خرید تور تابستان ایران بوم گردی

با وجود رکود بازار تبلت آی‌پد اپل کماکان صدرنشین است

در حالی که به طی چند سال اخیر و هم‌زمان با روی کار آمدن ویندوز 10 و در پس آن عرضه تبلت‌های ویندوزی، بازار تبلت‌های مبتنی بر اندروید و iOS مواجه شده است، با این حال آمار ارقام ارائه شده حاکی از آن است که هم‌اکنون نیز دست کم 27 درصد این بازار را شرکت اپل در اختیار دارد.

در حالی که در اوایل ظهور تبلت‌ها، این محصولات به دلیل کارایی و نوآوری‌های جدید فروش خوبی را در بازار سپری کردند، با این حال طی چند سال اخیر و با روی کار آمدن لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر و هیبریدی که می‌توانند در چشمی به هم زدن قابلیت‌های یک تبلت را هم ارائه کند، بازار تبلت‌ها به مرور زمان با رکود مواجه شده است.

بر این اساس برآور می‌شود که میزان عرضه تبلت‌های در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۶ به ۵۲٫۹ میلیون دستگاه رسیده که این میزان در مقایسه با فصل چهارم سال ۲۰۱۵ کاهش ۲۰٫۱ درصدی داشته است. علاوه بر این بر اساس جدیدترین گزارش ارائه شده از سوی موسسه آماری IDC، سهم سیستم‌عامل ویندوز در بازار تبلت‌های به طور پیوسته در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود که این سهم در سال جاری نیز به مراتب بیشتر شود.

در همین رابطه اگرچه سهم سیستم‌عامل ردموندی‌ها از بازار مذکور در ابتدای سال گذشته ۹ درصد بود، با این حال پیش‌بینی می‌شود که با اضافه شدن قابلیت‌های جدید به ویندوز ۱۰ و از طرفی عرضه تبلت‌های جدید قدرت گرفته از آخرین نسخه از ویندوز، سهم این نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ دست کم به ۱۵٫۳ درصد افزایش یابد.

تولیدکنندگانی که سال‌ها در بازار نوت بوک هم فعالیت کرده و در این بازار شناخته شده هستند، حالا درباره توسعه خط تولید تبلت‌های جدا شونده تصمیم می‌گیرند و تمایل زیادی به انجام این اقدام دارند.انتظار می‌رود دو شرکت اپل و مایکروسافت که حاکمیت بازار تبلت‌های جداشونده را در اختیار دارند، در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ طیف وسیعی از انواع تبلت‌های جدا شونده را با همکاری تولیدکنندگان نوت بوک‌ها شخص ثالث روانه بازار کنند.

اپل در سال گذشته میلادی موفق شده است تا ۴۲٫۵ میلیون انواع آی‌پد را به بازار عرضه کند؛ این رقم برای انواع تبلت‌های سامسونگ تنها 29 میلیون نسخه بوده است. با توجه به این آمار، اگرچه به طور کلی فروش انواع تبلت در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال گذشته آن با کاهش ۶٫۶ درصدی مواجه شده، با این حال بزرگ‌ترین زیان نصیب ساکنین کوپرتینو شده است، زیرا فروش آی‌پد در این مدت ۱۴٫۱ درصد کاهش یافته است.

البته در این بین دو شرکت آمازون و لنوو که هر یک به ترتیب در سال گذشته ۱۱ و ۱۰٫۹ میلیون تبلت را عرضه کرده‌اند، با افزایش سهم قابل توجهی نسبت به سال گذشته مواجه شدند به طوری که لنوو در این بازار افزایش ۱۲٫۳ درصدی را به لطف عرضه تبلت‌های هیبریدی ویندوزی تجربه کرده است. در همین حال پیش‌بینی می‌شود که هرچند فروش تبلت‌های سری آی‌پد در سال آینده نیز با کاهش شدیدی مواجه شود، با این حال این محصول کماکان در سال ۲۰۱۷ نیز صدر شین جدول بازار خواهد بود.در پایان این گزارش آمده است که اپل احتمالا در سال 2017 سه مدل جدید از آی‌پد را در مدل‌های 9.7، 10 و 12 اینجی عرضه کند که یکی از آنها نسبت به سایر آن‌ها از قیمت مقرون به صرفه تری خواهد داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا