خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقد روزنامه کارون به رفتارهای تند با دولت در خوزستان

روزنامه کارون در نقد برخی از رفتارهای تند با دولت روحانی در استان خوزستان نوشت: در این روزها که مردم خوزستان دچار رنج مدام‌اند احتمالا نوشتن در دفاع از سازمان محیط‌ زیست یک نوع خودکشی رسانه‌ای باشد اما گاهی باید به هم یادآوری کنیم که در شرایط سخت هم باید جانب انصاف را رعایت کرد.

اینکه مردم معترض باشند و با عصبانیت از گرد و غبار و هزاران بلای دیگری که در این روزها بر سرشان آوار شده است شاکی باشند حق طبیعی شان است و اگر کسی با هر توجیهی اجازه شنیده شدن صدای مردم را ندهد دارد به کمترین وظیفه اش بی توجهی می‌کند ولی وظیفه رسانه‌ها چیست؟ آیا تنها باید سخنان مردم را از دردهایشان انعکاس دهند؟

6593798987938

استقبال خبرگزاری‌های جناح راست از نوع رفتار علی ساری (نماینده لیست امید اهواز!) با خانم ابتکار در حضور رییس‌جمهور

آیا نباید دروغگویانی را که به سیاست‌بازی‌های کودکانه خو گرفته‌اند رسوا کرد و به آن‌ها یادآور شد که بیشترین سفرهای معصومه ابتکار در این چهار سال که مسئول سازمان حفاظت از محیط زیست است به خوزستان بوده است و اتفاقا در همین ماجرای اخیر نیز در همان روزهاي اول در آن جا حضور داشت؟

آیا نباید یادآور شد که چه نهادهایی در گذشته قول همکاری برای کاشت درخت در مناطقی که منشاء داخلی گرد و غبار است داده بودند اما بعد از مدتی زیر قولشان زدند؟ آیا نباید از علل خشک شدن هورالعظیم چیزی گفت؟ مردم در سختی‌اند اما آیا رنج مردم را سیاست‌بازی هایی که در این روزها برخی رسانه‌ها از جمله رسانه انحصاری صداوسیما دنبال می‌کنند کاهش می‌دهد؟ سوء استفاده از تلخکامی‌های مردم چه در تصادف قطار در ایستگاه هفت خوان چه در آتش سوزی پلاسکو چه در بحران خوزستان و چه در هر موضوع دیگری برای بالا رفتن از نردبان قدرت رفتاری انسانی است؟

خوزستان، جانِ ایران است، جانی که جانش به لب رسیده، خوب است که با سیاست‌بازی‌های این چنینی نمک به زخمش نباشیم. کوتاه سخن آن که اگر افرادی فکر می‌کنند با تحریک مردم علیه دولت روحانی در چنین مواقعی با آغوش بازی از سوی آن‌ها روبرو خواهند شد بدانند که سخت در اشتباهند و ناامیدی مردم از دولت مستقر به معنای امیدوار شدن آن‌ها به رقبای سیاسی آن نیست بلکه معنای تلخ دیگری دارد.

اینکه مردم از روی احساسات یا عصبانیت یا هر دلیل دیگری به واسطه آن چه در خوزستان پیش آمد دولت فعلی را مقصر تامّ و تمام این بحران می‌دانند کاملا طبیعی است اما از آن‌ها که در نهادها و سازمان‌های مختلف از دلایل وقوع چنین بحرانی و اقدامات سازمان محیط زیست برای حل آن در این قریب به چهار سال با خبرند انتظار می‌رفت جانب انصاف را رعایت کنند و خود را برای رسیدن به کرسی قدرت به راه دیگری نزنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. از 8 کاندیدا اکثریت با بیم و امید به این دولت رای دادن که اینم در موضوع حقوق مردم سستی و کاهلی می کند… این است وضعیت مردم و حق دارن که عصبانی باشن … مردم خبر دارن که چه دستگاه هایی بودجه مملکت رو می مکن بدون اینکه نفعی در زندگی روزمره مردم داشته باشن اما انتظار دارن این دستگاه ها از زبان کسی که به عنوان منتخب ملت هست رسوا شوند و روشون کم بشه اما ترس ، مصلحت و یا منفعت بزرگتر مانع از روراستی با مردم میشه … اینکه سازمان محیط زیست مثلا آبپاش هوایی نداره ینی وضعیت نکبت باره! به هر حال سر دکتر بشار اسد سلامت…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا