خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقال گروه بابک زنجانی از «نفت به شهر»؟

در حالی که با افشاگری وزیر اسبق و کنونی نفت درباره بدهی میلیاردی بابک زنجانی بابت فروش نفت، مجلس هم سرانجام وارد موضوع شده، ظاهرا یکی از شرکت های متعلق به زنجانی در حال انجام یک پروژه بزرگ شهری است.

به گزارش انصاف نیوز، خبرنگار آینده گزارش داد: تعدادی از اهالی شهرک غرب، در اعتراض به ساخت و ساز شرکت “اس تی سی بانکرز” متعلق به بابک زنجانی، نامه ای خطاب به مسوولین کشور نوشته اند که یک نسخه از آن در اختیار آینده قرار گرفته است:البته به گفته معاون شهرداری منطقه، جواز به 30 متر افزایش یافته استدر این نامه که در تاریخ دوم شهریور ماه 92 نوشته شده، آمده است:
اینجانبان امضاکنندگان ذیل، ساکنین مجاور پروژه فوق الذکر با خطر رانش زمین مواجه هستیم. سازمان آتش نشانی و ستاد بحران، این منطقه را بحرانی و به ساکنین اعلام نمودند نسبت به تخلیه منازل خود به علت عواقب جانی و مالی ناشی از رانش زمین اقدام نمایند. علت رانش زمین، گودبرداری غیر فنی و غیر ایمن پروژه مورد اشاره در محل بازارچه قدیم شهرک با وسعتی حدود 6/1 هکتار که قبلا جهت ارائه خدمات عمومی در این منطقه مسکونی پیش بینی شده بود، می باشد. این محل توسط فردی خریداری و بر اساس پروانه صادره به شماره ….. از طرف شهرداری منطقه دو، از 60 درصد مساحت زمین تا عمق 15 متر مجاز به گودبرداری بوده که متاسفانه 100 درصد زمین تا عمق 30 متر گودبرداری صورت گرفته است . این خاک برداری غیر اصولی با این حجم عظیم باعث به وجود آمدن ترک هایی با مقطع وسیع در کف خیابانهای ضلع شمالی و شرقی طرح و دیوارها و ستونها و کف ساختماهای بر مجاور خیابان های فوق الذکر گردیده است که هر روز شاهد بیشتر شدن این ترکها هستیم. به قرار اطلاع این طرح در اسفند 91 جهت پوشش موارد فوق در کمیسیون ماده 5 شهرداری مطرح شده است، در صورتی که خاکبرداری در سال 91 انجام گرفته است و شهرداری هیچ گونه اقدامی در خصوص جلوگیری از اقدامات مزبور انجام نداده است و اخیرا نیز لوله گاز طبیعی در خیابان گلستان جنوبی با شکسیت مواجه شده که سریعا نسبت به تعمیر ان اقدام شده است بنابراین در آینده این مشکلات را در شبکه آب و فاضلاب و گاز در خیابانهای گلستان جنوبی و ایران زمین شاهد خواهیم بود.” در صورت تداوم گودبرداری تا عمق 40 متر کلیه ساختمانهای مجاور ضلع شمالی و شرقی طرح با خطر ریزش مواجه خواهند بود.

قرار است بنایی با متراژ 330 هزار متر مربع تقریبا سه برابر پروانه اولیه در این محل ساخته شود.آیا اساسا ساخت چنین بنایی با این متراژ عظیم با اصول شهرسازی و شرایط منطقه مسکونی سازگار است؟آیا فاجعه زیست محیطی را در این منطقه پدید نمی آورد؟ شهرداری منطقه 2 با توجه به و.ضعیت پیش امده و به منظور جلوگیری از خطر ریزش احتمالی هیچ گونه اقدامی صورت نداده است بلکه سعی در توجیه مصائب پیش امده را کرده که آسایش را از ساکنین گرفته است.

لذا از مسئولین محترم عاجزانه استدعا داریم جهت حفظ جان و مال و آسایش ساکنین این منطقه دستور فرمایید در اسرع وقت ضمن بازدید از پروژه، منازل محل، نحوه گودبرداری و تخلفات بارز کارفرما از انجام فعالیت غیرقانونی اصولی ممانعت به عمل آید تا به پایداری و مقاوم سازی دیواره های جانبی و توقف رانش زمین که در حال پیشرفت است از عملیات گودبرداری جلوگیری به عمل آید.”

در این حال صالحی، معاون شهرسازی منطقه دو درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت:” این پروژه در حال حاضر در مرحله گودبرداری و تثبیبت جداره ها است.”وی درباره مجوز مجدد گودبرداری تا 30 متر این شرکت گفت:”برای  این پروژه 10 طبقه زیر زمین تعریف شده است. البته در ابتدا مقرر شده بود گودبرداری تا 15 متر انجام شود و مجوز شهرداری برای 15 طبقه بود، اما با توجه به افزایش سطح و سطوح پروژه در کمیسیون ماده 5 وزارت مسکن و شهرسازی، این کمیسیون مجوز گودبرداری تا 30 متر را برای این پروژه صادر کرد.”صالحی افزود: “برای گودبرداری تا 30 متر نیازی به اخذ مجوز از نهادهای امنیتی نیست در مناطق شمالی تهران نمونه این گودبرداری ها انجام می شود.”

وی در ادامه درباره خطرات این پروژه برای ساکنان اطراف گفت:” واقعیت این است که هر نوع ساخت و ساز به عمق یک متر هم برای ساختمان های مجاور ایجاد مشکل می کند و این عمق گودبرداری با توجه به نوع خاک منطقه خساراتی ایجاد کرده است که البته شرکت مشاور  پروژه متعلق به دانشگاه امیرکبیر خسارات را مجاز تشخیص داده است و با توجه به حساسیت و میزان گودبرداری مرتبا خسارات رصد می شوند.”وی افزود:” شرکت مجری موظف است خسارات را جبران کند و مرجع رسیدگی به شکایات شورای حل اختلاف است.”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا