خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدیریت بحران تهران زیر نظر کدام بخش باشد؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ستاد مدیریت بحران تهران باید همچنان زیر نظر شهرداری باقی بماند یا به بخش های دیگر از جمله فرمانداری منتقل شود، با اشاره به اینکه تهران شرایط دشواری دارد، گفت: در جاهای دیگر ستاد مدیریت بحران زیر نظر استانداری است اما برای اینکه بدانیم مدیریت بحران تهران زیر نظر کدام بخش باشد احتیاج به مرور اطلاعات و تامل در این مورد داریم.

احمد مسجد جامعی در گفت‌وگو با ایسنا،  با بیان اینکه باید بررسی کرده و ببینیم چطور می توان مدیریت بحران تهران را بهتر مدیریت کرد، افزود: بایستی ساختار مدیریت یکپارچه شهری که موضوع گسترده ای است مورد توجه قرار گیرد؛ ولی حداقل باید بتوانیم مدیریت یکپارچه ایمنی را طراحی کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ما باید نسبت به مدیریت یکپارچه ایمنی جدی تر فکر کنیم، اظهار کرد: در جاهای دیگر که حریق رخ می دهد همه دستگاه ها با یک مدیریت واحد هماهنگ هستند و تمهیداتی برای مدیریت حادثه وجود دارد، در جاهایی به منظور انتقال سریع نیروهای امداد و آتش نشان به محل حادثه تمهیداتی اندیشیده می شود و فرهنگسازی و آموزش در این حد است که کسی جلوی خودورهای آتش نشانی نایستد و وقفه در حرکت آنها ایجاد نکند. دسترسی به منابع گاز، برق و آب را بلافاصله قطع می کنند و یک مدیریت یکپارچه دارند.

مسجد جامعی در ادامه در مورد پس گرفتن استعفای خود از عضویت در شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حادثه پلاسکو بسیار برای من تلخ بود و این موضوع را پیگیری می کنم، گفت: این حادثه برای همه تلخ بود ولی ما یک وظیفه نمایندگی هم داریم و فکر می کنم اگر جدی گرفته نشود آسیب می بینیم. اگر پیگیری های مربوط به حادثه ای که حدود سه سال پیش در خیابان جمهوری رخ دارد، ادامه پیدا می کرد، شاید امروز شاهد این ضایعه نبودیم.

وی در مورد نگرانی شهروندان از بابت به فراموشی سپرده شدن حادثه پلاسکو و رها شدن پیگیری آن از سوی مسئولان، گفت: ما خیلی جدی حادثه پلاسکو را پیگری می کنیم و گاهی حتی بخاطر این پیگیری ها مورد هجوم هایی قرار می گیریم ولی این وظیفه اخلاقی و سازمانی ما است که این موضع را پیگری کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا