خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض امام جمعه شیراز: ساز و رقص که در استانبول هر شب و روز داشتند

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با انتقاد از شیوه برگزاری برنامه افتتاحیه شیراز پایتخت جهان اسلام، تاکید دارد که عنوان پایتختی جوانان جهان اسلام برای آن است که بخشی از پیام انقلاب به جوانان مسلمان جهان انتقا داده شود.

به گزارش ایسنا پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی عصر شنبه 17 بهمن در پایان جلسه درس خارج، به تشریح حواشی حادث شده در مراسم افتتاحیه شیراز پایتخت جوانا جهان اسلام پرداخت.

وی گفت: یک جمعی راه افتادند به عنوان این که شیراز به مدت یکسال پایتخت جوانان کشورهای اسلامی شود؛ اینکه سال گذشته استانبول ترکیه بوده و امسال ایران و شیراز انتخاب شده است.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه از ابتدا بنا بود به‌خاطر سومین حرم اهل بیت(ع) بودن شیراز، معنویت انقلاب و شهادت و فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها و مفاخر علمی هم ضمیمه این موضوع باشد، گفت: برنامه‌ریزی اولیه مصادف با روز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) بود که به دلیل درگذشت آیت‌الله هاشمی، جلسه تعطیل شد.

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه در آن برنامه‌ریزی از 2 ساعت برنامه، یکساعت به موسیقی اختصاص داده شده بود، گفت: سه روز قبل پیش من آمدند، به آنها گفتم این کار شما زننده است. اینکه روز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) شما دو ساعت برنامه داشتید و یک ساعت آن به اجرای 2 موسیقی سنتی اختصاص داده شده بود و یکساعت مابقی برنامه، واقعا زشت و زننده است.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با بیان اینکه فوت آیت‌الله هاشمی به داد آنان رسید که مراسم قبلی تعطیل شد، تاکید کرد که شرط حضور خود در مراسم پایتختی جوانان جهان اسلام را اجرا نشدن موسیقی تعیین کرده بود، گفت: مسئولان گفتند آخر برنامه یک موسیقی سنتی داریم، یعنی بعد از انجام سخنرانی‌ها اما وقتی رفتیم دیدیم مراسم دست کمی از جشن هنر نداشت!

آیت‌الله ایمانی با انتقاد شدید نسبت به برگزار کنندگان این برنامه، گفت: آرایش‌ها و لباس‌ها و نشان دادن‌ها؛ آنانی که جشن هنر را دیده بودند می‌گفتند صحنه‌های خاصی که در جشن هنر بود اینجا نبود؛ والا مشابه بود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه به یکباره موسیقی اجرا شد، گفت: من بودم و آیت‌الله دستغیب و وزرا، ما طبق وظیفه شرعی بلند شدیم. البته این بار دومی است که در یک مراسم به واسطه اجرای موسیقی جلسه را ترک می‌کنیم؛ یک‌بار مقابل آقای احمدی‌نژاد در تالار حافظ موسیقی که بنا نبود باشد، اجرا شد و ما هم بلند شدیم.

او با تصریح اینکه با احدی در خصوص مسائل شرعی تعارف نداشته و ندارد، گفت: با کسی تعارف نداریم که بگوییم او اصولگرا هست و این اصلاح‌طلب است، ما وظیفه شرعی خود را انجام داده‌ایم و خواهیم داد.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه به استاندار فارس اعلام کرده که قول داده بودند موسیقی انتهای برنامه باشد اما وسط و اول برنامه انجام شد، گفت: مدیر کل ورزش آمد که مرا برگرداند، گفتم کسی که به وعده‌اش پایبند نیست اصلا شایستگی این را ندارد که بخواهم با او حرف بزنم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: هنوز برخی مسئولین شیراز و فارس در حال و هوای جشن فرهنگ و هنر هستند و اینجا دارند آن فضا را دنبال می‌کنند؛ قطعا بدانید که بعضی از مسئولین شیراز و فارس پیراهنی که برایشان دوخته‌اند گشادشان است و واقعا عرضه و لیاقت این لباسِ مسئولیت را ندارند.

آیت‌الله ایمانی گفت: این میزبانی ( پایتخت جوانان جهان اسلام) به اینجا آمده تا پیام انقلاب به جوانان دنیا برسد والا این مسائل، این ساز و نقاره و رقص که در استانبول هر شب و روز داشتند و چیز جدیدی برای آنها نیست، اما متاسفانه نه برگزار کننده نه آن مجموعه دست اندرکار درک این قضایا را ندارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. برای جناب ایمانی موسیقی یعنی جشن هنر زمان شاه شیراز ، فرق هم نمیکند چه نوع موسیقی ! دیگران هم عرضه و لیاقت ندارن و پیراهن گشاد…
    واقعا شما با این افکار و جهان بینی قصد جزب جوانان به انقلاب و فرهنگ مورد نظر خود را دارید !!!؟؟؟
    موفقیت شما در این راه تا حالا چقدر بوده ؟ لطفا نام ببرید با عدد و رقم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا