خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هزینه‌ی مراسم‌های 9دی و دهه فجر را اعلام کنید

جناب آقای نصرت‌الله لطفی

قائم مقام محترم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

با سلام و عرض تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم در سال 1357، تقاضا می‌شود با توجه به این که آن شورا در برنامه ریزی و ساماندهی سلسله برنامه‌های 9 دی و دهه فجر از جمله راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور و حتی برخی نقاط در دیگر کشورها، نقش محوری دارد، هزینه‌های برگزاری آنها را در حد مقدور و در صورت امکان با جزییات در اختیار این رسانه قرار دهید تا بتوان مردم را که صاحب این انقلاب هستند، در جریان چگونگی هزینه کرد بیت المال گذاشت.

همچنین برداشت ما این است که با توجه به وضعیت سیاسی کشور و وضعیت اقتصادی مردم در این سال‌ها، افکار عمومی انتظار دارد به این پرسش‌ها پاسخ داده شود:

1 – تبدیل شدن راهپیمایی مردمی پیش از انقلاب و نیز سال‌های ابتدایی انقلاب، به کارناوالی با هزینه‌های قابل توجه و نامعلوم، که مسوولیت برگزاری آن با نهادهای مختلف باشد، چه توجیهی دارد؟

2 – قطعنامه‌ی پایانی این راهپیمایی توسط آن شورا منتشر می‌شود که در آن  مواضعی در حوزه‌های سیاسی و سیاست خارجی اتخاذ می‌شود و آن مواضع، تبعات و تاثیرات داخلی و خارجی خواهد داشت. با توجه به این، ساز و کار تهیه‌ی قطعنامه چیست؟

3 – همچنین بخش اصلی تبلیغات محیطی و انواع بنر و تراکت‌هایی که در این راهپیمایی‌ها توزیع می‌شود، از سوی مردم نیست، بلکه از سوی نهادهای مختلف است که در بخشی از آنها موضع گیری‌های صریحی در حوزه‌ی داخلی و خارجی وجود دارد و می‌تواند تبعاتی در روابط دیپلماتک با دیگر کشورها داشته باشد. سیاست آن شورا در نظارت بر چنین موضع‌گیری‌های صریح سیاسی و جناحی غیرهمسو با سیاست دولت جمهوری اسلامی چیست؟

در شرایطی که با آسیب‌های اجتماعی و پدیده‌ی گورخوابی مواجهیم، برداشت ما این است که پاسخگویی علنی شما به این پرسش‌ها و اعلام هزینه‌ها، می‌تواند به تقویت میزان اعتماد مردمی به آن شورا و دیگر نهادهای دخیل کمک کند.

علی اصغر شفیعیان

مدیر مسوول پایگاه اطلاع رسانی انصاف نیوز


اصلاحیه در شنبه شب: در ابتدا این متن خطاب به حجت الاسلام خاموشی، ریاست سازمان تبلیغات نوشته شده بود که یکی از اعضای شورای تبلیغات است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. … نه پاسخگو هستند نه حسابرسی می شوند و نه مالیات می دهند… لطفا دلیلش را برای مردم توضیح دهید…با تشکر

  1. انصاف جان می خواهی شما هم به صف فیلتر اضافه بشوید
    این حضرات امکان پاسخی گویی به امثال شما را ندارند
    یا به زبان ساده تر ضرورت پاسخ دهی را ندارنن ولی شما روزنامه نگار متعهد می توانید با جمع و تفریق و تقسیم بدون انتگرال گیری ببینی بودجه این سازمان در سال چقدر است و خروجی ان همین دو تا راه پیمایی و شاید هر ده سال هم .. و از تقسیم بودجه بر خروجی می توان با ضریب 98% هزینه ها پیدا کنید
    و کار مشکلی نیست
    مشکل در این است که وضع فرهنگ ما دارد روز به روز بدتر میشه و این موسسات فرهنگی با بودجه دریافتی کارکرد فرهنگی نداشته اند
    مشکل بازار ماست که ادم در عراق بیشتر می تواند به حرف کاسب عراقی اعتماد کند تا کاسب هم وطن خودمان مشکل این است که باید اندیشمندان و رهبران اجنماع یک اسیب شناسی جدی بکنند چرا ما به اینجا رسیدیم
    ایا قرار بود همینجا باشیم ایا قرار بوده همینجا باشیم
    کجای راه را اشتباه رفتیم

  2. ای کسی که ميفهمد
    هيچ توضيحی لازم نيست
    و برای کسی که نميفهمد
    هر توضيحی اضافه است
    آنانکه ميفهمند عذاب ميکِشند
    و آنانکه نميفهمند عذاب می‌دهند
    مهم نيست که چه “مدرکی” داريد
    مهم اينه که چه “درکی” داريد…
    خدایا!
    راهی نمیبینم! آینده پنهان است…
    اما مهم نیست!
    همین كافیست كه تو
    راه را می بینی و من تو را…

  3. حالا که این سؤال رو مطرح کردید و به احتمال قریب به یقین یا شما رو اصولاً تحویل نمی‌گیرند، که خودشون رو موظف به پاسخگویی بدونند یا پاسخی به شما خواهند داد که دود از سرتون بلند می‌شه و تبدیل محترمانه‌اش این خواهد بود که “ربطی به شما نداره”، این سؤال رو هم بپرسید که در این سال‌هایی که کمر خیلی از مردم شریف و زحمت‌کش و لقمه حروم نخور، زیر بار گرونی‌ها و مشکلات خم شده، صرف نظر از خسارت‌هایی که در اثر درافتادن با این کشور و اون کشور و تحریم‌ها عایدمون شده و می‌شه، چه مقدار از بیت‌المال زبون‌بسته مستقیماً صرف مناقشات و منازعات در خاورمیانه و حمایت‌های مالی‌مون از گروه‌هاو جنبش‌ها و … مختلف در دنیا می‌شه؟

  4. احسنت واقعا اگر این پیشنهاد عملی شود جلوی بسیاری از اصرافکاری بیمورد گرفته میشود

  5. وقتی به مجلس و رئیس جمهور پاسخگو نیستند ، من و شما برویم کشکمان را بسابیم ، باید خودی و انقلابی و با بصیرت بود ، من و شما نخودی و نفوذی و نامحرم و ….

  6. یک سئوال برای من همیشه پیش میاد ؟ چون شغل من آزاد است و اطلاع ندارم ، و آن اینکه ؛
    آیا شرکت کنندگان در وقت آزاد خود در چنین مراسم هائئ شرکت میکنند یا جزء ساعت کاری به حساب میآید ؟
    برای برآورد هزینه ها باید این در نظر گرفته شود
    ..
    در ضمن کار شما جناب شفیعیان ، ستودنیست ، به امید روزی که پاسخگوئی و شفافیت حکم فرما باشد

  7. راستی بیماری مالیخولیا چیست؟این بیماری وروانپریشی در وسعت یک رسانه(ها) به کجا ختم مبگیرندیشود؟حدیقفی هم وجود دارد ؟جضرات تحویل بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا