خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پدیده و سیاه‌جامگان در راه ابومسلم و پیام؟

تیم‌های مشهدی وضعیت خوبی در لیگ برتر ندارند و هر کدام کاندیدای سقوط به لیگ دسته اول هستند. تیم‌های مشهدی در لیگ شانزدهم فوتبال کشور وضعیت خوبی ندارند. پدیده مشهد با هدایت رضا مهاجری و با کسب ۱۹ امتیاز در رتبه سیزدهم و سیاه‌جامگان خداداد عزیزی با ۱۷ امتیاز در رتبه پانزدهم جدول شانزده تیمی لیگ برتر قرار دارند.

* پدیده روی هوا

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال پدیده مشهد در سال ۹۳ – ۹۲ و با خریدن امتیاز مس سرچشمه راهی لیگ آزادگان شد تا بتواند پس از سال‌ها شادی و عزت را به فوتبال مشهد برگرداند. مسئولان این تیم فکر نمی‌کردند که شاید روزی هزینه یک میلیارد و هفتصد میلیون تومانی آنها برای خرید تیم کرمانی نتواند دوباره روح فوتبال را در بین مشهدی‌ها زنده کند. پدیده با کسب عنوان نخست در همان فصل ۹۳ – ۹۲ توانست به سطح اول فوتبال کشور برسد. آنها در فصل ۹۴ – ۹۳ توانستند با کسب ۳۳ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه دهم، نتیجه‌ ایده‌آلی را به عنوان یک تیم تازه صعود کرده به دست آورند. در فصل بعد یعنی ۹۵ – ۹۴ آنها با شش امتیاز بیش از سال گذشته در همان رتبه دهم قرار گرفتند.

پیش از شروع لیگ شانزدهم پدیده با رویای قرار گرفتن و در بین شش تیم اول یارگیری کرد (به گفته رضا مهاجری، سرمربی این تیم). تیم رضا مهاجری در نیم فصل نخست لیگ شانزدهم فوتبال با کیفیتی ارائه می داد، اما نتایج مطلوبی را نتوانست کسب کند. با شروع نیم فصل دوم زمزمه تغییرات به گوش رسید. مدیران پدیده، تغییر برگی زر را در فکر می پروراندند و هادی برگی زر به فکر تغییر سرمربی برای کسب نتایج بهتر و محکم شدن صندلی خود به عنوان مدیرعامل این باشگاه بود. باخت به سایپا پس از سه تساوی در نیم فصل دوم نام مظلومی را به عنوان اصلی‌ترین گزینه جانشین مهاجری مطرح کرد. مهاجری در فرودگاه در حال‌ پرواز به خوزستان برای دیدار با استقلال این شهر بود که خبری به گوش رسید که هادی برگی زر مظلومی را به عنوان سرمربی جدید متمول ترین تیم مشهد انتخاب کرد. دقایقی بعد معاون دادستان مشهد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد که برگی زر، مدیرعامل پدیده است، ولی حق امضا ندارد در نتیجه‌ مظلومی تنها بعد از دقایقی از سمت خود بر کنار شد.

تنها چند روز بعد برگی زر در مصاحبه‌ای با ایسنا اعلام کرد که پرویز مظلومی، سرمربی پدیده است و مهاجری که آن روز پدیده را تمرین داده بود، سمتی در این باشگاه ندارد. او در اثبات حرفش به عکس یادگاری محسن شوشتری، مدیرعامل کل مجموعه پدیده با سرمربی سابق آبی پوشان اشاره کرد. سرانجام حیدری و شوشتری پس از جلسه‌ای اعضای هیات مدیره و همچنین مدیرعامل جدید پدیده را مشخص کردند.در حالی که موانعی برای ثبت رسمی این انتصابات وجود دارد و هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. این مصاحبه‌های ضد و نقیض باعث از بین رفتن تمرکز کادرفنی و بازیکنان تیمی شده که در ابتدای فصل رویای کسب سهمیه آسیا را در سر می پروراند، اما اکنون فاصله‌ای تنها ۱۲ امتیازی با منطقه سقوط دارد. اگر این روند ادامه پیدا کند، پدیده به منطقه سقوط خواهد رفت.

* سیاه‌جامگان در مسیر ابومسلم

آنها نیز مانند پدیده با خریدن امتیاز، خود را به فوتبال ایران معرفی کردند. سیاه‌جامگان در اولین سال خود موفق به صعود به دسته یک و پس از دو سال به لیگ برتر صعود کرد. فصل گذشته در حالی که این تیم در منطقه خطر بود، محمدرضا عباسی مدیرعامل این باشگاه هدایت این تیم را به فرهاد کاظمی سپرد که متخصص نجات تیم‌ها از سقوط به دسته پایین‌تر است.

در ابتدای لیگ شانزدهم نیز کاظمی به کار خود ادامه داد اما با اختلافی که بین او و مربیان این باشگاه پیش آمد از نیمکت سیاه‌جامگان کنار رفت. خداداد عزیزی به عنوان مدیر فنی این تیم منصوب شد اما پس از مدتی او هم به مشکل اصلی این باشگاه خراسانی پی برد. بی‌پولی و عدم حمایت مسئولان مشهدی اصلی‌ترین مانع مدیران و کادرفنی این تیم است. عباسی با انتظار حمایت مدیران این استان باشگاه را تاسیس کرد اما به علت تعریف نادرست باشگاه‌داری در ایران، متوجه شد که سرمایه اش در حال از بین رفتن است. تا به اینجای کار نیز تمام هزینه‌های این باشگاه با هزینه شخصی خانواده عباسی بوده است اما آن‌ها به نقطه‌ای رسیده‌اند که دیگر نمی‌توانند سرمایه‌ خود را برای این باشگاه صرف کنند.

عباسی به امید اینکه مسئولان خراسانی هم‌پای او برای جذب منابع مالی برای این باشگاه خواهند بود پا به عرصه باشگاه‌داری گذاشت اما اکنون خود را تنها می‌بیند. خداداد عزیزی که حالا سرمربی این تیم شده به خاطر چنین مسائلی نمی‌خواست ادامه دهد که به با اصرار کمک مربی خود در این چند روز تیمش را تمرین داد. مهدی هاشمی نسب تازه اضافه شده به این تیم نیز خیلی زود معضل اصلی سیاه جامگان را شناسایی کرد. مشکلی که عدم تمرکز بازیکنان این تیم را در پی داشته است به طوری که حتی خداداد هم اغراق کرد که بازیکنانم نمی توانند دروازه خالی را گل بزنند یا از تک به تک‌ها استفاده کنند. در صورت ادامه پیدا کردن این مشکلات، سیاه‌جامگان هم راه ابومسلم در پیش خواهد گرفت و به دسته‌های پایین‌تر سقوط خواهد کرد و دیگر نامی از این باشگاه شنیده نخواهد شد.

با چنین شرایطی که فوتبال خراسان دارد شاید فوتبال ایران با تیم‌های پدیده و سیاه‌جامگان هم خداحافظی کند، همان‌گونه که باشگاه‌های پرافتخاری چون پیام و ابومسلم که به مراتب سطح بالاتری داشتند خداحافظی کردند و فقط یادی از آن‌ها در ذهن فوتبال‌دوستان باقی‌ماند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا