خرید تور تابستان ایران بوم گردی

29 میلیارد تومان فقط حقوق 290 نماینده مجلس!

عکسی از فیش حقوقی منتسب به مالک شریعتی در توییتر دست به دست می شود که نشان می دهد این نماینده مجلس بیش از ۱۰۰ میلیون تومان حقوق ماهانه دریافت کرده است.

به گزارش روزنامه اینترنتی فراز این موضوع باعث شده بسیاری از خود بپرسند که نمایندگان مجلس چقدر حقوق می گیرند؟ در روزهای گذشته یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از افزایش ۲۰ درصدی حقوق نمایندگان خبر داد.دنیای اقتصاد نوشته است: با افزایش ۲۰ درصدی امسال به ۲۴ میلیون تومان می‌رسد که تقریبا سه برابر حداقل دریافتی ماهانه کارگران ۳.۳ نفری است که چیزی در حدود ۸ میلیون تومان عایدی ماهانه برای امسال خواهند داشت. این در حالیست که نمایندگان مجلس مبالغ بیشتری را هم بابت هزینه‌های جاری نظیر اجاره منزل، هزینه دفتر، ایاب و ذهاب و قبض موبایل دریافت می‌کنند؛ هزینه‌هایی که علاوه بر حقوق به آن‌ها پرداخت می‌شود اما یک کارگر یا کارمند باید از محل حقوق ماهانه خود پرداخت کند.

هزینه‌های مورد اشاره چندان شفاف نیست اما در سال ۹۹ جدولی منتشر شد که نشان می‌داد این دریافتی‌ها دست‌کم برابر با حقوق ماهانه نمایندگان است. بدین ترتیب می‌توان حدس زد که دریافتی هر نماینده مجلس در سال ۱۴۰۲ حداقل ماهانه حدود ۵۰ میلیون تومان خواهد بود که ۶ برابر حقوق کارگریِ مورد اشاره است.

بودجه سازمانی مجلس در سال ۱۴۰۱، هزار و ۳۵۱ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۱۴۰۲ به هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان افزایش یافته است. مقایسه این دو رقم نشان می‌دهد بودجه سازمانی مجلس ۱۷۰ میلیارد تومان افزایش یافته که معادل رشد ۱۲.۵ درصدی است. هرچند ممکن است این برآوردها، برآوردهای حداقلی باشد، با این حال محاسبه همین پرداختیِ ۵۰ میلیون تومانی برای ۲۹۰ نماینده مجلس، هزینه ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی ماهانه را نشان می‌دهد که حدود ۱۷۴ میلیارد تومان در کل سال می‌شود.

فارس در این باره نوشته است:احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ و تشریح حقوق دریافتی نمایندگان گفت: نمایندگان دو حساب دارند که حقوق‌شان به یک حساب و هزینه‌های دفترشان به حساب دیگر آن‌ها واریز می‌شود.

وی افزود: حقوق ماهانه نمایندگان مجلس حدود ۲۰ میلیون تومان است که افزایش حجم کار تأثیری در زیاد شدن آن ندارد. نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: در مورد هزینه‌های دفتر نمایندگان در حوزه‌های انتخابی نیز مبلغ واریزی متفاوت است و در حوزه‌های انتخابی که وسعت آن‌ها بیشتر است این واریزی افزایش پیدا می‌کند.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: بنده نماینده سه شهرستان در استان قم هستم و مبلغی که برای هزینه‌های دفتر به حسابم واریز می‌شود ۵۳ میلیون تومان است. وی افزود: من در حوزه انتخابیه خود ۸ دفتر دارم که ۳ دفتر در قم و ۵ دفتر در شهرستان‌های دیگر استان است و ۳۳ کارمند در دفاتر بنده مشغول به کار هستند که ۱۰ نفر آن‌ها از کارمندان دولت هستند و هزینه همه این دفاتر و ۲۳ کارمند باید از محل ۵۳ میلیون تومانی که ماهانه به حسابم واریز می‌شود پرداخت کنم.

وی اظهار داشت: هر نماینده می‌تواند ۵ نفر از کارمندان خود را از بین کارکنان دولت انتخاب کند و با توجه به اینکه من نماینده معین نماینده مستعفی قم هستم می‌توانم ۱۰ کارمند را به عنوان کارمندان دفتر و مشاوران خود داشته باشم.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: با این حساب از ۳۳ کارمند ۱۰ نفر از بین کارمندان دولت هستند و حقوق ۲۳ کارمند دیگر را باید خودم پرداخت کنم؛ بنابراین مجموع واریزی نماینده‌های مجلس به طور متوسط از ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خواهد که تنها حدود ۲۰ میلیون تومان از این مبلغ برای حقوق شخصی نماینده‌ها است و مابقی هزینه دفاتر و مشاورین و مسوولین دفتر و هزینه‌های جاری مانند رفت و آمدها و … است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حقیقت این فرمایشات جناب نماینده کمی خنده دار و جالبه. اگر کل حقوق و مزایای نماینده صدمیلیون تومان است پس چرا نماینده ها دور بعدی هم میلیارد ها تومان هزینه می‌کنند تا انتخاب بشن؟!؟

    11
    1
    1. دقیقا .حالا جالب تر اینکه تا حالا که بنده ۴۷ سالمه این موضوع ر. کشنیدا بدم .حالا قسم حضرت عباس رو قبول کنیم یا دم تروس

      0
      2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا