خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«پساغرب» یک توهم است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر داشتن سیاست عقلانی توسط دولت و مسئولین کشور، ‌اظهار کرد: غرب و آمریکا چه در زوال باشند، چه نباشند ما باید به فکر منافع ملی باشیم و پساغرب تنها یک توهم است.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به  یادداشت امروز (دوشنبه) یکی از روزنامه‌های اصولگرای صبح، گفت: عبارت «پساغرب» که توسط برخی افراد و جریان‌ها به کار برده می‌شود مبتنی بر یک توهم است؛ چرا که از دنیای توسعه یافته غرب و ایجاد پایه‌های دموکراتیک 300 سال می‌گذرد و زوال غرب نوعی توهم است.

وی ادامه داد: حتی اگر چین، آمریکا،‌ اروپا و یا کشورهای توسعه یافته در زوال باشند و یا نباشند هر کشوری از جمله کشور ما باید سیاست‌های خود را با عقلانیت پیش ببرد و برجام نیز با همین سیاست عقلانی شکل گرفت و در اصل نقطه عطفی در جمهوری اسلامی و در تاریخ معاصر یکصد سال ایران است که توانست سایه جنگ را از سر کشور بردارد و ایران را از انزوای فراگیر بین‌المللی دور کند.

این فعال سیاسی، خاطرنشان کرد: از سویی تحریم‌های کمرشکن از روی کشور برداشته شد و این موضوع را تمام افراد و جریان‌ها اعتراف کردند. هر دولتی هم در آینده روی کار بیاید باید با رویکرد عقلانی و غیراحساسی تنها به منافع ملی بیاندیشد.

ناصری همچنین تأکید کرد: تجربه تاریخی ملت ایران نیز گواه بر این است که روسیه همیشه آسیب و خنجر خود را از پشت به کشور ما وارد می‌کند، بنابراین نباید خیلی دنبال این توهم باشیم که روس‌ها دوستان استراتژیک و راهبردی ما هستند. از طرف دیگر فضاسازی‌های علیه دولت توسط روزنامه‌ها و رسانه‌های تندرو باید توسط رسانه‌های حامی دولت و یا رسانه‌های آزاد و مستقل خنثی شود.

وی افزود:  اگر بنا باشد روزی به افکار عمومی گزارش شود که ماشین‌ها و کالاهای لوکس توسط چه افراد و جریان‌هایی وارد کشور می‌شود قطعاً باورهای عمومی تغییر می‌کند چون همه می‌دانند این تجارت‌های سودده که باعث ضربه خوردن تولید ملی شده، توسط کدام جریان سیاسی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا