خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نتیجه «فراخوان انتشار عکس‌های انقلابی مصباح یزدی»: عکس با امام جمعه دزفول

در حالی که دو هفته از «فراخوان انتشار عکس‌های انقلابی مصباح یزدی» [لینک] می گذرد، هیچ عکسی مرتبط با موضوع به انصاف نیوز نرسید.

یکی از مخاطبان در این مدت تعدادی عکس و متن ارسال کرده که در میان آنها به غیر اشاره به یک بازجویی در زمان شاه و انتشار یک نشریه در آن دوره و برخی ادعاهای غیرمستند به عکس، تنها سه عکس جالب به عنوان «علامه مصباح یزدی در دوران دفاع مقدس» دیده می شود که به نظر می رسد غیرمرتبط به حضور در جنگ است.

عکس اول، یکی از رزمندگان را در حال بوسیدن سر آیت الله مصباح نشان می دهد.

65876389791

عکس دوم، او را ظاهرا در حال بازدید از کمک های مردمی به جبهه ها نشان می دهد.

65876389792

عکس سوم نیز آنطور که در توضیح نوشته شده، «دزفول – به همراه آیت الله اراکی امام جمعه وقت دزفول».

65876389793

در مورد عکس های همراهی با امام خمینی در پیش یا پس از انقلاب نیز که در فراخوان آمده بود، تنها یک فیلم از حضور آیت الله مصباح یزدی در حسینیه ی جماران در دیدار جمعی از آموزش و پرورشی ها به انصاف نیوز ارسال شده و در توضیح آن آمده است: «فیلم سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی در حسینیه جماران و ارائه گزارش فعالیت‌های علمی_فرهنگی خدمت امام راحل».

این در حالی است که فیلم مربوط به ارائه ی توضیحات حدود 4 دقیقه ای در دیداری است که در تاریخ 28 شهریورماه 1361 انجام شده و در صحیفه ی امام خمینی مخاطب آن به غیر از جمع کارمندان آموزش و پرورش و آموزش عالی، چندین نفر بوده اند:

«مخاطب: مصباح یزدی، محمدتقی ـ قرائتی، محسن (نماینده امام در نهضت سوادآموزی) ـ‏‎ ‎‏پرورش، علی اکبر (وزیر آموزش و پرورش) ـ نجفی، محمدعلی (وزیر فرهنگ و آموزش‏‎ ‎‏عالی) ـ اعضای دفتر هماهنگی حوزه و دانشگاه و مربیان امور تربیتی‏»

57039809841

جستجو در صحیفه امام خمینی نشان می دهد که تنها یک بار نام آقای مصباح یزدی در آن آمده که همین مورد بوده است. برای مقایسه ی واضح در این باره، نتیجه ی جستجوی اسامی برخی از نیروهای مبارز پیش و مسوولان پس از انقلاب در پی می آید:

[مرحوم] عبدالکریم موسوی اردبیلی: 157 مورد

[آیت الله] سیدعلی خامنه ای: 143 مورد

مهدی کروبی: 137 مورد

[مرحوم] هاشمی رفسنجانی: 92 مورد

[مرحوم] حسنعلی منتظری: 80 مورد

میرحسین موسوی 48 مورد

محسن رضایی: 28 مورد

یوسف صانعی: 23 مورد

محمد یزدی: 23 مورد

ناطق نوری: 23 مورد

احمد جنتی: 17 مورد

سیدعلی اکبر محتشمی: 14 مورد

سیدمحمد خاتمی: 6 مورد (حکم یا نامه امام)

سیدهادی خامنه ای: 3 مورد

حسن روحانی 1 مورد (حکم امام)

مصباح یزدی: 1 مورد (حضور در حسینیه جماران)

این توضیح ضروری است که نام بسیاری از افراد مانند آقای مصباح به اندازه ی یک بار در این صحیفه آمده که مربوط به حضور در دیدارهای عمومی بوده است.

انصاف نیوز همچنان آمادگی دارد تا در صورت وجود عکس هایی از حضور آیت الله مصباح در مبارزات پیش از انقلاب، همچنین همراهی با امام خمینی در پیش و پس از انقلاب را دریافت و منتشر کند.

متن فراخوان 20 بهمن ماه 1395

تعدادی از مخاطبان از انصاف نیوز خواسته‌اند تا عکس‌هایی از آیت الله مصباح یزدی در صورت وجود و حضور در مبارزات پیش از انقلاب، عکس و سندهایی از بازداشت و زندانی در موزه عبرت کنونی، همچنین حضور در روزهای انقلاب به ویژه عکسی در زمان همراهی با امام خمینی در پیش یا پس از انقلاب منتشر شود.

از آنجایی که از همه ی مبارزان برجسته ی پیش از انقلاب و مسوولان پس از انقلاب و حتی در زمان جنگ تحمیلی، عکس هایی تاکنون منتشر شده اما از آیت الله مصباح یزدی چنین تصاویر و مدارکی در دسترس نیست، از مخاطبان دعوت می شود که اگر اسناد و تصاویری در این باره در اختیار دارند به آدرس الکترونیکی این رسانه ارسال شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حضرات انصاف
    وقتى گويندگان از كرامات و فضائل بيشمار حضرتشان داستانها نقل ميكنند چگونه ميتوان ادعاى شما را در باره اين علامه بزرگوار قبول نمود ؟! چه بسا عقبه مبارزاتى ايشان از چشم من و شما و سازمانهاى امنيتى- انتظامى رژيم طاغوت پنهان مانده باشد. چرا شما مسافرتهاى بيشمار ايشان را به كفر آباد غرب سابقه مبارزاتى محسوب نميكنيد ؟!

  2. مبارزات ايشان در داخل کلا مخفي بوده، بهمين علت عکسي يا خبري از آن نيست. ولي مبارزات وي در خارج، علني و مشهود بوده و بنا به همين علت عکس هائي از آن در دسترس است.

    1. ایشان به همان اعتقادی که نسبت به حکومت های قبل از ظهور داشته اند تقیه اختیار کرده اند اشکالی دارد؟ ضمنا فردی که بعنوان امام جمعه دزفول بیان شده چند سال پس از جنگ است.

  3. فبلانيزعرض شده حضرت ايت الله مصباح علامه بي بديلي هستند كه رفتارمباركشان به فهم ماعوامان نمي گنجدمبارزات قبل ازانقلاب ايشان بكلي سري بوده وبالطبع مدركي وياعكسي ديگري نيست وتلاش دراين زمينه بيهوده است وأما بعدازانقلاب يك تنه به قلب ممالك متخاصم استعماري زده تاانهاراازداخل متلاشي ونابود كنند البته تعدادي ازنزديكان خودرانيزدراين مبارزه بي أمان شركت داده اندكه وجود عكس ومدرك راازاين منظربايدديد

    1. شوروى با انهمه يال و گوپال و با داشتن هزاران بمب اتمى نتوانست پيروز ميدان شود حال با وجود بقول شما يك علامه چگونه باعث فرو ريختن استعمار ميشود را نام ببريد كه منهم مريد شما بشوم، ضمنا ايشان مرتب بامريكا سركشى ميكند حتى نتوانسته يك نفر را مسلمان كند، ضمنا ايشان با وجود اينهمه بى حجابى در غرب و امريكا چكار ميكنند

  4. طنز روزگار ان باصطلاح امام جمعه چندین سال سابقه نبرد را در قلب انگلیس به عنوان رایزن فرهنگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا