خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازتاب کاندیداتوری حمید بقایی در رسانه‌های عرب

در پی اعلام کاندیداتوری حمید بقایی معاون احمدی‌نژاد در سازمان امور گردشگری، پایگاه خبری گلف نیوز در گزارشی به سابقه او در زندان بعد از پایان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد اشاره کرده و نوشت: این درحالی است که انتظار می‌رود روحانی بار دیگر رای بیاورد.

به گزارش ایلنا، پایگاه انگلیسی«گلف‌نیوز» که اخبار مربوط به کشورهای عربی خلیج‌فارس را رصد می‌کند، نوشت: کاندیداتوری «حمید بقایی» معاون «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهوری سابق ایران، در انتخابات ریاست‌‌جمهوری ایران در حالی صورت می‌گیرد که او مدتی را در زندان گذرانده است.

گلف‌نیوز افزود، معاون اجرایی و رییس سازمان امور گردشگری دولت محمود احمدی‌نژاد، روز یکشنبه اعلام کاندیداتوری کرد و به این واسطه اولین کاندیدایی است که برای تصدی این سمت اعلام رسمی کرده است.

این گزارش به بازداشت هفت ماهه حمید بقایی در سال ۲۰۱۵ نیز اشاره کرد و نوشت بقایی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به طور مستقل برای ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرده و خود را سرباز جمهوری اسلامی خوانده است.

گلف نیوز نوشت: سال ۲۰۱۵ بقایی به مدت ۷ ماه در زندان بوده اما دلیل اصلی این بازداشت هرگز به طور علنی اعلام نشده است. بازداشت او و دیگر اعضای دولت بعد از بازجویی‌های طولانی برای اعمال غیرقانونی در امور اجرایی در دوران تصدی‌گری سازمان امور گردشگری صورت گرفته بود.

در این گزارش آمده است که دو دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ بود که در این دوره ایران به طور فزاینده منزوی شد و از نظر داخلی نیز با مشکلات اقتصادی و دوقطبی شدن جامعه دست و پنجه نرم کرده است.

با این حال هفته گذشته رییس‌جمهور سابق ایران گفته بود که او از هیچ کاندیدایی در انتخابات پیش رو حمایت نخواهد کرد.

به نوشته گلف‌نیوز، حسن روحانی در سال ۲۰۱۳ به عنوان رییس‌جمهور ایران انتخاب شد. او مورد حمایت میانه‌روها و اصلاح‌طلبان ایران است و انتظار می‌رود بار دیگر در انتخابات دور بعد نیز پیروز رقابت‌ها باشد. با این حال او به طور رسمی تاکنون برای کاندیداتوری هیچ بیانیه‌ای نداده است.

اردوگاه اصولگرایان ایران گروه سیاسی جدیدی تحت عنوان «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» تشکیل داده‌اند که در این جبهه به دنبال ائتلاف پشت یک کاندیدای واحد در انتخابات پیش رو هستند.

در پایان گزارش گفته شده شورای نگهبان ایران یک ساختار اصولگرا در این کشور است که باید پیش از هر چیز کاندیداهای ریاست جمهوری را مورد تایید قرار دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا