خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مصاحبه‌ی فرح‌بخش هادی غفاری یا گریه‌آور؟

به گزارش انصاف نیوز، «محمدرضا جلایی پور»، پژوهشگر اجتماعی در یادداشتی تلگرامی درباره ی مصاحبه ی اخیر «هادی غفاری» یا «حسین دهباشی» نوشت:

برای سرگرمیِ فرح‌بخشِ دیدن این مصاحبه با هادی غفاری را از دست ندهید. از شدت ادعاهای پراغراق و خالی‌بندی‌های شاخ‌دارِ سیاسی بیش از این‌که به تاریخ شفاهی شباهت داشته باشد، به داستان‌های تخیلی-فانتزی و به قول کِلیَن کانوِی «واقعیاتِ بدیل» می‌ماند. چند نمونه از اظهاراتش در همین مصاحبه (بدون شرح):

– علامه جعفری با کانت مکاتبه می‌کرد! 🙂

– منظومه نوشته‌ی علامه طباطبایی است! 🙂

– در آبادان ۵۰۰ ارتشی پهلوی برای بازداشتش آمدند و وقتی او را دستگیر کردند، در مسیر زندان و در تاکسی، نظامیِ بغل‌دستی‌اش را از ماشین به بیرون پرت کرد و در نتیجه سی ماشین تصادف کردند!

– در لبنان یک نظامیِ اسراییلی به سمتش اسلحه کشید و او در حالی‌که پشت به آن نظامی بود روی هوا پشتک‌‌وارو زد، اسلحه‌اش را از او گرفت، به پایش تیر زد و فرار کرد!

– نیروی زمینی ارش پهلوی تا آخرین گلوله و تا جایی که می‌توانست مردم را کشت و فقط وقتی اعلام بی‌طرفی کرد که دیگر مجبور بود و گلوله و سرباز غیرمتمردی برایش نمانده بود!

– یکی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش شاه (احتمالا شهید فکوری) به شاه در هواپیما گفت: «اجازه بدهید یک میلیون تهرانی را با بمباران هوایی بکشیم تا انقلاب پیروز نشود» و با این حال بعد از انقلاب فرمانده‌ ارتش ماند!

– در همین سن امروزش از ارتفاع طبقه‌ی دوم می‌تواند به پایین بپرد، به راحتی و سلامتی!

– در اول دبستان دست‌خطش مثل یک دیپلمه بود!

– فک‌اش را به کلی شکستند، دیگر به کلی فک ندارد و همه‌ی فک فعلی‌اش مصنوعی است. قبل از عمل هم یک سال تمام فقط نوشیدنی با نی می‌خورد!

– جز خدا و خلخالی کسی نمی‌داند قاتل هویدا کیست (و وقتی دهباشی می‌پرسد: «یعنی خود خلخالی او را می‌کشد؟»، جواب می‌دهد: «نه در این حد را خبر دارم که خلخالی نکشت»)!

– در همه‌ی ماه‌هایی که بعد از انقلاب در شمال کشور حاکم شرع بود حتی یک روز زندان و یک شلاق هم به کسی نداد و همیشه بیست‌سی پاسدار همه جا همراهش بودند!

– در سال‌های اول انقلاب بیش از ۵۰۰ نفر دست‌پرورده‌ی مستقیم داشت که همیشه همراه او بودند!

– در طول سال ۵۷ در تهران با چادر (پوشش زنانه) زندگی‌ می‌کرد و همیشه بیست‌سی زن و دخترهای دست‌پروده‌اش همراه و دور و برش بودند که در این مدت که لو نرود!

– خلخالی همه‌ی پرونده‌ها را کامل می‌خواند و سست‌اساس حکم نمی‌داد!

– در درگیری‌های خیابانی سی خرداد شصت، تهران را بدون این‌که سمتی داشته باشد یک‌تنه فرماندهی کرد و با دستورش برای تیر زدن به یک مجاهد، پنج هزار مجاهد فرار کردند و صدهزار نیروی انقلابی ریختند و آن‌ها را دستگیر کردند! در پاسخ به توبیخ مهدوی کنی (وزیر کشور) درباره‌ی این تحرکاتش در آن روز در میدان ولیعصر هم به مهدوی کنی پشت بیسیم گفت: «خفه شو! واگرنه به پاسدارانم می‌گویم بیایند تو را بکشند»! دراز کشیدنش وسط خیابان در برابر نیروهای مجاهدین هم به تنهایی باعث شد آن‌ها از میدان ولیعصر عقب بنشینند و تهران سقوط نکند!

– وقتی توسط امام توبیخ شد که چرا عکسِ با پای برهنه‌ی همسرِ ناخدا افضلی را لای پرونده‌اش گذاشته بود و از این شیوه‌های غیراخلاقی و غیرشرعی برای پرونده‌سازی استفاده کرده بود، ظرف بیست دقیقه (!) از جماران تا تهران‌نو رفت و برگشت تا اصل عکس را برای امام بیاورد تا ریزریز و معدوم کند.

– میرحسین برای خود او تعریف کرد که «احمدی‌نژاد قبل از شروع مناظره تلویزیونی در ۸۸ به من گفت: «از خانمت چیزی رو خواهم کرد که آب خواهی شد» و در حدی نگران شدم که فکر کردم نکند قبل از ازدواج با من خانمم با دیگران مسائل اخلاقی داشته است»!

– یکی از صمیمی‌ترین دوستان میرحسین است! 🙂

– در جریان تسخیر سفارت آمریکا روزی یک میلیون نفر از مردم تهران در برابر سفارت تظاهرات می‌کردند!

– علی‌رغم شهادت چندین نفر (از جمله معین‌فر و شبستری)، هیچ نقشی در ضرب و شتم صباغیان و معین‌فر در مجلس نداشت!

– در همه جای دنیا دعوا بد است، جز در پارلمان‌ها که عرف این است که نه تنها دعوا پذیرفته است که حتی روی هم اسلحه هم می‌کشند و شلیک هم می‌کنند!

آدم نمی‌داند از این همه ادعاهای غریب در طول یک مصاحبه با کسی که در مملکت حاکم شرع و چند دوره نماینده‌ی مجلس و در انقلاب و سال‌های اول بعد از انقلاب یک بازیگر سیاسی بوده است، گریه کند یا بخندد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بچه جان تو كه سنّت قد نميده، برو از باباجونت بپرس كه چه كسى قبل از پيروزى انقلاب در پايتخت مسلسل ميبست و خيابون ها رو قرق ميكرد ؟!

    1. با شما موافقم. از انصاف هم متعجم که این نوشته ناپخته را، صرفاً به خاطر نام نویسنده اش، بازنشر کرده است.

  2. آقای جلایی پور تو برو همون پاچه خواری … را بکن بازم تا نونت یه وقت آجر نشه، اصلاح طلب واقعی تاج زاده است و نبوی نه امثال آدمای فرصت طلبی مثه تو که واسه موندن تو قدرت حتی حاضری بچه خودت را هم بفروشی.

  3. باید هم گریست و هم خندید . اون هم چه خنده ای !؟
    خنده تلخ من از گریه غم انگیزتر است .
    خاطرات اون روزها مو به تن انسان سیخ میکند .

    1. اگه انصاف داشتین قبل از این که اظهار فضل‌کنین و جوری که انگار استارلایت به ذهن کسی به جز شما نمی‌رسه نظر بدین، فیلم مصاحبه رو می‌دیدین و توضیحات کافی و صادقانه‌ی حجت‌الاسلام غفاری رو می‌شنیدین و متوجه می‌شدین که نمیشه به کسی که‌ ساواک نوزاد چهل‌روزه‌اش رو جلوش آزار می‌ده و اون ازعقایدش دست نمی‌کشه اتهام فساد مالی زد.

  4. امایک مورد ازنقل قول های قبلی دوران مبارزات جناب غفاری یادش رفته بگویند؟انجاکه شب هاهمراه بااسلحه مسلسل گلگدن کشیده و اماده و دست به شلیک میخوابیده ازقلم افتاده!!

  5. ایشان در اوایل انقلاب هم دروغ زیاد می گفت. فقط در آن زمان هدف و قربانی دروغهایش کسان و گروه هایی بودند که پشتیبانی نداشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا