود را به محل رسانده اند.

گفتنی است اتاق مدیر عامل، محلی که گروگانگیری در آن جریان دارد، در طبقه فوقانی یک بانک واقع شده و پنجره ای دارد که رو به خیابان باز می‌شود.

تا این لحظه خواسته گروگانگیر از ادامه کارش، دست کم برای اصحاب رسانه و خبرنگارانی که در محل مستقر هستند پوشیده مانده است.

مدیر گروگان گرفته شده با خبرنگاران صحبت و همه چیز را تکذیب کرد!

لحظاتی قبل (دقایقی از ساعت 17 گذشته)، سنندجی، مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به پرسش های ایشان، گروگانگیری را تکذیب کرد!

سنندجی کل ماجرا را دعوای فرد اخراجی با یکی از کارمندان شرکت خواند که به دفتر وی کشیده شده و فرد اخراجی از خروج ایشان از اتاق ممانعت به عمل آورده است ولی توضیحی نداد که اگر شرح ماجرا این بوده، چه ضرورتی داشته که نه تنها مجموعه ماموران پلیس مسلح در ساختمان مستقر شوند، بلکه فرماندهان ارشد انتظامی و دیگر مسئولان در محل شرکت اتوبوسرانی حضور بیابند؟!

سنندجی در پاسخ به سوال خبرنگار «تابناک» که آیا فرد اخراج شده اسلحه داشته یا خیر؟ گفت: من سلاحی ندیدم!

این ادعاها در حالی از طرف مدیر عامل اتوبوسرانی مطرح می‌شود که استقرار پلیس در محل ادامه داشته و نه تنها خبری از گروگانگیر و دومین فرد گروگان گرفته شده در دست نیست، بلکه گفته می‌شود به دلیل تداوم مذاکرات با وی، ممکن است عملیات تا ساعاتی دیگر و فرا رسیدن شامگاه تداوم پیدا کند.

گفتنی است مسئول ارتباط با رسانه‌های این سازمان نیز پیشتر در تماس تلفنی صورت گرفته وقوع هر گونه حادثه ای در ساختمان شرکت را رد کرده و گفته بود: در صورتی که سازمان موضعی در مورد چیزی اتخاذ کند، ان را اطلاع رسانی خواهد کرد!

گروگانگیری ادامه دارد

اما غروب، یک شاهد عینی به خبرنگار «تابناک» گفت: گروگانگیری کماکان ادامه دارد و تلاش برای رهایی نفر آخر ادامه دارد.

گفتنی است تا کنون مسئولان انتظامی، به ویژه فرمانده انتظامی تهران حاضر به گفت‌وگو با خبرنگاران نشده‌اند و به رغم ادعای مدیر عامل شرکت مبنی بر تکذیب ماجرا، هنوز از ورود خبرنگاران به ساختمان ممانعت به عمل می‌آید.

۱۳۹۲/۶/۱۳ – ۱۷:۵۰


انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا