خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم الهدی به روحانی: با فسق و فجور حاشیه کنسرتها مخالفم

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به حاشیه‌های صورت گرفته درباره برگزاری کنسرت‌ موسیقی در مشهد، ماجرای گفت‌ وگویش با رییس جمهور را در این زمینه تشریح کرد.

به گزارش «رسا» در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در آخرین برنامه سفر خود به شهرستان نیشابور  و در دیدار با فعالان فرهنگی، نخبگان و جوانان این شهرستان به فرارسیدن میلاد حضرت زینب(س)، شخصیت ایشان را معلم عرصه انقلاب آفرینی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در برابر اعلام خطر نفوذ که از چندی قبل متذکر شدند، نقطه درمان ویروس نفوذ را «انقلابی بودن جامعه» معرفی فرموده و از حوزه علمیه انقلابی، دانشگاه انقلابی، جوان انقلابی و مرد و زن انقلابی به عنوان عناصر مهم آن یاد کردند.

امام جمعه مشهد، افزود: انقلابی بودن چند خاصیتی دارد که می تواند حوزه نفوذ را بر دشمن تنگ کند و به عنوان درمان صددرصد ویروس نفوذ تعریف شود؟ ویژگی های انقلابی بودن را می توان در آینه شفاف سیره قهرمانانه زینب کبری(س) مشاهده کرد. در حالی که روز ولادت ایشان روز پرستار لقب گرفته که یکی از ابعاد فرعی شخصیت ایشان است،باید این روز در حقیقت روز «انقلابی بودن» نام بگیرد.

«دشمن شناسی» نخستین اصل انقلابی بودن است

آیت الله علم الهدی با بیان این که شناخت و تحقق بخشی عنوان «انقلابی بودن» در همه ابعاد اجتماعی، نیاز موقعیت حساس کشور است، خاطرنشان کرد: اولین اصل انقلابی بودن در سیره حضرت زینب(س)، «بصیرت» است. ایشان از همان اول دشمن را می شناختند و در عرصه انقلاب هم این موضوع نصب العین حضرت زینب(س) بود و حرکات ایشان در راستای خنثی سازی توطئه های دشمن قرار داشت.

وی با اشاره به نقش بصیرتی حضرت زینب(س) در جریان قیام کریلا، یادآور شد: هنگامی که یزید می خواست در شام از فرماندهان خود گزارش کربلا را بشنود، افسردگی و ملالت را در حال یکی از آن ها دید و علت این وضعیت را جویا شد. او در بیان علت حال خود گفت «روحیه مرا این 84 زن و بچه از من گرفتند. ما آن ها را به اسارت بردیم تا ذلیل شوند و هیبت پیامبر(ص) از چشم مردم بریزد؛ اما هرچه آن ها را گرسنه و تشنه نگاه می داشتیم، حاضر نبودند به ما التماس کنند. حتی در برابر کتک خوردن نیز، داغ شنیدن یک التماس را بر دل مان گذاشتند.»

رفتار انقلابی سوژه ضعف به دست دشمن نمی دهد

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رفتار یک انقلابی باید به گونه ای باشد که به هیچ وجه سوژه ضعف به دست دشمن ندهد؛ نه این که بگوید «ما هیچ چیز نداریم و شما بیایید تحریم های تان را بردارید تا اقتصاد ما خوب شود.».

وی افزود: حضرت زینب(س) 84 زن و بچه را در انقلابی بودن مدیریت کرد و در این مسیر ابتدا می دانست که دشمن از دشمنی خود دست بر نمی دارد و چاره ای جز ایستادگی در برابر او وجود ندارد؛ ثانیا می دانست که انسان ممکن است همه چیزش را برای ایستادگی در برابر دشمن بدهد. این درس انقلابی بودن است.

آیت الله علم الهدی در تبیین آموزه های سیره سیاسی حضرت زینب(س) برای انقلاب اسلامی، گفت: در عرصه زندگی سیاسی و اقتصادی مان واقعا باید از دشمنی که می دانیم از دشمنی اش دست بر نمی دارد و چون از ما سیلی خورده، می خواهد ما را از بین ببرد، شناخت داشته باشیم و برخورد با این دشمن شرط اول انقلابی بودن ما است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخشی از سخنانش، تمرکز دشمن روی قشر جوان را اصلی ترین راهبرد آن ها در خصومت با انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: جوان جامعه هدف دشمنان هستند و دشمن این مطلب را معاینه کرده و دیده است که صف راهپیمایی اول انقلاب را قشر جوان تشکیل داد؛ در دفاع مقدس آن کسی که با وجود همه ضعف تجهیزات و فقر امکانات، سنگری در برابر گلوله داغ شد، قشر جوان بود و در عرصه فناوری هم قشر جوان وارد شده است.

وی تأکید کرد: به اذعان خود دشمنان، تنها کشوری که فناوری هسته ای اش را از قدرت ها نگرفته بود، ما بودیم و این محصول اندیشه جوانان بود و گناه دانشمند هسته ای جوان، شهید احمدی روشن، فقط این بود که عالِم بود.

دشمن برای کشیدن سفره دین از زیر پای جوانان ما تلاش می کند

امام جمعه مشهد مقدس گفت: دشمنان می دانند تنها کاری که برای نابودی نسل جوان قابل اجراست، این است که سفره دین را از زیر پای آن ها جمع کنند؛ یعنی جوان بی دین شود چرا که اگر بی دین شود، دیگر با اسلام و انقلاب کاری ندارد و از استعداد خود در این جهت استفاده نمی کند و استعداد علمی خود را در خدمت شکم و شهوت قرار می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در پاسخ به یکی از جوانان حاضر در این جلسه که گفت «مشکل امروز جوانان برگزاری کنسرت نیست»، تصریح کرد: اتفاقا مشکل اول جوانان همین مسأله است چرا که با این ترویج فجایع، دشمن می خواهد سفره دین را از زیر پای جوان ما بکشد تا تمام قدرت و استعداد و احساس خود را در خدمت شکم و شهوتش قرار می دهد و دشمن به راحتی از این جوان برای خود مزدور بسازد.

وی؛ اشتغال، ازدواج، زندگی، خانه و درآمد را مشکل جوانان دانست و تصریح کرد: این گونه نیست که ولنگاری فرهنگی مشکل جوانان ما نباشد. ولنگاری فرهنگی در انقلابی بودن جوانان ما ایجاد رکود می کند.

مشکل ما با کنسرت به دلیل حواشی مبتذل آن است؛ نه موسیقی

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: مسأله کنسرت، مسأله موسیقی نیست؛ درباره موسیقی مراجع فتوا داده اند و شما بر اساس فتوای مرجع خود حلال و حرامش را تشخیص می دهید. مشکل کنسرت، حواشی آن است. بنده به آقای رییس جمهور و آقای وزیر ارشاد هم این حرف را گفته ام.

امام جمعه مشهد، خاطرنشان کرد: چندی پیش که آقای رییس جمهور به مشهد آمده بود، به من گفت «فکر می کنم شما با نقاره خانه امام رضا(ع) هم روزی مخالفت کنید.» به ایشان گفتم «اشتباه می کنید؛ بنده نه تنها با نقاره خانه امام رضا(ع) مخالفت ندارم بلکه با 20 آموزشگاه بزرگ موسیقی که امروز در مشهد مشغول به فعالیت هستند هم مخالفت نکرده ام. بعضی آموزشگاه های موسیقی مشهد از آموزشگاه های تهران هم وسیع تر هستند. بنده با فسق و فجوری که در حاشیه کنسرت صورت می گیرد و جریانی است که نسل جوان ما را به فساد می کشاند، مخالفم.»

وی در پایان یادآور شد: این که بنده گفتم «استان خراسان و مشهدِ امام رضا(ع) مستثنی باشد»، به این معنا نبوده که قانون خود مختار اجرا شود؛ به آقای روحانی هم گفتم خداوند در قرآن می فرماید ما حریم مسجدالاقصی را مبارک کردیم؛ اگر مسجدالاقصی «بارکنا حوله» است، حرم امام رضا(ع)، این گونه نیست؟ این را باید بپذیریم که بزرگ ترین هدف دشمن برای براندازی انقلاب و اسلام، کشیدن سفره دین از زیر پای جوانان ماست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا