خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش شوکه‌کننده ایلان ماسک به ایست قلبی پسر ۱۸ ساله لبران جیمز

زومیت نوشت: ایلان ماسک می‌گوید که احتمالاً واکسن کرونا روی ایست قلبی پسر ۱۸ ساله‌ی لبران جیمز (ستاره‌ی بسکتبال) اثرگذار بوده است.

ایست قلبی برانی جیمز، پسر ۱۸ ساله‌ی لبران جیمز (ستاره‌ی بسکتبال آمریکا)، در روزهای اخیر بسیاری از کاربران را به شوک فرو برده است. برانی که سن‌وسال زیادی ندارد، مشغول تمرین بود که به‌یک‌باره به زمین افتاد. پزشکان می‌گویند که وضعیت برانی جیمز پایدار شده و خطر به پایان رسیده است.

ایلان ماسک که به طرح ادعاهای بحث‌برانگیز علاقه‌ی زیادی دارد، گفته که احتمالاً واکسن کرونا در ایست قلبی برانی جیمز تأثیرگذار بوده است: «ما نمی‌توانیم همه‌چیز را به واکسن کرونا نسبت دهیم اما به شیوه‌ی مشابه، نمی‌توانیم هیچ‌چیزی را نیز نسبت ندهیم.» ماسک اضافه کرد: «میوکاردیت (التهاب عضلات قلب) یک عارضه‌ی جانبی شناخته‌شده است. تنها سؤال این است که این اتفاق نادر است یا رایج.»

واکنش شوکه‌کننده ایلان ماسک به ایست قلبی پسر ۱۸ ساله لبران جیمز

لبران جیمز در کنار پسرش برانی جیمز

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده می‌گوید میوکاردیت، یک بیماری التهابی نادر که قلب را درگیر می‌کند، در نوجوانان و مردان بالغ جوان که واکسن mRNA کرونا را دریافت کرده بودند گزارش شده است. تا اواسط سال ۲۰۲۲، ۶۳۵ مورد از بیماری میوکاردیت در بین ۵۴٫۸ میلیون دوز واکسن mRNA که به کودکان پنج تا ۱۷ سال تزریق شده بود، شناسایی شد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده در این زمینه می‌گوید: «هرگونه مشکل سلامتی که پس از واکسیناسیون اتفاق می‌افتد، یک عارضه‌ی نامطلوب (رویداد ناخواسته‌ پزشکی) است. یک عارضه‌ی نامطلوب ممکن است توسط واکسن ایجاد شود یا ناشی از رویداد تصادفی غیرمرتبط‌ با واکسن باشد.»

لبران جیمز پیش‌تر گفته بود که او و تمام اعضای خانواده‌اش واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. فعلاً هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ایست قلبی پسر او به دریافت واکسن ارتباط داشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا