خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از آموزش مجازی دانشگاه‌ها چه خبر؟

آموزش مجازی در بعضی از دانشگاه‌های ایران هنوز برگزار نشده است. با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تعطیلی دانشگاه‌ها به دلیل شیوع این بیماری، بسیاری از دانشگاه‌ها، تصمیم خود را برای برگزاری کلاس‌های آنلاین اعلام کرده‌اند. اما بعد از گذشت دو هفته از تعطیلات بسیاری از دانشجویان هیچ مطلب آموزشی از دانشگاه دریافت نکرده‌اند. در ادامه روند برگزاری آموزش مجازی در بعضی رشته‌های چند دانشگاه‌ ایران را بخوانید:

دانشگاه تهران

دانشگاه تهران یک سامانه‌ی آموزش الکترونیکی برای دانشجویان دوره‌های حضوری طراحی کرده است. و راهنمای استفاده از این سامانه را در اختیار دانشجویان قراره داده است.

یکی از دا نشجویان حشره شناسی گیاه پزشکی به انصاف نیوز می‌گوید: «سایت برای ما فعال شده است اما هنوز فعلاً کلاسی برگزار نشده است».

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه تهران که در رشته‌ی مطالعات بریتانیا تحصیل می‌کند. می‌گوید: «همه‌ی کلاس‌هایم برگزار می‌شوند. اما مدل‌های برگزاری کلاس‌ها فرق دارند. یک‌سری از کلاس‌ها به این شکل است که از نرم افزارها و سیستم خود دانشگاه استفاده می‌کنند. یک‌سری از استادها از واتس اپ استفاده می‌کنند. یک سری دیگر هم کلاً از برنامه‌های دیگر مانند اسکایپ استفاده می‌کنند. و استاد مثلاً در گروه واتس اپ ویس می‌گذارد و توضیح می‌دهد و پروژه می‌خواهد و ما باید انجام دهیم و برای استاد بفرستیم، کلاس‌هایی هم که در سایت دانشگاه است خود استاد توضیح می‌دهد و اگر سوالی داشتیم می‌توانیم بپرسیم یا تایپ کنیم.»

دانشگاه الزهرا

دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه الزهرا می‌گوید: «کلاس‌های ما برگزار نمی‌شود. فقط یکی از استادها در واتس اپ گروهی زده و مطلب می‌فرستد.»

دانشگاه الزهرا در تاریخ 11 اسفند 98 خبر از اولین دوره‌ی آموزشی اعضای هیات علمی به منظور برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی داده است. و در تاریخ 8 اسفند 98 راهنمای آشنایی با سامانه‌ی کلاس درس زنده بر روی سایت این دانشگاه قرار گرفته است.

دانشگاه علامه طباطبایی

یکی از دانشجویان ادبیات اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبایی به انصاف نیوز می‌گوید: کلاس‌های این رشته در واتس اپ برگزار می‌شود.

دانشگاه شهید بهشتی

دانشجوی پژوهش علوم اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی می‌گوید: «کلاس‌ها مجازی برگزار می‌شه، اما من فکر می‌کنم یادگیری خیلی میاد پایین و اونقدر کارا نیست.»

دانشگاه شهید بهشتی سایت مخصوص دروس روزانه را طراحی و راه‌اندازی کرده است و امکان ضبط اتوماتیک کلیه‌ی کلاس‌ها برگزار شده است. گزارشی از تعداد کلاس‌های برگزار شده و تعداد دانشجویان حاضر در کلاس بر روی سایت این دانشگاه قرار گرفته است.

دانشگاه امیرکبیر

دانشجوی مهندسی برق دانشگاه امیرکبیر می‌گوید: «روز اول وارد سیستم نمی‌شدم، ولی از روز دوم درست شد کاملاً؛ من فقط دوتا از کلاس‌هایم آنلاین برگزار می‌شوند و بقیه‌ی استادها گفتند حضوری بعد از عید باید برویم. روند کلاس این طور است که وارد می‌شویم. ورود به جلسه می‌زنیم سمت چپ سایت اگر استاد اسلاید داشته باشد نشان می‌دهد. و یک حالت تخته سفید هم برای خود استاد است که می‌تواند با موس روی آن بنویسد. و یک پنجره‌ی چت پایین صحفه است که اگر سوالی داشته باشیم می‌توانیم از استاد بپرسیم. و لیست بچه‌های حاضر در کلاس هم هست»

دانشگاه صنعتی امیرکبیر به علت عدم برگزاری کلاس‌ها در اسفند ماه، اطلاعیه‌ای در خصوص شیوه‌ی برگزاری کلاس‌های جبرانی در تاریخ 7 اسفند 98 بر سایت این دانشگاه منتشر کرده است. دانشجویان این دانشگاه به دو شیوه‌ی تشکیل کلاس‌های الکترونیکی برخط (نیما) و استفاده از محتوای غیر برخط در سامانه‌ی مدیریت یادگیری (مودل) می‌توانند از مطالب استفاده کنند.

دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

دانشجوی ادبیات نمایشی دانشگاه سوهانک می‌گوید: «هنوز کلاسی برگزار نشده است.»

دانشگاه آزاد تهران مرکز اطلاعیه‌ای برای چک کردن پیام‌های دریافتی از استاد از طریق پورتال دانشجویی

منتشر کرده است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل

یکی از دانشجویان تکنولوژی پزشکی هسته‌ای دانشگاه بابل می‌گوید: «کلاس‌های ما برگزار نمی‌شود، در کانال تلگرامی یا سایت دانشگاه هم چیزی نوشته نشده است.»

دانشگاه هرمزگان

دانشجوی شیمی دانشگاه هرمزگان به انصاف نیوز می‌گوید: «هنوز کلاس‌های ما برگزار نشده است، اما بعضی از استادها گروه واتس اپ زده‌اند، اما کلاس‌های مجازی بچه‌های ارشد برگزار می‌شود.»

سامانه‌ی مجازی دانشگاه هرمزگان که بر روی سایت اصلی این دانشگاه قرار گرفته است هم اکنون در حال فعالیت است. که بعد از ورود به سایت و نوشتن نام درس و زمان تشکیل کلاس می‌توان از آن استفاده کرد.

دانشگاه سیستان و بلوچستان

دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه سیستان و بلوچستان می‌گوید: «یک سایت دانشگاه معرفی کرده است؛ می‌رویم داخلش و شماره دانشجویی و کد ملی را می‌زنیم و دروسی که ارائه شدند را می‌بینیم و دانلود می‌کنیم و نگاه می‌کنیم. ولی یک‌سری از درس‌ها قرار است آنلاین برگزار بشوند و باید همان لحظه گوش بدهیم به درس و حضور و غیاب هم می‌شویم ولی من هنوز خودم در کلاس‌ها شرکت نکرده‌ام».

دانشگاه سیستان و بلوچستان در تاریخ 9 اسفند 98 راهنمای برگزاری کلاس‌های دروس نظری به صورت الکترونیکی را منتشر کرده است و از اساتید خواسته شده است از روز 11 اسفند 98 در صورتی که درخواست کلاس مجازی آنلاین دارند، می‌توانند درخواست خود را اعلام کنند تا محیط مخصوص به هر استاد در سامانه‌ی وبینار ایجاد شود.

دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشجوی مهندسی مکانیک این دانشگاه به انصاف نیوز می‌گوید، کلاس‌های آنلاین در حال برگزاری است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا