خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درددل‌ها و گلایه‌های سه جانباز

پیرو فیلمی که یکی از مخاطبین از شرایط بد یک جانباز برای انصاف نیوز فرستاد با یک جانباز مصاحبه کرده‌ایم. او می‌گوید قاضی‌زاده هاشمی بدترین دوره‌ی ریاستی بنیاد شهید را ساخته است و بیمه دی نیز پاسخگوی هزینه‌های درمانی جانبازان نیست. او از مطالبه‌ی جانبازان و خانواده‌های شهدا برای پیگیری غرامت جنگ تحمیلی نیز گفت.

فقط شرایط بعضی جانبازان خوب است

انصاف نیوز: یکی از مخاطبین شرح حال جانبازی از نیروهای مسلح را برای ما فرستاده که از نیروهای مسلح است؛ سکته کرده و حالا ملزومات درمان خود را از بیمه‌های مربوطه دریافت نمی‌کند. ظاهرا شرایطش را به این موضوع ربط می‌دهد که از نیروهای مسلح است. 

خب راست می‌گوید. کسانی که در ارتش بوده‌اند اگر فقط در بنیاد پرونده داشته باشند زیاد به حسابشان نمی‌آورند. اما وضعیت سپاهی‌ها کاملا متفاوت است. بسیجی‌ها هم بندگان خدا مظلومند. فقط جانبازان سپاه در این بین شرایطشان خوب است.

انصاف نیوز: چرا فکر می‌کنید وضعیت آنها بهتر است؟

به هر حال این قانونی‌ست که خودشان برای خودشان گذاشته‌اند. درصد جانبازی‌شان هم با ما که بنیادی هستیم متفاوت است. درصد جانبازی ما را بنیاد بدون اینکه از کسی سوالی کند 25 درصد از همه حذف کرده است. 

در مقابل سپاه را ببینید. حتی جانباز صد در صد دارند! من خودم دیدم مشکل عجیب و غریبی نداشت و راه می‌رفت. متاسفانه این سیستم تبعیض‌آمیز در کشور ما هست دیگر! چه می‌شود کرد؟!

بنیاد شهید متاسفانه همان قانون‌هایی که در آیین‌نامه‌هایش هم هست را اجرا نمی‌کند. شما فرض کنید آدمی مثل من که 60 سال سن دارد دندان‌هایش اگر مشکلی پیدا کند دندانپزشکی برای هر جانباز سالیانه کلا یک میلیون و دویست میلیون تومان هزینه می‌کند.

الآن من باید ایمپلنت کنم 20 میلیون تومان را از کجا بیاورم؟!  آقایان که خودشان در بنیاد هستند بهترین بیمه‌ها را دارند. نمایندگان مجلس هم همین‌طور. رئیس بنیاد هم هیچ کاری نمی‌کند. این آقایی که جدید آمده، قاضی‌زاده هاشمی، اصلا با هیچ چیزی کار ندارد. 

قرادادهای فشل بیمه‌ای جانبازان

انصاف نیوز: یعنی عملکرد بدتری از روسای قبلی بنیاد شهید دارد؟

خیلی بدتر از روسای قبلی‌ست. من به دلیل عمل‌های جراحی‌ای که داشته‌ام رفت‌و‌آمد از پله‌های خانه‌ام برایم مشکل است. چندین بار از بنیاد آمدند و وعده‌ی وام مسکن به من دادند ولی هیچ اتفاقی نیفتاد. بنیاد اصلا کاری به کار ما ندارد.

جانبازی که با انصاف نیوز مصاحبه می‌کرد به فشل بودن قراردادهای بیمه‌ای بنیاد شهید از جمله بیمه دی نیز اشاره کرد که معمولا این قشر را با مشکل مواجه می‌کند و بسیاری موارد را منظور نکرده است. او می‌گفت برای دریافت یکسری از خدمات و یا هزینه‌ها گفته‌اند که باید برود شکایت کند.

او حرفش را اینطور ادامه داد: جانباز با ضایعه‌ی نخاعی و این وضعی که روزی نیم ساعت از خانه بیرون می‌آید کجا می‌تواند حرفش را بزند؟! کجا می‌تواند حقش را بگیرد؟! ما را فراموش کرده‌اند! الان به جانبازان و شهیدان سوریه بیشتر توجه دارند. ما را آدم به حساب نمی‌آورند.

این جانباز می‌گفت از اینکه نام واقعی‌اش در مصاحبه بیاید ابا دارد و این امر را اینطور توضیح می‌داد که حتما فردای انتشار حرف‌هایی که حتی به حق هم گفته برای او پرونده درست خواهند کرد و همین خدمات فشل درمان را نیز از او دریغ خواهند کرد.

شوک در آسایشگاه اعصاب و روان، مجازات جانباز معترض

در این مورد این جانباز مثال عجیبی از یکی از دوستانش می‌زد؛ جانباز 45 درصدی که شیمیایی‌ست و حتی کپسول همراه خود حمل می‌کند. او می‌گفت این دوست که برای حق و حقوقش و مسائلی از قبیل نیازش به کپسول اکسیژن حضورا به بنیاد شهید رفته و اعتراض خود را اعلام کرده با برخورد پذیرش مواجه شده و به او گفته‌اند که بیخود کرده‌ای که اینجا آمده‌ای!

آقای رحیمی ادامه داد: الان با جانبازها چنین می‌کنند و اگر صدایشان دربیاید برخورد می‌کنند. قانون باید درست شود با حرف و اشاره که نمی‌شود!

این جانباز از شرایط بیمه‌ای که متعلق به بنیاد شهید است هم گلایه داشت. او مدعی است که اگر درمان را در بیمارستان‌های خصوصی انجام دهند بنیاد فقط در حد تعرفه وزارت بهداشت هزینه را تقبل می‌کند. این در حالی‌ست که ممکن است یک جانباز به دلیل شرایط سلامتی‌اش با یک ضرورت در انجام آن درمان باشد و در بیمارستان‌های دولتی مجبور به انتظار در صف‌های طولانی هستند.

جانبازی که چند ماه آواره‌ی خیابان بود

او جانبازی را مثال زد که به اشتباه فقط پنج درصد جانبازی برای او معین کرده بودند. همسرش او را به خانه راه نمی‌داد چون تعادل نداشت و دائم به زمین می‌خورد و از طرفی پولی هم در بساط نداشت. او که خود همراه با این جانباز به کمیسیون پزشکی رفته است در آنجا به اتکای کارت کادر درمانی‌اش کمک به این جانباز ممکن شده است درحالیکه چهار ماه در کنار خیابان به سر می‌برده و شرایط زندگی بدی داشته است.

او می‌گفت مثال‌هایی از شرایط زندگی سخت جانبازان دارد که برای عموم مردم غیرقابل باور است و حرفش را اینطور ادامه داد: این را حتما بنویسید. تا 15، 20 سال پیش منِ شیمیایی اگر می‌رفتم همین سفارت آلمانی که در ایران است و درخواست پناهندگی می‌دادم درخواستم را قبول می‌کردند. شما می‌دانی چند جانباز همین طوری رفتند؟! البته الآن دیگر پناهندگی نمی‌دهند. 

انصاف نیوز: خودشان بمب شیمیایی به صدام می‌دادند درمان هم دست خوشان بود. پناهندگی هم می‌دادند.

سال گذشته خانواده شهدا، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی و… مقابل بنیاد شهید برگزار کرده بودند و مطالبه‌شان علاوه بر مشکلات درمان این بوده که چرا دنبال گرفتن غرامت از عراق نیستید؟! غرامت حق قانونی ما جانبازان و ملت ایران است.

کسی که پیگیر این مطالبه بوده و خود نیز جانباز 70 درصد است را سه، چهار ماه در نتیجه‎‌ی همین پیگیری‌ها بازداشت کرده‌اند. نیروی انتظامی با تجمع‌کنندگان در آن زمان برخورد کرد و از گاز اشک‌آور مقابل این جمعیت استفاده کرده بود. این گازهای اشک‌آور جانبازان شیمیایی را به شدت آزرده کرد.

جانبازان دو مرتبه‌ی دیگر هم تجمع کرده‌اند اما نیروی انتظامی آن‌ها را متفرق کرده است. بار دیگری که تجمع کرده‌اند و خواستار برکناری قاضی‌زاده هاشمی شده‌اند منجر به بازداشت چند جانباز دیگر شد.

هزینه‌های درمان جانبازان این سال‌ها به مشکلی بزرگی تبدیل برای آنان تبدیل شده و کسی هم میان مسئولان به این امر توجه ندارد.

او مدعی تحت پوشش بنیاد شهید قرار دادن جانبازان غیر ایرانی از جمله فلسطینی، افغانستانی، عراقی و… شد و گفت: عراقی‌هایی که پدر ما را درآوردند؛ بچه‌های ما را شهید کردند و… شما باید آن‌ها را تحت پوشش قرار دهید؟!


فیلم ارسالی یک جانباز

فیلم ارسالی الف. دشتی، یکی از مخاطبان انصاف نیوز، را می‌توانید در ادامه ببینید:

این جانباز 85 ماه در جبهه حضور داشته و حالا تحت پوشش بنیاد شهید و نیروهای مسلح است. او در تماسی تلفنی همچنین به خبرنگار انصاف نیوز توضیح داد که الآن نیازمند تخت یا ویلچری‌ست که حتی شده به امانت به او بسپرند و نیز مبلغی به عنوان حق پرستاری. نیروهای مسلح به او می‌گوید که این امکانات را بنیاد شهید باید در اختیار او قرار دهد و بنیاد شهید هم می‌گوید باید جانباز شیمیایی یا اعصاب و روان باشد تا مشمول چنین خدماتی شود.

این جانباز البته آسیب‌دیده‌ی شیمیایی نیز هست اما مدارکش در بیمارستانی در سلیمانیه‌ی عراق است و دسترسی به این مدارک برای او مشکل است. او بر تبعیضاتی که در این موارد به سبب آشنایی‌های افراد صورت می‌گیرد نیز تاکید داشت.


مشکلات وام مسکن جانبازان

جانباز دیگری متنی خطاب به مسئولان بنیاد شهید برای انصاف نیوز فرستاده و از مشکلاتی که برای تامین مسکنش دارد و وام مسکن این قشر گفته که در ادامه می‌خوانید:

ریاست محترم، بنده در عملیات های محرم، والفجر مقدماتی، والفجر یک و در خطوط پدافندی مهران و میمک حدود 22 ماه کنار مدافعان کشور بودم که در عملیات والفجر یک از چند ناحیه بشدت مجروج شدم؛ و باز در منطقه‌ی میمک بار دیگر مجروج و دو بار بر اثر موج‌گرفتگی شدید دچار مشکل جدی شدم. یک بار هم بر اثر حملات شیمیایی دشمن بشدت آسیب دیدم.

از زمانی که از منطقه آمدم، صدها بار به پزشکان و روان‌پزشکان مراجعه کرده ام. در طول این مدت تحت درمان بوده و هستم؛ تا اینکه حدود ده – یازده سال پیش رفتم دنبال مجروحیت. البته از روی ناچاری از همان اول از نظر اعصاب و روان دچار مشکل شدم؛ ولی دیری نپایید که مشکل بسیار جدی شد و دچار دردهای روانتنی و ناخوابی های طولانی‌مدت شدم.

متاسفانه به دلیل عدم آگاهی از عواقب صدمات ناشی از جنگ، تصور نمی کردم که خانواده ام بی‌نصیب بمانند. کار به جایی رسید که ناچار شدم بروم دنبال پرونده مجروحیت. ولی متاسفانه فقط یک مورد از صورت سانحه‌ی اولیه را در بیمارستان شهر قم پیدا کردم. موردهای بعدی که در بیمارستان های ایلام و کرمانشاه بستری بودم، اثری از صورت سانحه اولیه نبود.

براساس همان مواردی که پیدا کرده بودم سازمان ایثارگران و بنیاد شهید اندک درصدی را برایم لحاظ کردند که درصد تعیین شده با صدمات وارده‌ی ناشی از جنگ همخوانی ندارد. بنده حاضرم طول درمان سی و اندی ساله را بیاورم با پنج نفر از دوستانی که بالای 25درصد هستند مطابقت کنند؛ اگر هر پنج نفر بالای 25درصد به اندازه یک‌سوم بنده بخاطر صدمات وارده ناشی از جنگ به پزشکان و روان‌پزشکان مراجعه کرده باشند، نوشته های بنده کذب محض است.

کار به جایی رسیده که حتی با دارو در 24 ساعت شاید احتمال دارد یک الی دو ساعت خواب بی‌کیفیت داشته باشم. در طول این مدت شبی بدون درد برای بنده صبح نشده و روزی هم شب. حدود سه سال است که امروز شده پنج میلیون تومان از طریق بنیاد به بنده می دهند؛ آن هم مابه‌التفاوت داروهایم می شود که بنده و همسرم باید بپردازیم.

بنده از مال دنیا یک آپارتمان 60متری دارم؛ چون خانه که بود با پدر همسرم شریک بودیم، با شخصی ساختیم. پدر خانمم ناچار شد سهم خود را موقت به همسرم بدهد تا مایحتاج زندگی را با اجاره دادن تأمین کنیم. بطور کلی توان کاری غیر بیکاری ندارم. دختری هم دارم که دانشگاه تهران دکترای پزشکی تحصیل می کند. حتی پول کتابش را نمی توانیم بدهیم. ناچارم همان آپارتمان 60متری را هم بفروشم. رفتم بنیاد برای وام مسکن. گفتند باید مسکن بخرید. بنده پول آب و برق را ندارم بدهم؛ چگونه مسکن بخرم. بنیاد وام مسکن را می داد، بنده نه نه همان آپارتمان 60متری را می فروختم، نه اینکه جلوی دیگران دستم را دراز می کردم.

به این سادگی نیست خجالت کشیدن زن و بچه؛ به این سادگی نیست. زمانی که نیمه های شب از درد به خود می پیچم، فرزند دخترم را می بینم که در اتاق کوچکش پنهانی به حال بنده گریه می کند. اینگونه موارد را که می بینم، دنیا روی سرم خراب می شود. بنده طلبکار نیستم. اصلأ با این حال و روز ی که دارم، تمام دنیا را شخصاً به نام بنده بزنند معنا ندارد. هیچ دارویی دردهای روانتنی را تسکین نمی دهد. گاهی فکر خودکشی بشدت آزارم می دهد. بسختی از این فکر نجات پیدا می کنم. گاهی اوقات تا طلوع خورشید کنار درب منزل می نشینم.

نمی دانم برای بنیاد چه تفاوتی دارد که روی همین سند وام مسکن را بدهد که زن و بچه‌ی بنده دربدر نشوند. وگرنه برای بنده چه خانه‌ی هزار متری و چه خیابان و چه بیابان، هیچ تفاوتی ندارد.

ریاست محترم، درصد برای بنده یک عدد است؛ ولی صدمات ناشی از جنگ یک واقعیت. از جنابعالی خواهشمندم که از همکاران بخواهید که بنده مدارک طول درمان بیش از هزار بار را بیاورم تهران که هیچ، حتی برای صدمات وارده به پزشکانی در شهرهای شیراز، قم، اهواز، همدان، یزد، اراک و دهها شهر دیگر مراجعه کردم ولی متاسفانه هیچ نتیجه ای نداشت.

امروز با تجویز پزشکان روزانه بیش از بیست قرص مصرف می کنم؛ داروهایی که یکی از آنها را به شخص عادی بدهی، بنده قول می دهم که حتی اگر صدمتری منزلش باشد، منزل خودش را پیدا نکند.

ریاست محترم، درد دل های بنده پایان ندارد. موارد نوشته شده موردهایی‌ست که می شود نوشت. مشکل بنده چندین برابر بیشتر از مواردیست که نوشتم. ریاست محترم، بنده هیچ چیزی نمی خواهم؛ فقط خواهشمندم از همکاران بخواهید که وام مسکن را بدهند تا خانواده ام دربدر خیابان نشوند.

با آروزی موفقیت و سلامتی از درگاه خداوند برای همه‌ی کسانی که برای این قشر دردمند زحمت می کشند.

محمدعلی شاکری، جانباز زیر 25درصد

والسلام

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. شنیدن این واقعیتها از زبان کسانی که برای حفظ این آب و خاک حاضر شدند از سلامتی و جان شیرین خودشان بگذرند ؛واقعا دردآور و البته مایه ی شرمساریه.ای کاش در وجود مسوولین و کاربدستان و مدعیان ؛یک رگ غیرتی وجود داشت.

    40
    0
  2. دقیقاً بنیاد شهید آپارتاید محض هست برات پا پوش درست میکنن درصدت کم میکنن از اول تاسیس اینجور بوده خدا نبخشه آقای رفیق دوست

  3. با سلام ایثارگران عزیز مطالبات دارند و کم کاری کاستیهای وجود دارد و باید بنیادشهید رسیدگی و مشکل عزیزان ایثارگر را برطرف بنمایند درست کسی هم حرف ندارد ولی این اینجا یه مسئله مهمی که وجود دارد این هستش شما عزیزان که دیدید انصاف نیوز و سایت ها و روزنامه های زنجیری اصلاح طلبان از ایثارگران دفاع کنند مگر این که بخواهند آب را مسموم کنند و ماهی خودشان را بگیرند یه ایثارگر نظر در سایت ها می گذرد منتشر نمی شود حالا سئوال این است چونکه به انتخابات نزدیک میشویم با تحرکی این عزیزان می خواهند به اغتشاشات نفس مصنوعی بدهند و به خیال خامی خودشان اغتشاش درست کنند ولی کور خواندن خانواده معظم شهدا و ایثارگران حواسشان جمع هستش و انشاءالله تیر ضدانقلاب همچون همیشه به سنگ خواهد خورد به یاری خدای شهیدان

    2
    3
  4. با سلام عین واقعیت رو میگن ایشون واقعا جانبازان زیر ۲۵ درصد شرایط سختی رو سپری میکنن این حق شون نبود به ولله نبود خدا لعنت کنه باعث و بانیشو از همه چی محرومن و واقعا قشر مظلومی هستن ما که صدامون به جایی نرسید

  5. با سلام
    من پدرم ارتش بود.هم تو ارتش پرونده داره هم بنیاد شهید شهرستان اردبیل.شرایط جانبازای سپاه با ارتش کاملا متفاوته.پدرم اون اوایل ۲۵ درصد بوده.موج انفجار رو‌ چون تو صورت سانحش ننوشتن.کمیسیون تعیین درصد قبول نمیکنه.الان ب این نتیجه رسیدن که هرکسی تو جنگ بوده موج انفجار روش تاثیر گذاشته.دکترا گفتن ترکش های بدنش رو تارهای عصبی تاثیر منفی گذاشته.به چندین دکتر مغز و اعصاب بردم.همشون نظرشون یکیه.همش میزنه میشکونه همه چیو.جالب تر این ک .الان ۶۰ سالشه هیچ حقوقی دریافت نمیکنه.هر کاریم کردم حداقل مستمری بدن بهش.ندادن.از مدیر کل بنیاد شهیدم وقت گرفتیم رفتیم.هیچی.حتی مستمری هم نمیدن بهش.منه جوون ۳۱ ساله مجرد.مجبورم ب خاطر درآمد نداشتن خونوادم بمونم پیش پدر و مادرم تا زندگیشونو بچرخونم.نمیتونم ازدواج کنم.من شرایط همه جانبازارو درک میکنم چون پدرم جانبازه به اکثریت کاراشم خودم مجبورم برم.چون هرجا می‌ره دعوا می‌کنه.از نماینده بگیر تا مدیر کل و حتی تهران رفتم.ستاد کل ارتش.چهار سال پیش گفتن بعد ۳۰۰۰۰ نفر به پرونده بابات نگا میکنیم.دیگه خسته شدم.هیچ امیدی ب ادامه ندارم.نمیتونم پدر مادرمو همین طوری ول کنم.
    قانون فقط روی کاغذه.

  6. باسلام بنده جانباز شیمیایی هستم برای درمان ریه ی مصدومم کیلومترها از یکی ازشهرستانهای کرمان با راانندگی زجراور خودمو میرسونم یزد برای درمان که آقایون به اصطلاح دغدغه مند ومسئول حاضر نمیشن یک فوق تخصص ریه رو در استان بیارن یا نگه دارن!!! این درد ورنج رو تاکی باید ماها تحمل کنیم؟

  7. باسلام از مسئولان بنیاد شهید تمنادارم ابلاغیه ودستورالعمل های اجرایی وام مسکن جانبازان را هر چه سریعتر صادر بفرمایند چون بابت انجام معامله خرید مسکن دچار ضرر و زیان شده ایم ممنونم جانباز ازگیلان

  8. باورکنیدایشان عین حقیقت را میگویند،باباهمه جانبازان از5 در صدگرفته تا70درصدبرای جفظ وطن ،دین وناموس جنگیده اند اینهمه تبعیض برای چیست؟ کسی 54ماه منطقه داشته باشه بارها موج بگیره،شیمیایی بشه و…..الانم پیربشه چطوروجدانتان قبول میکندپیش خانوادش شرمنده بشه،بخدافردای قیامت کارتان سخته کمی یادگاران جنگ رادریابید

    10
  9. کلا ایثارکران و جانبازان به فراموشی سپرده شدن. و خیلی ها بخاطر آبرو و شرم حیا دم بر نمیاوردن همین بنیاد با این حرکت هاش و روش هاش خیلی از جانبازان رو به خاک سیاه نشاند. حق و حقومان پایمال شد ارزش رزمنده و ایثارگر بر باد رفت. و حالا هم بخواهیم هرچی بگیم تف سربالاس

  10. الان همین جریان خودرو های وارداتی که برای جانبازان 50 تا 70 درصد در نظر گرفتن خودش ی حاشیه سازی و تنش بوجود اورد این خودرو ها حواله هاشون الان بیرون 4میلیارد خریداری میشه و بهتر بود این خودرو ها به 4 نفر از جانبازان بدونه در نظرگرفتن میزان درصد بصورت توافقی بین خود جانبازان داده میشد که با فروش حواله آن برای هر نفر یک میلیارد تومن گیر شون می اومد و این رقم باز گوشه ای از مشکلات عزیزان . بخصوص جانبازان درصد پایین رو حل میکرد نه اینکه یکی دولپی بخوره یکی سماق بمکه

    5
    1
  11. نه اگه دوباره جانبازان کمیسون برن میبینید که اکثر انها یا نیمی از انها درصد الکی دارند من خیلی از جانبازان را میشناسم که حقوق الکی میگیرند وسلامت سلامت هستند تا 45درصد مخصوصا

    3
    2
  12. اینکه چرا غنیمت جنگی جانبازان را نمیدهند واقعا مسئله است ،واقعا جانبازان به این پول نیاز دارند .

  13. با سلام و ادب خدمت تمام هم وطنان که این متن را خواندند بنده یک جانباز هستم مدت یکسال است که درخواست یک وام کارگشا۲۰تومانی را دربنیاد شهید منطقه ۴ داده ام سه بار هم پیگیری کرده ام اما دریغ از یک ریال کمک این طوری از پیش کسوتان جهاد شهادت قدردانی می‌نمایند.

    1. متاسفانه این آقای هاشمی بی کفایت ترین مدیربنیاداست که تاکنون آمده ومن فکرمیکنم اگه دوباره جنگی بشه کسی به جنگ نره واقعا برخورداین بنیادی هاباجانبازان وخانواده مغزز شهداخیلی بده من اینودرناحیه 3 مشهد دیدم که یه دخترخانم پارتی دارکارمندبنیاداشک یک همسرشهیدودراورد وکارش انجام نشد وباچشم گریان نفرین اونجارو ترک کرد آقای هاشمی بی کفایت وباید عوض شه

  14. برادر جانبازم سلام
    دلیل این همه بی توجهی به شما جانبازان ورزمندگان دوران دفاع مقدس
    از طرف مسئولان کشور این است که ارزشها از بین رفته و ضد ارزشها مقدس شده اند.
    زمانیکه فردی در سال ۱۳۷۲ با ارائه نامه از طرف نهاد دولتی اقدام به اخذ ۱۵ درصد جانبازی شیمیایی می کند. بعد از چندین سال از اتمام جنگ
    زمانیکه فردی ۱۵ سال بعد از اتمام جنگ با ارائه مدارک غیر واقعی از تمامی خدمات دولتی برخوردار می شود و…..+سند
    در مورد غرامت جنگی هم حرف و حدیث زیاد است.

  15. خیلی تاسف بار هست! خداوند روح شهدا را قرین رحمت بفرمایند ،جانبازان عزیز شهدای زنده هستند وبازهم بایدتحمل دردورنج آن تیروترکش وموج گرفتگی وشیمیایی را بدوش بکشند واین ها بغیر از بار سنگین زندگی وخانواده ومعیشت آنها هست ،در رانندگی وقوانین آن حق تقدم با عابر پیاده لحاظ شده زیرا عابر هست که آسیب جانی می بیند.در جنگ هشت ساله دفاع مقدس اکثر مردم درگیر آن بودند وحضور داشتند ولی بعضی ها آسیب جانی دیدند وبعضی قابل درمان بود وبعضی غیر درمان علاوه برآن خاطراتی که در ذهن افراد دیگر پاک نمی شود .تمام کشورها براساس داشته ها ومنابع مالی وامکانات این نیروها را که از جان گذشت کرده اند را مورد توجه ورسیدگی قرارمی دهند.تا قوّت قلبی باشد برای دیگران که در دفاع از کیان کشور در نوک خطوط حمله ودفاع از دیگران جلوتر وپیشی میگیرند.این افراد همیشه تحت امر بوده اند وامروزهم اگر فرمانی داده شود باز هم تحت امر خواهید یافت.پس لازم است که برای رفع دغدغه ها ومشکلات این جان بر کفان وایثارکنندگان گام هایی بلند بردارید وبخشی به هزینه های دفاعی ونظامی وبازسازی کشورمان اضافه کنید.

    3
    2
  16. سلام و احترام
    مشکلات و معضلات جانبازان جنگ تحمیلی آنقدر زیاد است که اکثر ایثارگران از بیان کردن آنها حجب و حیا دارند واقعا این قشر عظیم در زمان جنگ به وظیفه ملی وانسانی ومیهنی خودعمل کردند اما هرگز مسؤلین ونمایندگان مجلس شورای اسلامی به شأن و و منزلت وجایگاه آنها توجه نکردند وباید از نزدیک مشکلات این عزیزان را دید وراه رفع آنها اقدام کردبا حرف هیچ گره مشکلات و معضلات آنها را رفع نخواهد کرد هر چندبه مرور زمان به خیل شهدا بیوستند اما مشکلات خانواده ها بیشتر شده است از بیکاری :مستاجر ی، تحصیل، ازدواج، رفاهی و…. وجود این دارد؟؟

    2
    1
  17. سلام و احترام
    مشکلات و معضلات جانبازان جنگ تحمیلی آنقدر زیاد است که اکثر ایثارگران از بیان کردن آنها حجب و حیا دارند واقعا این قشر عظیم در زمان جنگ به وظیفه ملی وانسانی ومیهنی خودعمل کردند اما هرگز مسؤلین ونمایندگان مجلس شورای اسلامی به شأن و و منزلت وجایگاه آنها توجه نکردند وباید از نزدیک مشکلات این عزیزان را دید وراه رفع آنها اقدام کردبا حرف هیچ گره مشکلات و معضلات آنها را رفع نخواهد کرد هر چندبه مرور زمان به خیل شهدا بیوستند اما مشکلات خانواده ها بیشتر شده است از بیکاری :مستاجر ی، تحصیل، ازدواج، رفاهی و…. وجود دارد؟؟

    3
    1
  18. با سلام بنده در سال ۱۳۹۸ کمیسیون رفتم که پس از تایید واحد بهداری به واحد خود لشکر ۲۱ حمزه تیپ ۲ بود حضوری فرستادم اما تاکنون به بنیاد معرفی نکردند لطفا مشکلات مان باید به چه کسی گفت تا حل کند با این اوضاع تورمی

  19. سلام. خدا خیرتان بدهد این حرف شما درد دل همه جانبازان است از دید بنیاد و قاضی زاده جانباز فقط اون نفراتی هستن که بالای 70درصد یا 50درصد هستند بقیه هیچ ارزشی برای این مملکت حساب نمیان. نه زمین. نه ماشین نه تسهیلات. نه احترام هیچی براشون نیست..قاضی زاده فقط جلو دوربین ادعا داره کاش یجایی بود ما فرزندان جانباز میتونستیم صحبت کنیم بگیم اینا همه دروغ است اونی که جبهه ندیده کلی امکانات و کارت جانبازی داره اونی که رفته هیچی خدا از سرشان نگذره. خداکنه اون دنیا جواب بدهند. اين بنیاد ضالمین است نه شهدا… جبهه باطل علیه حق…

  20. باسلام و عرض ادب گلایه های این عزیزان برحق است اما وقتی به وضعیت خودم نگاه میکنم اینها پادشاهی می‌کنند ،من هم ارتشی با ۲۷ماه سابقه جبهه و شرکت در ۶عملیات و مصدومیت شیمیایی هستم ، کارت ایثار ملی هم دارم ، اما وقتی برای درصد جانبازی اقدام کردم پس از طی یکسال دوندگی بین یگان خدمتی ام در کردستان و سازمان ایثارگران ارتش در لویزان تهران و اثبات ادعای مصدومیتم بهمن گفتند به بیمارستان ارتش برو و با پرداخت هزینه های شخصی آزمایشات را بپرداز بعداً اگر راست گفتی کارهایت انجام میشد دریغ از یک ریال که نتوانستم تهیه کنم ، ۹بار در سایت رهبری و نامه به بیت رهبری مشکلاتم را گفتم اما دریغ از توجه ، الآن هم که قانون رزمندگان معسر تصویب شده باز هم مرا جزو هیچی حساب نکردند اکنون ۶۰سال سن دارم ریه هایم از بین رفته و شبها نشسته می‌خوابم ، قلبم هم بخاطر همین مشکل جراحی باز شده و دو دریچه قلبم فلزیست ، مستاجر هم هستم و خانه ای که هستم طبقه سوم و بدون آسانسور که چند ماه چند ماه اجاره اش عقب می افتند ، بخاطر قلبم باید قرص وارفارین بخورم که ۸ماهه در ایران توزیع نشده و هزاران مشکل دیگر خودم و همسر و دو فرزندم داریم ، هیچ درخواستی هم از هیچ کس ندارم فقط بدانید که هستند کسانی که بی توقع جان و سلامتی و جوانی عزیزان را در طبق اخلاص گذاشتند ، بالاخره خدا از همه چی آگاهی دارد و کریم اصلی اوست ، یاحق

    1. سلام من سال۹۰به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشهد مراجعه کردم من رابه کمیسیون فرستادند عصاب روان وگوش شیمیایی هستم ازکپسول استفاده می‌کنم. ولی کمیسون سپاه پاسداران ۱۲درصد جانبازی به منظور شده ومن رابه بنیادشهید معرفی کردان چوناعصاب روان وگوش نتوانستم کمیسون شرکت کنم امسال رفتم بنیادشهید معاونت بنیادشهید صحبت کردم فرمودند اگرنیامدی باید دصدی به شما می دادند من معرفی به معاونت حراست کردند تا می خواستم صحبت کنیم بامن برخورد کرد ودستورداد ازبنیاد بيرون کنند آقای تااین برخورد دید دست من گرفت به اطاقش برد ودامن صحبت کرد من آرم کرد فرمودند اگرشما بااین حالا بيرون مي رفتید حتمآ کاری دست خود می دادید به خدا بنیادشهید پادگان شده

  21. آقایان این حرف دل همه جانبازان بسیجی هست واقعا بدرد دل ما کسی نیست گوش کند مردم انقلاب وجنگ را بدست گرفتن ولی متاسفانه ببینید چکسانی شدند صاحبان وبقول خودشان غمخوار این انقلاب شما را بخدا درد دل جانبازان را بیشتر در معرض دید عموم بگذارید بلکه یک روزی ما هم دیده شویم بخدا دیگر چیزی از ما نمانده عمرمان هم رفت ولی خوشی ندیدیم ما چه گناهی کردیم که بجای مال اندوزی وثروت با جانمان بازی کردیم که حال اینگونه بفراموشی سپرده شویم ما از کارمان پشیمان نیستیم یک وظیفه بود ولی چگونه میشود من بدلایلی هم اکنون در بدترین جای سکونت بدون هیچگونه امکاناتی با یک فرزند معلول زندگی کنم ولی آقایان در کارهایشان با حشم خدم پس چه شد فرمایشات پیر خمین شما را بخدا این بچه ها را دریابید موهایمان سپید شد

  22. باسلام ودرود،،بنده جانباز،۳۵ درصد وازاده ۵سال اسارت از بدو ورود ازادگان یک مورد به بنیاد مراجعه کردم ودرسال۸۶ هم مورد دومی بود که به بنیاد رفتم حتی بنیاد شهرستان گفت شما اصلا پرونده ای نداریید،حدود سی سال درخواست وام مسکن میکنم تا الان نتیجه ای نگرفتم وهیچ مزایایی تا الان ازبنیاد حتی یک ریال نگرفته ام،امیدوارم بنیاد بیشتر به قشر خانواده ایثارگران داشته باشد،درمورد غرامت هم دقیق نمیدانم چرا کشور ایران درخواست غرامت نمیکند حق قانونی مردم ایران است،،،لطفا نشر دهید

  23. سلام من جانباز ورزمنده هشت سال دفاع مقدس تاکنون بون هیچ چشمداشتی دنبال هیچ مادیاتی نبودم متاسفم برای اداره کل بنیاد شهیداصفهان که قسمت نخبگان مسول بد اخلاق وکم تجربه دارد که پاسخگوی ما ایثارگران نیستند

  24. سلام ببخشید من کارمند شرکت گازهستم ازسال ۶۴و۶۵ به مدت۳ما۲۵روزخط مقدم بودم برک ماموریت دارم وپرونده دردرمانگاه شرکت نفت موجود است هم اهواز وروده به بیمارستان شهید بقایی و۶۷سال سن دارم سپاه استعلام ازبیمارستان.شرکت نفت گرفته که ازسال۶۴ درمان متخصصان اعصاب روان وشیمیای بودم هستم وسپاپاسداران سلام من کمیسیون‌های تخصصی فرستاده و۱۲دصد برای من جانباز۱۲ داره است ومعرفی به بنیادشهید معرفی کردان

  25. مهم‌ترین مسئله جانبازان خدمات درمانی رایگان در شهرهای مختلف کشور هست که اصلا وجود ندارد هزینه های سرسام‌آور پزشکی معمولا باید پرداخت شود بعداز آن بیمه‌ی تکمیلی دی ایرادی نگیرند چنددرصد آنرا حذف می‌کنند
    اما متاسفانه با طرح خودرو برای جانبازان ۵۰درصد باعث ناراحتی بین جانبازان زیر۵۰درصد شده‌است کاش برای جانبازان زیر ۵۰درصد هم تسهیلات واردات خودرو انجام می‌دادند
    ۷۰ درصد ۳۵هزار یورو
    ۵۰درصد ۲۵هزار یورو
    برای زیر ۵۰درصد کاش ۱۵ هزار یورو در نظر گرفته شود تا دلخوری پیش نیاید

  26. سلام خواهشاحق و حقو
    ق ما خانواده های جانباز پیگیری کنید.حق این جانبازعزیزواین افرادی که تو این کشوردین.دارن ومردانه.برای این اب و خاک جنگیدن.خواهشاپیگیری کنید.ارزش پرایدفرسوده و۲۰۰تومان تسهیلات نداشتیم.اگه مجرم هستیم پرونده ی پدرمون که متوفی شده بهمون بدین تاپامون به بنیادشهیدبازنشه.بخداماگدانیستیم.ماحقمون میخایم نزارید.نفرین کسی که جگرگوشه ش ازدست داده.روزگارتون سیاه میکنه مسولین.این ازمن به شمانصیحت

  27. همقطار جانباز گرامی . بسیاری حرف هایتان درست است
    امّا.. متاسفانه ما جانبازان قاطی که میکنیم .همه چیز راقاطی میکنیم !
    من هم ارتشی جانباز ۲۰ درصدو با ۷ سال اندی جبهه
    با ۲۰ سال سابقه بیمه اندازه کمک معیشت ماهانه ام
    بعله متاسفانه قبلا درصدهای کیلوی میدادند خصوصا درسپاه.
    امّا همه را قاطی نکنیم .خیلی ها حتی دنبال جانبازی هم نرفتند
    کارمندهای محترم بنیاد همه خوبند
    بعضی ها هم کم تحمل . آنقدر که هرروز با جانبازان عصبی مثل من برخورد میکنند
    قاضی زاده فشل ترین رییس بنیاد هست درسته .
    بهترین دوره رسیدگی به ایثارگران دوره احمدی نجات بود
    اگر چه کم
    کمک معیشت و وام مسکن و خودرو .. فقط آن موقع گرفتیم
    دروه روحانی پلشت صفر .
    جانبازان درصد بالا همه چیزحق شان است .
    ایکاش به درصد پایین ها هم اینقدر کم نگذارند

    1. سلام من یک جانباز قطع پا شمیای اصاب روان همه جام پراز ترکشی است روزی هزار بار از خدا مرک میخام زندگی نکبتی دارم چرا سال ۱۴۰۱ آمدم تهران برای دورس کردن پای مصنوعی حتل بودم آقای قازی زاد هاشمی آمد آنجا رفتم از مشگلات هرف بزنم فرمودند بروه آنطرف هرف نزن مشگلات زندگی هم خدم ۳ دوختر و همسرم همه رواني شدیم زندگی نجاست باری داریم به دادم برسید من ۱۶ سال بودم فلج خانه نشین شدم دختر بزرگ ۳۰ یکی ۲۷ یکی ۲۳ است همه خانه هستند نفرین بر این زندگی نکبتی از همدان محمدبیرامی

  28. چرا همش معترضید
    البته نمیخوام قضاوت کنم
    ممکن است قسمتی از حرف هایتان صحت داشته باشد
    ولی ما امسال به کمیسیون رفتیم و واقعا دکتر های باشخصیتی هستند و بنیاد هم تا جایی که دارو میخواهیم از داروخانه های طرف قرارداد بنیاد رایگان میگیریم
    لازم به ذکر است بنده جانباز ۷۰ درصد قطع عضو هستم و با وجود مجروحیت ۳۰ سال به سر کار رفته و در حال حاضر بازنشسته ام و از بنیاد حقوقی دریافت نمیکنم
    و الان جای تاسف داره که بعضی از جانبازان تو خونه میشینن و منتظر حقوقم در حالی که میتونن کار کنن…

    1
    1
  29. سلام من یک جانباز قطع پا شمیای اصاب روان همه جام پراز ترکشی است روزی هزار بار از خدا مرک میخام زندگی نکبتی دارم چرا سال ۱۴۰۱ آمدم تهران برای دورس کردن پای مصنوعی حتل بودم آقای قازی زاد هاشمی آمد آنجا رفتم از مشگلات هرف بزنم فرمودند بروه آنطرف هرف نزن مشگلات زندگی هم خدم ۳ دوختر و همسرم همه رواني شدیم زندگی نجاست باری داریم به دادم برسید من ۱۶ سال بودم فلج خانه نشین شدم دختر بزرگ ۳۰ یکی ۲۷ یکی ۲۳ است همه خانه هستند نفرین بر این زندگی نکبتی از همدان محمدبیرامی

  30. به نام حق تعالی. آقای قاضی زاده هاشمی ادعا داشت مشکل بورس را در سه روز حل میکند، اما مشکلات ایثارگران جانباز را نمی‌تواند کم کند؟

  31. بااهداءسلام
    برحسب تجربه‌ ۱۲۰ ماه حضوردرجبهه های جنوب وغرب کشور ازاواخرسال۶۱ تاسال ۶۷ (پذیرش )
    قطعنامه ۵۹۸ وبعداز قطعنامه حضور داشته ام ودرعملیات های آفندی خیبر، بدر، والفجر۸ ،قادر،کربلای ۶ …..وعملیات های پدافندی حضور فعال داشته ام بطوریکه بعلت ابراز رشادت و از خودگذشتگی دردفع تک دشمن تابستان سال۶۲ درمنطقه عملیاتی شلمچه ۶ماه ارشدیت درعملیات خیبروعملیات بدرهرکدام به ۱۲ماه ارشدیت با لوح تقدیر به امضاء امیر سپهبد شهید سرافراز صیادشیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش نائل شده ام ودرعملیات خیبر مجروح وجانباز ده درصد میباشم عرایضی یبشرح ذیل تقدیم مینمایم .
    . درگویش لری ضرب‌المثلی رایج است (جنگ ها را ما کردیم غارت هاراشمابردید) یعنی جنگ من وامثال من انجام دادیم ولی غنایم تووامثال توکه درجنگ نقشی نداشتید بردید.
    باتمام وجود احترام به شهدا وجانبازان بعرضتان برسانم حق مسلم افرادی چه نظامی وچه بسیجی که سالیان سال باسخت ترین شرایط در جبهه های جنوب با آن گرمای سوزان ودرغرب آن سرمای شدید درمقابل دشمن بعثی وگروهای معاند ضد انقلاب مردانه ایستادند وحماسه آفریدن ولی چون بارعایت آموزش های فنون جنگ مجروح نشده اند ضایع شده .
    (افرادی داشتیم که از جنگ فراری بوده وپس ازدستگیری توسط مآمور به جبهه تحویل شده وبعداز یک روز شهید شده ،دربمباران شهر افردای شهید ومجروح شده ، افردای بعد مدت کوتاهی حضور در جبهه یا شهید يا مجروح یااسیر شده اند وزحمات اینگونه افراد بردوش افرادسالم رزمنده بوده والان بااین نحوه امتازی دهی در صد جانبازی افراد سالم به جرم سالم ماندن در جبهه وعدم پرونده سازی (جانبازی) متاسفانه جایگاهی درکسب امتیاز ندارند.
    با این تفاصیل واهی به روزی خدای ناکرده جنگی به وقوع بپیوندد ،افرادنظامی بجای جنگیدن با دشمن به دنبال پرونده سازی مجروحیت بدست آوردن درصد جانبازی خواهند بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا