خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ روح الله زم به پدرش

حجت الاسلام «محمدعلی زم» سکوت خود را درباره فعالیتهای فرزندش – «روح الله زم» – که به سایت آمدنیوز مرتبط است شکست.

به گزارش امیدنامه، معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه «شورای عالی مناطق آزاد» در بخشی از گفت وگوی خود با روزنامه هبستگی به فعالیت‌های پسرش روح الله زم در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: «من راجع به خیلی از مسائل ورود نکردم چرا که معتقدم بعضی از موضعگیریها سبب خودگویی و دفاع از خود است و بدترین دفاع را دفاع از خود میدانم هیچگاه بنا نداشتم خود یا وفاداریام را توضیح دهم. حقیقتاً طرح این موضوع هم مرا آزرده خاطر می‌کند و فکر می‌کنم بنده یعنی شخص محمد علی زم بعد از این همه عمل شفاف، نیازی به توضیح و اثبات خود ندارم. اینکه یک نفر منسوب به من کاری بکند و به دنبال آن در مورد من قضاوت نادرستی شود عملی به دور از انصاف، اخالق و غیر شرعی است. مگر هر پسری از پدرش تبعیت می‌کند؟ مگر هر پدری همه فعل و عمل فرزندش را تأیید می‌کند! هر انسانی در نظام الهی و هستی برای خودش کارنامه و شخصیت مستقلی دارد، بنده از ابتدا گرایش به اعتدال داشتهام. محکوم و حمله کردن از جانب هیچ کسی، خط فکری و مورد تأیید من نیست. با فکر و عمل همواره اطرافیانم را به میانه روی دعوت کردم، البته من فرصت کافی صرف فرزندان خودم نکرده‌ام و ممکن است این نقص از من هم باشد، اما این نقص معلول یک دیدگاه و مسئولیت پذیریای بود که من داشتم و همواره منافع ملی را بر مسائل زندگی شخصی ترجیح دادم. وفاداری من بعد از گذشت 40 سال از انقالب باید ثابت شده باشد اگر اینطور نباشد با توضیح و اعتراف من هم چیزی عوض نخواهد شد. اساساً با تندروی مخالفم نه پسرم و نه هیچ کس دیگر حق ندارد با تندروی انقلابی و غیر انقلابی، با حکومتی که در به سرانجام رسیدنش مرارتهای زیادی کشیده شده، مخالفت کند. بارها برای او پیغام فرستادم، که در رویه خود تجدیدنظر کن و دلخوری‌هایم را از برخی حرفها و موضع گیریهای او به گوشش رساندند. جواب داده که به پدرم بگویید؛ “او فرزندی چون روح الله گذشته ندارد و من بر اساس عقل و تکلیفی متفاوت از گذشته رفتار می‌کنم”»

اتحاد علنی آمدنیوز و رضا پهلوی برای براندازی!

درخواست پدر روح الله زم از آمدنیوز: دور من و خانواده‌ام را خط بکشید

گاف‌های آمدنیوز در جعل یک نامه

تحلیل پدر آقای آمدنیوز درباره‌ی اعتراضات

گفت‌وگوی تفصیلی با اکبر خوشکوشک در سالگرد قتل‌های زنجیره‌ای

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جناب زم
    عنايت داريد با اين سخنان فقط از خودتان دفاع كرده ايد ؟! البته كسى توقع ندارد در اوضاع و احوال كنونى به
    دفاع و حمايت از فرزندتان بپردازيد.اما قبول كنيد كه جانبدارى از فرزند همان قدر از انصاف و عدالت به دور است كه دفاع بى قيد و شرط از سيستمى كه نواقصش آشكار شده است. اگر اين نواقص بوسيله نسل اول انقلاب كه
    خوشبختانه در صحنه حضور دارند برطرف نشود مطمئناً نسل هاى بعدى با دشواريهاى متعددى مواجه خواهند شد.

    21
    11
    1. جناب سپهر، ضمن تائي فرمايشات جنابعالي ، بايد بگويم که همين الان، نواقص سيستم حاضرين را با دشواريهاي متعدد مواجه ساخته است، نسل هاي بعدي که جاي خود دارند!

      20
      5
  2. با سلام
    من نمیدانم دیگر بنده ی خدا چه باید میگفته که نگفته.خب فرزند بسیاری از مقامات دچار انحرافاتی شده اند.آن بزرگواران بعضا همین اندازه هم نگفته اند.حالا این بنده ی خدا آمده صریح و صادقانه گفته و حتی خود را هم بی تقصیر ندانسته و اشاره کرده شاید من برای تربیت فرزندم کم وقت گذاشته ام که البته این برای ایشان و آن بزرگواران دیگری که فرزندانشان بعضا به انحراف کشیده شدند بدین دلیل بود که اینها در سالهای آغازین انقلاب هم و غم خود را روی انقلاب گذاشتند و در سن تربیت پذیری شاید در مواردی نتوانستند روی احدی از فرزندانشان بیشتر وقت بگذراند.درهرحال باید آقای زم و امثال ایشان را که با صداقت این حرفها را برای مردم میزنند ستود.البته طبیعی است که عده ای تندرو از هردو طیف ممکن است حرف خود را بزنند.اهمیتی ندارد.لکن هرچه در مورد ایشان میخواهند بگویند در مورد دیگر مسئولینی که بسیار حضورشان در مناصب پررنگ تر است و فرزندانشان هم دچار انحرافات بیشتر،باید بگویند.
    بشخصه باتوجه به فهم فضای اول انقلاب و نگاه به کارنامه تک تک این بزرگان احساس میکنم اینها خود و گاهی حتی همین فرزندان منحرفشان هم فدایی انقلاب شده اند.با این نگاه واقعا باید ستایش شوند.بجای بد وبیراه هم دعاکنیم که همه به راه راست هدایت شوند.

    12
    8
    1. فرمایش حضرتعالی بسیار متین و قابل دفاع است اما باید این نکته را مد نظر داشت که آقازاده ها در محیطی از پدرانشان و مرتبطین با پدارنشان پیامهایی دریافت میکنند که شاید آن پدر در ان برههه متوجه انتقال این پیام به فرزندش نباشد . روشنتر اینکه در محافل عمومی ملاحظات حاکم اجازه نمیدهد مکنونات قلبی شخصیتها برای جامعه بخوبی عیان شود اما در محافل خصوصی ان مکنونات عریان به به صحنه می ایند و فرزندان نازپرورده اقایان نیز بی پرده از رازهایی اگاه میشوند که در صحنه عمومی برملا نمیشوند و اینجا ذهن اقازاده این دوئیت شخصیتی را نمیتواند تحلیل کند و چون جوان مصلحت اندیش نیست و ملاحظه کاری نمیکند و از طرفی ساختار ذهنی اش در لوای زندگی پدری شکل گرفته لذا انرا سرلوحه فعالیتش قرار میدهد . اقای زم نیم نگاهی به دوران سیاه اصلاحات و موج سواری هایشان در شهرداری تهران و موضعگیریهایی که گاه تا سرحد نافرمانی مدنی بروز میکرد بیندازند و ببینند ایا فرزندشان رفتاری بدتر از خودشان در پیش گرفته؟ ایشان ابراز وفاداری به ارمانهای انقلاب میکنند . ایا انگاه که برای چنگ اندازی قبیله ای به غنائم انقلاب تابو شکنی در پیش گرفته بودند وفادار به ارمانهای انقلاب بودند؟ ایا انگاه که مسئول فرهنگی در عرصه کشور بودند و واردات و عرضه سیگار در معاونت فرهنگی شهرداری را برای درامد زایی برای فعالیتهای خود در رسانه ها توجیه میکردند وفادار به ارمانهای انقلاب بودند . انگاه که جریان اصلاحات لشگر به کوی دانشگاه کشید تا به زعم خود اخرین سنگر یعنی جایگاه منیع ولایت فقیه را تصرف کند و از تعبیر فتح سنگر به سنگر ابا نمیکرد موضعشان وفاداری به انقلاب بود؟ اری روح الله نوجوان انروز ذهنش توان تحلیل رفتار نفاق گونه را نداشت چون ذهن جوان با نفاق سازگاری ندارد و لذا بی پرده و بدون نفاق به عرصه سیاست ورود کرد و اتفاقا من این چهره بدون روتوش را شجاع تر از چهره در پس پرده نفاق می پسندم چون مخاطب فریب نمیخورد و او هم مخاطب را فریب نمیدهد . اما اقای حجه الاسمال زم خود کرده را تدبیر نیست شما از ان دسته از افرادی هستی که مخاطب قران مجید در این ایه کریمه بودی و به ان توجه نکردی انجا که می فرماید
      «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَيْهَا مَلَائِكَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا يَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَيَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ» (ایه 6 / سوره تحریم )اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! خود و خانواده خود را از آتشى كه هيزم آن مردمان (گنهكار) و سنگ‌ها هستند، حفظ كنيد. آتشى كه بر آن فرشتگانى درشت خو و سخت گير نگهبانند و خدا را در آنچه فرمانشان دهد، نافرمانى نكنند و آنچه را فرمان يابند انجام دهند.
      اما امیدوارم انچه را که در متن بالا فرموده اید مکنونات قلبیتان باشد نه از سر حفظ و بقای خود سر سفره انقلاب . امیدوارم سرتان به سنگ خورده باشد و توبه کرده باشید «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۚ أَتُرِيدُونَ أَنْ تَجْعَلُوا لِلَّهِ عَلَيْكُمْ سُلْطَانًا مُبِينًا/إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ وَلَنْ تَجِدَ لَهُمْ نَصِيرًا/إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَاعْتَصَمُوا بِاللَّهِ وَأَخْلَصُوا دِينَهُمْ لِلَّهِ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الْمُؤْمِنِينَ ۖ وَسَوْفَ يُؤْتِ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ أَجْرًا عَظِيمًا/مَا يَفْعَلُ اللَّهُ بِعَذَابِكُمْ إِنْ شَكَرْتُمْ وَآمَنْتُمْ ۚ وَكَانَ اللَّهُ شَاكِرًا عَلِيمًا» ( ایات 144 تا 147 سوره نساء )ای اهل ایمان، مبادا کافران را به دوستی گرفته و مؤمنان را رها کنید! آیا می‌خواهید برای خدا بر (عقاب و کفر و عصیان) خود حجّتی آشکار قرار دهید؟!/البته منافقان را در جهنم پست‌ترین جایگاه است و برای آنان هرگز یاری نخواهی یافت./مگر آنها که توبه نموده و تباهکاری خود را اصلاح کردند و به (دین) خدا در آویختند (و به کتاب حق متوسل شدند) و دین خود را برای خدا خالص گردانیدند، پس این گروه در صف مؤمنان باشند و به زودی خدا به مؤمنان اجر بزرگ عطا خواهد فرمود. / خداوند چه غرضی دارد که شما را عذاب کند اگر (لطف خدا را) شکر گزارید و (به او) ایمان آرید؟! خدا شکر نعمت از شما می‌پذیرد و علمش (به صلاح خلق) محیط است.

      6
      4
  3. جوان خودش رانتوانست تربیت کند میخواست جوانان کشورراتربیت کند درکل مشت نمونه خرواراست

    15
    23
  4. ايشان بايد با وضوح از پسرش اعلام برائت می کرد اين که نشد اعلام برائت! یک جوری حرف زده نه سيخ بسوزد نه کباب! اينکه وسط حق و باطل قرار بگيری که نمی شود اعتدال!! می شود وسط جهنم. بايد از آيت الله گيلانی عزيز رحمه الله عليه ياد می گرفت که پسران منافقش را معرفی کرد و حتی گفت هر کاری با همه می کنيد با آنها هم بکنيد. روح آيت الله گيلانی شاد

    10
    33
    1. برادر عزیز دراین موارد قضاوت سخته!اینکه روح الله زم برخلاف نظام موضع میگیرد وبرعلیه منافع ملی وآرمانهای انقلاب،امام ورهبری اقدام میکند حرفی نیست!
      ولی باید مد نظر داشت که یک فزرند زمانی که به سن رشد وتکلیف میرسد از تحت اختیارو اراده والدین خارج میشود وخودش باید پاسخگو باشد نه پدرومادرو…..!!خوب الان شما می فرمایید این آقا چیکارباید بکند که نکرده؟؟!!
      اگرشما اولادتان بزرگ شده باشد اونوقت میفهمید یعنی چه؟
      درضمن مقایسه دونفر باهم اصلاا درست نیست!!چون شرایط وویژگیها و…یکی نیست!!!

      19
      4
    1. پسرش گفته: من دیگه اون روح الله قبلی نیستم و بر اساس عقل و تکلیفی متفاوت عمل میکنم. این عبارت رو از پسرش نقل قول کرده نه اینکه خودش در مورد پسرش گفته.

      13
      3
  5. باسلام واحترام
    اين ميشه نتيجه مملكتي كه صداي هر معترضي درمياد ميكوبن تو دهنش و اونم واسه نجات خودش ميره اونور و هرچي ميخواد ميگه چه دروغ ويا چه راست
    ما هممون بايد طاقت شنيدن نظرات مخالفنمون رو داشته باشيم وگرنه ميشيم يكي مثل اقاي احمدي نژاد كه در زمان قدرت خودش نميزاشت كسي حرف بزنه و الان رفته به امام زاده ها دخيل شده كه نگيرن ببرنش
    توي مملكتي كه صداي هر اعتراضي باتون باشه همه ما گرفتار اين بلاها ميشيم
    باتشكر از شما دوستان..

    25
    4
  6. می خواستم به آقای زم بگویم جنس ماایرانیهاازجنس غربیها زمین تاآسمون فرق داره،همانطوریکه جنس شیعه باسایر فرق،فرق داره،عزیز من مادرتورا با عشق وطن واهل بیت بزرگ کرده وکدام ایرانی است که وقتی نام وطن وامام حسین به میان می یاد دلش نلرزه،بخصوص شما که فرزند روحانی هستید،ولی این رافراموش نکن ماهرمشکلی که درداخل داشته باشیم وبه هرافراط وتفریطی که مبتلا باشیم ،درمانش را نباید ازاغیار جستجوکتیم،اینجا ایران است،مام وطن آغوشش برای فرزندانش همیشه گشوده است،ایران برای آبادی و آزادی به همه فرزندانش نیازدارد.منتظر بازگشتت هستیم.از طرف یک دوست

    8
    9
    1. از هر 10 كلمت 9 تاش نژاد پرستيه دوست عزيز بعد دم از انسانيت ميزني؟؟؟ جنس بندي ميكني ؟ يكم توهماتتو كنار بزار ببين چه خبره :))) نمي دونم ما ايراني جماعت كي اينقدر نژاد پرست و حق به جانب شديم؟!!!

      2
      1
  7. چیزی نمیتونم بگم جز آرزوی مرگ واسه پسر مرتدت ، خدا به عذاب و عقوبت الهی گرفتارش کنه که دیگه نمی دونه چطور دروغ و چرت و پرت بگه ، مردک ابله و کافر دیوانههههههههههههههههههههههههه

    4
    21
  8. آقای زم اتفاقا یکی از کارهایی که به نحو احسن انجام دادین پرورش اولاد صالحی بوده که شاید خودتونم خبر نداشتین
    اجرتون در درگاه حضرت حق محفوظه انشاالله

    16
    4
  9. متاسفانه اینجور افراد در کشور زیاد هستند فقط شخصی مثل روح الشیطان زم بود که خودونیت ا
    صلی خود را
    آشکار کرد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا