خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش سئول، توکیو و واشنگتن به آزمایش موشکی کره شمالی

کره شمالی یک موشک بالستیک دیگر را آزمایش کرد و این مسئله واکنش همسایه جنوبی، آمریکا و ژاپن را در پی داشت.

به گزارش شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، دفتر رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی بامداد امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که همسایه شمالی یک موشک بالستیک را آزمایش کرده که مسافت ۵۰۰ کیلومتر را پیموده است.

بر اساس این گزارش، در بیانیه ریاست ستاد مشترک ارتش کره جنوبی آمده که بنا به درخواست نهاد ریاست جمهوری این کشور، شورای امنیت ملی صبح امروز در رابطه با آزمایش موشکی اخیر کره شمالی جلسه اضطراری برگزار می کند و این که سئول و واشنگتن نیز در حال بررسی جزئیات دقیق آزمایش موشک بالستیک پیونگ یانگ هستند.

کره جنوبی همچنین آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرده و آن را تهدید خطرناک امنیت و صلح در شبه جزیره کره برشمرد.

در همین حال، ژاپن نیز به شدت نسبت به آزمایش موشکی اخیر پیونگ یانگ اعتراض کرده و وزیر دفاع این کشور نیز اعلام کرد که کشورش برای جمع آوری اطلاعات و نظارت بر اوضاع پس از آزمایش موشک بالستیک تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

از سوی دیگر، یک مسئول نظامی در آمریکا تاکید کرد که ارتش این کشور پرتاب یک موشک از سوی کره شمالی را ثبت کرده و در حال ارزیابی جزئیات مربوط به این اقدام است با این حال یک مسئول آمریکایی دیگر که خواسته نامش فاش نشود، مدعی شد که موشک پرتاب شده از سوی پیونگ یانگ به احتمال زیاد بالستیک و قاره پیما نبوده است.

این در حالی است که یکی از مسئولان کاخ سفید نیز اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان آزمایش موشکی کره شمالی قرار گرفته و آنها هم اکنون وضعیت را از نزدیک دنبال می کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا