خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افغانستان: حمله به کنسولگری ایران مایه تاسف است

کابل به سبب حمله اخير به کنسولگري ايران در شهر هرات، واقع در غرب افغانستان ابراز تاسف کرده و اين رويداد را مايه تاسف خوانده است.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از پرس تی وی، جنان موسي‌زاده، سخنگوي وزارت خارجه افغانستان روز يکشنبه (۱۷ شهريور) طي نشست خبري هفتگي خود در کابل به ايراني‌ها و ديگر ديپلمات‌هاي خارجي مقيم افغانستان اطمينان خاطر داد که دولت اين کشور به خوبي از آنان محافظت کند.

وي با اشاره به اين که حادثه هرات نبايد اتفاق مي‌افتاد، افزود که سرعتِ عمل نيروهاي امنيتي از وارد آمدن هرگونه آسيبي به کنسولگري ايران و ديپلمات‌هاي آن پيشگيري کرد.

موسي‌زاده اظهار کرد که ارشاد احمدي، معاون وزارت خارجه افغانستان در امور سياسي اواخر روز يکشنبه درباره اين رويداد با ابولفضل ظهره‌وند مذاکره خواهد کرد.

اين در حالي است که روز شنبه، گروهي از معترضانِ افغان به کنسولگري ايران در هرات حمله بردند و پنجره‌هاي ساختمان آن را شکستند. در جريان درگيري بين معترضان و نيروهاي پليس دست کم يک تن کشته و پنج تن ديگر زخمي شدند.

مرضيه افخم، سخنگوي وزارت خارجه ايران اين حمله را «غيرقابل قبول» خواند و آن را محکوم کرد.

افخم روز يکشنبه تصريح کرد: « بديهي است اينگونه برخوردها در حالي که کارکنان نمايندگي‌هاي کشورمان در افغانستان مساعي خود را براي تردد قانونمند اتباع افغانستان به جمهوري اسلامي ايران معمول مي‌دارند، داراي آثار منفي است.»

سخنگوي وزارت امور خارجه با تاکيد بر لزوم حفاظت از اعضا و کارکنان نمايندگي‌هاي سياسي و کنسولي کشورمان در افغانستان خواهان اتخاذ تدابير بيشتر براي پيشگيري از تکرار حوادث مشابه شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا