خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار دانشمندان برای حمله یکی از ترسناک ترین موجودات زمین

سایت خبرآنلاین نوشت: دانشمندان بریتانیا، به دولت خود هشدار دادند، اگر درباره گونه‌های خطرناک حشرات اقدامی صورت ندهد، به‌زودی شاهد حمله مورچه‌های قرمز آتشین خواهد بود.

نادیا زکالوند: دانشمندان هشدار داده‌اند به‌دلیل افزایش دمای جهان،‌ سواحل بریتانیا شاهد هجوم مورچه‌های قرمز آتشین خواهد بود. درواقع آنها نشانه‌هایی از وجود این مورچه در بخش‌هایی از بریتانیا دیده‌اند.

مورچه‌های قرمز آتشین بسیار کوچک‌اند و طول آنها از ۲ تا ۶ میلی‌متر متغیر و رنگ آنها بیشتر، قهوه‌ای متمایل به قرمزست.

نیش این مورچه‌ها سمی و دردناک است و افرادی که به این سم حساسیت داشته باشند، ممکن است به واکنش‌های حساسیتی شدید، حتی آنافیلاکسی (نوعی آلرژی تهدیدکننده حیات) مبتلا شوند.

محل زیست بومی این مورچه‌ها، آمریکای جنوبی بوده است اما امروزه کشورهایی چون مکزیک، استرالیا، نیوزیلند و آمریکای شمالی هم به این مورچه‌ها آلوده شده‌اند.

هشدار دانشمندان نسبت به حمله ترسناک‌ترین موجودات زمین/ عکس

این مورچه‌ها علاوه‌بر آسیب رساندن به محصولات و خوردن گیاهان بومی، به تجهیزات الکترونیکی مانند کامپیوترها و همچنین وسایل نقلیه مثل، خودروها و اتوبوس ها صدمه می‌زنند.

به‌تازگی محققان، برای اولین‌بار در تاریخ، حدود ۹۰ لانه مورچه قرمز آتشین در سراسر اروپا، از جمله بریتانیا کشف کرده‌اند.

هشدار دانشمندان نسبت به حمله ترسناک‌ترین موجودات زمین/ عکس

هرچه گرمای هوا بیشتر شود، مناطق شهری، محیط مناسب‌تری برای زندگی این مورچه‌ها خواهد بود و شهرهای پرباران مانند لندن، بهترین مکان برای هجوم مورچه‌های قرمز آتشین است.

گفته می‌شود، یک ملکه مورچه آتشین می‌توان در روز ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تخم تولید کند و کلنی‌های مورچه‌هابالغ بر ۴۰۰هزار مورچه کارگر هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا