خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرهاد دانشجو در آستانه عزل

 پس از پایان دوره وزارت کامران دانشجو و پایان دوره نمایندگی خسرو دانشجو در شورای شهر نوبت به سومین برادر دانشجو رسید تا زمزمه‌هایی از تغییر او در دانشگاه آزاد اسلامی شنیده شود.

برخی خبرگزاری‌های اصولگرا، از جمله «تسنیم» و «فارس» روز گذشته گزارش دادند شش‌نفر از ۹ عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی صورتجلسه‌ای مبنی بر عزل فرهاد دانشجو از ریاست این دانشگاه و منصوب‌کردن حمید میرزاده عضو دیگر هیات امنای دانشگاه تنظیم کردند.

براساس این گزارش، در صورتجلسه مذکور محل امضای آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، حجت‌الاسلام حسن خمینی، توفیقی سرپرست وزارت علوم، حمید میرزاده عضو هیات امنای دانشگاه آزاد، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بهمن یزدی صمدی گنجانده شده که تاکنون توفیقی، میرزاده و صمدی یزدی این صورتجلسه را امضا کرده‌اند.

این صورتجلسه برای امضا به حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی و قاضی‌زاده هاشمی نیز ارسال شده اما این دو اعلام کرده‌اند که در طول یک هفته باید موضوع را بررسی کرده و سپس درباره امضا یا عدم‌امضای آن تصمیم‌گیری کنند. براساس اخبار، هاشمی‌رفسنجانی منتظر است تا پس از جمع‌آوری امضاهای دیگر، خود نیز به امضای صورتجلسه مبادرت کند.

انتشار این خبر در حالی است که حمید میرزاده عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «شرق» ضمن تکذیب این خبر عنوان کرد: «هیچ کدام از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی چنین نامه‌ای نفرستاده‌اند.» براساس تبصره یک ماده 11 اساسنامه هیات امنای دانشگاه آزاد، سه نفر از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد می‌توانند درخواست برگزاری جلسه فوق‌العاده‌ هیات امنا را کنند دستور جلسه هیات امنا باید به تصویب رییس هیات امنا – آیت‌الله هاشمی- برسد.

طبق بند «و» ماده 12 اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی، عزل رییس دانشگاه از اختیارات هیات امناست. براساس اساسنامه در صورت عزل رییس دانشگاه، هیات‌امنا موظف است نسبت به تعیین سرپرست برای دانشگاه اقدام و پیشنهاد رییس دانشگاه را به شورایعالی انقلاب فرهنگی بدهد. با این اوصاف و با لحاظ فضای سیاسی جدید کشور، مدیریت 18 ماهه فرهاد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی امروز متزلزل‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

به‌ویژه آنکه کارنامه ضعیف فرهاد دانشجو مورد تایید اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد نیست. فرهاد دانشجو در اولین اقدامات خود درست سه ماه پس از دریافت حکم خود یعنی در اردیبهشت سال 1391 بیش از 42 نفر از مدیران ارشد این دانشگاه را تغییر داد. او در ادامه با حمایت از اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اسلامی مورد انتقاد اعضای هیات علمی این دانشگاه قرار گرفت.

همچنین فرهاد دانشجو دو ماه قبل بودجه سال 92 دانشگاه آزاد اسلامی را به تایید اعضای هیات علمی دانشگاه نرساند تا انتقادها از او بالا بگیرد. نکته حایز اهمیت دیگر اینکه عملکرد رییس کنونی دانشگاه آزاد حتی مورد تایید رییس دولت دهم نیز قرار نگرفته است. به‌طوری که پیش از این روزنامه« ایران» با انتشار گزارشی انتقادی از عملکرد غیرشفاف او در دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجو را گزینه مورد تایید محمود احمدی‌نژاد ندانست.

همچنین پیش از این سایت «انتخاب» با انتشار گزارشی اعلام کرد دفتر بازرسی محمود احمدی‌نژاد در آخرین روزهای فعالیت خود گزارشی از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی تهیه کرد که حکایت از عملکرد مالی غیرشفاف دانشگاه داشته است و مستندات و محتوای عملکرد این دانشگاه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری 92 در اختیار یکی از کاندیداهای محافظه‌کاران قرار گرفته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا