خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت یکی از شکات از دادگاه جریان موسوم به عدالتخواه

گزارش زیر از دادگاه رسیدگی به چند عضو جریان موسوم به عدالتخواه از جمله میلاد گودرزی، یاشار سلطانی و وحید اشتری، از سوی یکی از شاکیان پرونده که در دادگاه حضور داشته در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است که در پی می‌آید:

بسمه تعالی. جلسه حدوداً ساعت 9 صبح روز 7 مرداد شروع شد. به خاطر تعدد شاکیان پرونده، جلسه به جای شعبه دادگاه در سالن کنفرانس دادگاه کارکنان دولت برگزار شد. 16 شاکی که اکثر آنها یا نهادهای عمومی دولتی بودند مانند نهاد ریاست جمهوری و معاونت فرهنگی سازمان اطلاعات سپاه و سازمان بسیج شهرداری و صدا و سیما و سازمان توسعه تجارت یا افراد سرشناس مانند حسن میرمحمدعلی و ریخته گران و اشکان طرخورانی و کاشف و محمدحسین منتظری و فروشگاه رفاه و مصطفی منتظرالمهدی و سیدمحمدمهدی احمدی علیه متهمین شناخته شده فضای رسانه‌ای یاشار سلطانی و وحید اشتری و میلاد گودرزی و متهمین دیگری مانند میثم شوشتری و حمید خاتمی پور و حمید و مصطفی خراسانی که در پرونده ریخته گران و موضوع مربوط به بانک سرمایه متهم بودند.

موضوع اصلی اتهامات انتشار مطالب کذب در فضای رسانه‌ای و اینترنتی و افترا به شاکیان و انتشار تصاویر خانوادگی و خصوصی افراد بود.

یکی از حاضران در جلسه خبرنگار انصاف نیوز بود که قاضی اعلام داشتند باید با سرپرست مجتمع برای حضور در جلسه هماهنگی کرده و دستور دادستانی باشد که البته قاضی اعلام کرد باید روز قبل با مجتمع هماهنگ کنید و امروز فرصت مکاتبه نیست که مقرر شد خبرنگار با دادستانی هماهنگ کند که کاشف یکی از شکات تقاضا کرد به دلیل مجوز انصاف نیوز و نیز ادعای متهمین پرونده در خصوص فضای شفاف رسانه‌ای خبرنگار در جلسه حضور داشته باشد که قاضی گفت نیاز به دستور دادستانی است.

ابتدا قاضی از شکات در مورد موضوع شکایت سوالاتی را پرسید که وکیل مصطفی منتظرالمهدی اعلام کرد آقای یاشار سلطانی در خصوص قراردادهای شهرداری مطالب کذبی را در فضای مجازی منتشر کرده است و بعد شاکی سیدمحمدمهدی احمدی که یاشار سلطانی او را صحنه گردان تخلفات شهرداری نامیده بود و وکیل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه که یاشار سلطانی در سایت اسکان نیوز اعلام کرده بود این فروشگاه 3000 میلیارد بدهی داشته و اینکه فروشگاه زنجیره‌ای رفاه ورشکسته است و همین امر باعث تشویش اذهان عمومی شده و افراد با این خبر کذب سهام خود را فروخته و باعث ضرر به فروشگاه شده است. حسن میرمحمد علی در جلسه حاضر نشده بود و احتمالاً به خاطر فضای رسانه‌ای ایجاد شده این روزها قصد دفاع از حقوق خود را نداشته است.

بعد نوبت به وکیل نهاد ریاست جمهوری رسید که اعلام کرد وحید اشتری با انتشار اکاذیب در خصوص ملک روبروی سعدآباد قصد تشویش اذهان عمومی و ضربه به دولت و نظام را دارد و بدون اطلاع از بخشنامه‌های سری و درون سازمانی نهاد اقدام به پخش و نشر خبرهای کذب و توهین آمیز به ریاست جمهوری کرده است و با الفاظ دون شان ریاست جمهوری اقدام به توهین به ایشان و نشر اکاذیب کرده است که البته قاضی به دلیل قابل گذشت بودن جرم توهین و اینکه خود رئیس جمهور باید شکایت کند به جرم توهین رسیدگی نکرد. بعد از آن نوبت به سازمان صدا و سیما رسید که نماینده آن اعلام کرد یاشار سلطانی با انتشار خبر کذبی که استودیوی حالا خورشید و برنامه خاله شادونه اقدام به تولید بیت کوین می‌کنند و دلیل و سندی ارائه نداده‌اند تقاضای محکومیت به مجازات نشر اکاذیب دارد. در ادامه نماینده سازمان بسیج شهرداری اظهارات یاشار سلطانی مبنی بر موکب خواری آقای قالیباف و چمران را مصداق نشر اکاذیب دانسته که البته با مسامحه اعلام کرد اگر منظور این افراد هستند نه سازمان بسیج، بسیج شکایتی نداشته و افراد خصوصی باید شکایت کنند. و در نهایت محمدحسین منتظری فرزند منتظری دادستان کل کشور با بیان این مطلب که وحید اشتری با انتساب مطالبی کذب به بنده مبنی بر ارتباط با کمال خوانی نامزد انتخابات مجلس و تأسیس دفتر حقوقی و تبادلات مالی و گرفتن مبالغی از قوه قضائیه اقدام به نشر اکاذیب کرده و سندی در این خصوص در دادسرا ارائه نکرده است و ضمناً با انتشار عکس خصوصی بنده در فضای مجازی و نامه‌ی بدون امضای من باعث خدشه به آبروی بنده و خانواده شده است و این عکس کاملاً خصوصی بوده و به دلیل هک کردن کامپیوتر بنده این عکس از دسترس بنده خارج شده و دادسرای امنیت در حال رسیدگی به موضوع است که متاسفانه وحید اشتری با استفاده آن در فضای مجازی باعث نشر گسترده آن در ایران و در سایت‌های معاند شده و باعث ضرر به آبروی بنده شده است.

قاضی بعد از شنیدن شکایت شکات و اینکه برخی شکات در جلسه قبل اظهارات خود را بیان کرده‌اند از متهمین خواست تا از خود دفاع کنند که میلاد گودرزی اعلام کرد در مورد پرونده میرمحمد علی چون به دلیل مستند ساخته شده حدس می‌زدیم مشکلاتی برای اهالی محل پیش خواهد آمد استوری کردیم و همین باعث شکایت علیه ما شد و در خصوص شکایت ریخته گران هم سابقاً بیان شد و الآن ایشان با رأی دادگاه زندان هستند که دلالت بر راستگویی ما دارد و انتشار اکاذیب نکردیم که وکیل ریخته گران اعلام کرد که ایشان به دلیل پرونده سابق در زندان است و مستندهای ساخته شده شما مربوط به موضوعی است که ارتباطی به موکل نداشته و مربوط به اشکان طرخورانی و سجاد کاشف است و ارتباط موکل با این افراد تاکنون اثبات نشده است و موکل در دادسرا دارای پرونده جریانی است و هنوز رأی قطعی صادر نشده است و تا رأی قطعی نشده و موکل محکوم به جرمی نشده است و در مورد مطالب کذبی که در مستندها بیان کرده‌اید مانند تجارت گذرگاه شمالی سابقاً رسیدگی شده و منع تعقیب صادر شده است که همین موضوع دلیل کذب بودن مطالب بیان شده است و شما صریحاً در مستندها عناوین مجرمانه کلاهبرداری و جعل و تبانی و اعمال نفوذ را به موکل نسبت داده که مصداق بارز افترا است. سجاد کاشف یکی دیگر از شکات میلاد گودرزی گفت آقای گودرزی و وکلای گران قیمتشان اعلام داشتند ما در دادگاه پرونده فساد مالی داریم که این موضوع کذب محض است و پرونده در مرحله تحقیقات است و هیچ کدام از مطالب مستند اثبات نشده و اظهارات شما در خصوص نسبت دادن کارتن خواب، کارگر و… به من و شریکم اشکان طرخورانی پس از نزدیک به بیست سال فعالیت مؤثر اقتصادی و نیز اینکه پول‌هایی به حساب افرادی ریخته شده و گم شده است توهین آمیز و کذب محض بوده و مصداق نشر اکاذیب و افترا است.

بعد از آن نوبت به دفاعیات وحید اشتری شد که در مورد میرمحمدعلی به صحبت‌های میلاد گودرزی استناد کرده و گفت بعد از ساخت مستند خانه‌ای که فیلم برداری می‌شد مورد تعرض قرار گرفت که تماس گرفتیم با آقای شمخانی که شما مسئول هستید و بعد استوری کردیم. که در همین زمان سجاد کاشف با اجازه دادگاه اعلام کرد که خانه روبروی خانه میرمحمد علی که فیلم برداری از آنجا صورت گرفته خانه مصطفوی کاشانی است که الآن مصطفوی کاشانی وکیل وحید اشتری و میلاد گودرزی است و اسنادی از تخلفات ملک ایشان در رسانه‌ها منتشر شده است و جای تعجب دارد که خود آقای کاشانی در این خصوص صحبت نمی‌کند.

اشتری همچنین گفت در مورد نهاد ریاست جمهوری نیز همه موضوعات مستند دارای سند و مدرک است که در همین زمان وکیل نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد شما از موضوعات ریاست جمهوری بی اطلاع هستید و شما بی دلیل اقدام به مطالب کذب کرده‌اید.

او همچنین در مورد منتظری نیز گفت که ایشان با کمال خوانی دفتر مشترک داشته و کار اقتصادی می‌کرده و اینکه تصویر منتشره خصوصی نیست؛ اما منتظری شاکی پرونده اعلام کرد دفتر مشترک جرم نبوده و ادعای شما مبنی بر پول‌های گرفته شده از قوه قضائیه کذب است و تصویر بنده خصوصی بوده و شما حتی دیروز هم دوباره آن را منتشر کرده‌اید.

بعد از آن قاضی به یاشار سلطانی که در جلسه نبود و وکیل ایشان گفت کرونا گرفته است و نتوانستند در جلسه حاضر شوند، تفهیم اتهام کرد که متهم هستید به 12 فقره نشر اکاذیب که وکیل او گفت در مورد بسیج شهرداری منظور آقایان قالیباف و چمران بوده است نه بسیج و در خصوص ریاست جمهوری وحید اشتری توضیح داد و در مورد سپاه قرار شد ما به نفع سپاه توئیت بزنیم و سپاه رضایت دهد که اینکار را نکردند و در خصوص بقیه شکات تقاضای مهلت از دادگاه را دارم؛ که قاضی گفت طی لایحه دفاعیات را ارائه دهد.

بعد از آن قاضی در مورد پرونده ریخته گران به بقیه متهمین تفهیم اتهام کرد که متهم میثم شوشتری گفت ریخته گران به دلیل تخلفات در زندان است و مطالب بیان شده در مستند ثابت شده است و نیز من هیچ اسمی از آقایان ریخته گران، طرخورانی و کاشف نیاورده‌ام و هیچ اتهامی را به کسی نسبت نداده‌ام و متهم دیگر خاتمی پور گفت مطالب گفته شده واقعی است و ریخته گران در دادسرای دیگر پرونده دارد و وکیل خراسانی متهم دیگر نیز گفت موکلین بنده در مستند دخیل نیستند که وکیل ریخته گران در رد ادعای آنها گفت زندانی بودن موکل مربوط به پرونده سابق است و مستند ساخته شده و گرفتن پول‌های دیگری از بانک سرمایه و ارتباط با پرونده اشکان طرخورانی و سجاد کاشف کذب بوده و متهمین هیچ دلیلی برای اثبات آن ارائه نداده‌اند و اقرار کرده‌اند پرونده جریانی در داسرا دارند که همین امر دلالت بر کذب بودن مطالب دارد زیرا هیچ جرمی علیه ریخته گران در خصوص مستندهای ارائه شده ثابت نشده است.

سجاد کاشف شاکی دیگر پرونده نیز اعلام کرد در مستند ارائه شده بنده را با الفاظ زشت نام برده و بنده را مرتبط با ریخته گران دانسته‌اند در حالی که شرکت اینجانب اقدام به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت پایدار قشم یکی از شرکت‌های زیر مجموعه بانک سرمایه کرده است و هیچ جرمی در خصوص بنده اثبات نشده است و میثم شوشتری نیز به دلیل عملکرد بسیار ضعیفشان از شرکت توسعه تجارت پایدار قشم اخراج شده است. در ضمن آقایان شوشتری و گودرزی بارها و بارها در کلیپ‌های خود نام من را آورده‌اند و اینک در محضر دادگاه به صراحت دروغ می‌گویند. به نظر می‌رسد آقای گودرزی و دوستانشان علاقه‌مند هستند که سلطان دروغ و نشر اکاذیب نام بگیرند؛ این جمله با واکنش دیگر شکات پرونده روبرو شد.

دادگاه بعد از حدود 4 ساعت در ساعت ۱۳ به پایان رسید و قاضی با ختم رسیدگی پرونده اعلام کرد ظرف ده روز لوایح تکمیلی را به دادگاه ارائه دهند.

انتهای پیام

روایت خبرنگار انصاف نیوز از دادگاه اشتری و گودرزی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. م.م یا همون م.ت و خانوادش با اسم فدایی و قالیباف در حق خیلی ها ظلم کردن خدا به داد این مظلومین برسه و حقشونه خودش از ازینا بگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا