خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لاریجانی در قم: نمیگویم شرایط سفید است، اما مسیر درست است

دکتر علی لاریجانی در دیدار مراجع در قم گفت: در کل من فکر می‌کنم تلاش‌هایی که دارد می‌شود، خیلی نسبت به گذشته منطقی‌تر است. نمی‌خواهم بگویم که سفید سفید است، اما مسیر و جهت گیری درست است.
به گزارش اختصاصی خبرنگار انصاف نیوز از قم، متن کامل سخنان رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با آیت الله شبیری زنجانی که در آن بارها به تغییر مثبت شرایط به ویژه در حوزه ی اقتصاد و مذاکرات هسته ای اشاره دارد، در پی می آید:
«بسم الله الرحمن الرحیم. در این ماه‌های اخیر که دولت جدید مشغول به کار شده، الحمدلله از چند جهت شرایط ما نسبت به قبل رو به بهبود رفته، هم از نظر آرامش سیاسی در داخل، فضا منطقی‌تر و عقلایی‌تر شده، البته اگر بگذارند و خیلی شلوغش نکنند، فعلا وضع از جهت آرامش بد نیست.
از نظر شرایط بین المللی هم مسیر مذاکرات الحمدالله روی هم رفته منطقی جلو می‌رود، مشکلاتی دارند ولی در کل مسیر درستی را دنبال می‌کنند. الان هم مشغول مذاکرات نهایی در بحث هسته‌ای هستند و یک قدری گردنه‌هایی دارد لکن رفتارشان و نوع مذاکرات در بعضی از زمینه‌ها به هم تقریب پیدا کرده است.
در مسایل منطقه‌ای هم یک سری مشکلاتی هست ولی در کل شرایط خیلی سخت نیست.
از نظر اقتصادی البته همچنان رکود داریم و هنوز رونق تولید به وجود نیامده لکن تلاش دارد می شود و وزارتخانه‌ها فعال شده اند و تصمیماتی را در مجلس گرفته‌ایم برای به کارخانجات کمکی شود که تولید راه بیافتد، در بودجه برایشان امکاناتی در نظر گرفته شده، یک اجازه‌هایی به دولت داده شد که بتواند رونق در تولید ایجاد کند.
همچنین یک بودجه‌ی نسبتا قابل توجهی برای بهداشت گذاشتیم، چیزی حدود 10 هزار میلیارد تومان به بودجه‌ی وزارت بهداشت اضافه کردیم چون مشکلات سلامت در این دو سه سال اخیر بر مردم فشار زیادی بر مردم می آورد، تصور ما بر این بود که با این امکان فراهم شده، این فشار تا حد زیادی کاهش پیدا کند، مخصوصا برای بیماری‌های صعب العلاج که هزینه‌های درمانش خیلی زیاد است.
لذا یک جهشی در این زمینه برای درمان ایجاد کردیم که الان وزیر بهداشت هم تلاش می‌کند که این را تبدیل کند به یک شرایط آرامتری در بیمارستان‌ها. همینطور تلاش می‌کنیم که بیمه‌ها را سراسری کنیم که هر کسی اگر بیمار شد یک مقدار زیادی از هزینه‌اش را بیمه‌ها متقبل بشوند. این هم می‌تواند یک گشایشی در شرایط به وجود بیاورد.
البته من فکر می‌کنم ما هنوز یک فاصله‌ای با رونق اقتصادی داریم، یعنی هنوز کارخانجات ما یک مشکلاتی دارند تا راه بیافتند. این یک نقطه‌ی حساسی است برای کشور ما. تا تولید ما رونق پیدا نکند همچنان تورم هست منتها دولت فعلی تلاش کرده که تورم را تا حدی کنترل کند، الان [تورم] از آن شتاب گذشته افتاده است و کنترل تورم در اسفند ماه، کنترل بدی نبود.
در مجلس الان تلاش می‌شود که با کمک دولت، نقطه‌ی اصلی را بر اقتصاد بگذاریم، در مجلس هم آرا مختلف است ولی ثقل مجلس روی بخش اقتصادی است، چون به نظر می رسد که مساله‌ی اصلی مردم الان همین حوزه‌ی اقتصاد است، یعنی نگرانی از معیشت. پیشرفت‌هایی هم صورت گرفته، اگر این مساله‌ی مذاکرات هم یک مقداری جلوتر برود، بهتر می‌شود.
در کل من فکر می‌کنم تلاش‌هایی که دارد می‌شود، خیلی نسبت به گذشته منطقی‌تر است. نمی‌خواهم بگویم که سفید سفید است، اما مسیر و جهت گیری درست است.»
آیت الله شبیری زنجانی:
رو به بهبودی شرایط کشور یک بشارت است
آیت الله شبیری زنجانی در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی، رو به بهبود رفتن شرایط کشور را مشهود خوانده و گفت: مردم نباید انتظار داشته باشند که همه ی مشکلات یک شبه حل شود و همین که شرایط روبه بهبود می رود یک بشارت است.
آیت الله شبیری زنجانی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از آرامش ایجاد شده در کشور، گفت: امیدوارم به زودی مردم شیرینی تلاش هایی را که در حال انجام است بچشند. به ثمر نشستن تلاش های صادقانه و خالصانه یک وعده ی الهی است.
وی بهبودی شرایط کشور را مشهود خوانده و گفت: الحمدلله شرایط رو به بهبود است و ما امیدواریم مشکلات مردم کامل حل شود و همین که شرایط روبه بهبود می رود یک بشارت است.
این مرجع عالی قدر، عنایت خداوند متعال را عامل اصلی پیشرفت دانسته و گفت: آنچه از دست ما برمی آید این است که دعا کنیم ولی کار اساسی دست خداست و عنایت خداوند باید شامل حال همه شود. اسباب ظاهری را بشر مهیا می کند اما تا اتصال به حضرت حق نباشد کفایت نمی کند.
آیت الله شبیری با اشاره به اینکه ایران تنها حکومت شیعی در این زمان است، گفت: ایران یک کشور شیعی است و لذا مورد عنایت حضرت حق و حضرات معصومین علیهم السلام است و اگر ما تلاش کنیم که اسباب پیشرفت را مهیا کنیم آنان عنایتشان را از ما دریغ نمی فرمایند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا