خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قاسم سلیمانی: مقاومت، مدیون سوریه است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مشکلات سوریه از نگاه غرب، صهیونیسم و ارتجاع گفت: غرب می‌داند؛ اقتدار مقاومت در منطقه، مدیون دولت سوریه است.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی در سی و سومین همایش افق رسانه با قدردانی از نقش بارز صداوسیما در معرفت‌بخشی دینی و سیاسی و حفظ روحیه انقلابی با بیان تحلیلی درباره جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه گفت: این جایگاه عظیم و عمیق دینی – سیاسی، با کمترین هزینه و در چارچوب منافع ملی به دست آمده است.

وی فلسطین، لبنان و عراق را سه محور اساسی تحولات 15 سال اخیر دانست و افزود: دستاوردهای بی‌بدیل جمهوری اسلامی و موقعیت تعیین‌کننده ایران در هر سه محور، واقعیتی است که دشمنان نیز به آن اذعان می‌کنند.

وی همچنین گفت: تحقق دموکراسی و مردمسالاری در هر نقطه از جهان اسلام، به نفع جمهوری اسلامی و به ضرر غرب خواهد بود.

سلیمانی افزود: دو پیروزی مستقیم حزب‌الله لبنان در مجبور کردن نیروهای آمریکایی، خروج از لبنان در سال 2000 و پیروزی خیره کننده در جنگ 33 روزه با ارتش رژیم صهیونیستی، نشان دهنده اقتدار حزب‌الله لبنان یعنی مولود مبارک انقلاب اسلامی است. در دو جنگ 22 روزه و 8 روزه نیز مجاهدان فلسطینی و مردم فداکار غزه با الگوپذیری از حزب‌الله لبنان و به برکت کمک‌های تعیین کننده ایران، اسراییل را مجبور به پذیرش شکست کردند که این واقعیت نیز نشان‌دهنده جایگاه رفیع جمهوری اسلامی در منطقه است.

فرمانده نیروی قدس سپاه، شدت یافتن توطئه‌های جبهه استکبار و ارتجاع منطقه بر ضد انقلاب اسلامی را پیامد جایگاه بی بدیل و موقعیت رو به گسترش جمهوری اسلامی خواند و گفت: روش‌هایی همچون ایجاد درگیری‌های طایفه‌ای، قومی، فرسایش جبهه مقاومت در لبنان، تشدید فتنه رویارویی شیعه و سنی، نفوذ و هدایت گروه‌های تندرو تکفیری بر ضد انقلاب اسلامی، یک هدف واحد یعنی تضعیف جایگاه ایران در منطقه را دنبال می‌کند.

وی که در جمع مدیران و کارکنان رسانه ملی سخن می‌گفت افزود: سوءاستفاده از حساسیت‌های مذهبی در جهان اسلام‌، تشدید شیعه هراسی، وحدت پنهانی لابی صهیونیستی و ارتجاع، تشکیل جبهه واحد رسانه‌ای در منطقه و غرب، پول‌پاشی وسیع ارتجاع، بکارگیری و هم پوشانی همه مؤلفه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی از نکات بارز سازماندهی جبهه استکبار و ارتجاع در رویارویی با جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی است.

سلیمانی نگاه حکیمانه رهبر معظم انقلاب را پشتوانه اساسی و نرم افزار حقیقی ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه دانست و گفت: باید منطق محکم جمهوری اسلامی را برای افکار عمومی بدرستی تبیین کرد.

این سردار سپاه افزود: مشکل واقعی سوریه از نظر غرب و صهیونیسم و ارتجاع، حاکمیت اقلیت علوی یا نبود دموکراسی نیست بلکه واقعیت این است که غرب و ارتجاع می‌دانند که موقعیت مقتدرانه مقاومت در منطقه، بدون تردید مدیون دولت سوریه است.

فرمانده نیروی قدس سپاه حمایت از مقاومت را تأمین کننده حقیقی منافع ملی ایران دانست و با اشاره به شکاف‌های موجود در جبهه داخلی و خارجی ضد سوری و انزجار مردم سوریه از گروه‌های تکفیری گفت: پیروزی‌های مستمر ارتش سوریه در یک سال اخیر موجب هجمه همه‌جانبه اخیر به این کشور 0شده است.

وی در پایان جبهه مقاومت از جمله حزب‌الله لبنان را از عوامل اصلی تأمین منافع ملی ایرانیان در حال و آینده دانست و گفت: انرژی “ضد آمریکایی، ضد صهیونیستی و ضد ارتجاعی” ملت‌های منطقه در حال رها شدن است و این واقعیت، اقتدار و جایگاه روز افزون ایران را نوید می‌دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا