خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امنیت در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از برنامه‌های محبوب کاربران دنیای وب این روزهاست. همانند فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی دیگر که ما به‌طور روزانه از آن استفاده‌ می‌کنیم. در نتیجه حجم زیاد اطلاعاتی که ما در آنجا رد و بدل می‌کنیم به‌طور حتم توجه خرابکاران و هکرها را به خود جلب می‌کند.

به گزارش انصاف نیوز، کانال تلگرامی بی‌خوف با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن امنیت در این شبکه‌ی اجتماعی، چند نکته برای حفظ امنیت حساب‌ کاربری در اینستاگرام مطرح کرده که در پی می‌آید:

۱- از رمز عبور خوب و مطمئن استفاده کنید. حداقل باید ترکیبی هشت حرفی از اعداد، حروف و علامت‌هایی مثل @ یا ! و… باشد. همچنین باید با دیگر رمز‌های عبور شما برای وب‌سایت‌های دیگر تفاوت داشته باشد.

۲- احراز هویت دو مرحله‌ای حساب کاربری خود را فعال کنید.

۳- هرگز رمز عبور خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

۴- مطمئن شوید حساب ایمیل شما امن است. بخاطر داشته باشید که هر کس به ایمیل شما دسترسی داشته باشد می‌تواند به حساب اینستاگرام هم دسترسی داشته باشد.

۵- همیشه از حساب کاربری خود در کامپیوتری که با آن کار می‌کنید یا موبایلی که با دیگران به اشتراک می‌گذارید خارج شوید. هیچگاه گزینه من را بخاطر داشته باش را کامپیوترهای عمومی تیک نزید. چرا که این امر باعث می‌شود حتی هنگامی که از مرورگر خارج می‌شوید اطلاعات کاربری شما را در خود نگه دارد.

۶- همیشه هنگام تایید دسترسی دیگر اپلیکیشن‌ها به اینستاگرام ابتدا فکر کنید.

✅ نکات مهم:
🔹 نحوه ریست کردن رمز عبور در اینستاگرام: اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید می‌توانید از گزینه Forgot در مقابل Password درخواست تغییر رمز عبور کنید.

🔹 برای دریافت رمز عبور از طریق آدرس ایمیل: باید در ابتدا همان ایمیلی را که از آن برای ساخت حساب کاربری خود استفاده کرده‌اید وارد کنید که در این صورت، اینستاگرام یک لینک برای ایجاد یک رمز عبور جدید برای شما به ایمیل شما ارسال می‌کند.

🔹 برای تغییر یا ریست کردن رمز عبور از طریق فیس‌بوک: ممکن است اینستاگرام از شما برای ورود اطلاعات فیس‌بوک شما را بخواهد. شما می‌توانید از این طریق وارد آخرین حساب اینستاگرامی شوید که اخیرا به فیس‌بوک شما مرتبط بوده و سپس می‌توانید رمز عبور جدید را وارد کنید.

🔹 بخاطر داشته باشید اگر نمی‌توانید به ایمیل خود دسترسی پیدا کنید اینستاگرام نمی‌تواند به شما اجازه ورود به حساب کاربری شما را بدهد. اینستاگرام به شما پیشنهاد می‌کند برای دسترسی به ایمیل خود با سرویس ارائه دهنده ایمیل خود تماس بگیرید.

💡 با توجه به اینکه اینستاگرام در کشور ایران کاربران بسیار زیادی دارد، این موارد را به همه دوستان خود اطلاع دهید تا از بروز مشکلات امنیتی برای آن‌ها نیز پیشگیری شود.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا